جرج میلر، پدر شاتل فضایی، در گذشت

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«جرج میلر» (George Mueller)، یکی از مسوولان عالی‌رتبه‌ی ناسا در دهه‌ی ۶۰ بود؛ فردی که او را با لقب «پدر شاتل فضایی» می‌شناسند. میلر به تازگی و در سن ۹۷ سالگی درگذشت.

اگر میلر نبود، نیل آرمسترانگ روی ماه قدم نمی‌گذاشت.

میلر در سال ۱۹۶۳ به ناسا پیوست. او معاون بخش «سفر به فضای انسان» در ناسا بود. او هم‌چنین برنامه‌ریزی‌ها و آزمایش سخت‌افزار و سفینه‌هایی که در نتیجه منجر به فرود روی ماه شد را زیر نظر داشت.

«جیمز وب»، مدیر ناسا در دهه‌ی شصت، شخصا میلر را برای پست‌اش انتخاب کرده بود. میلر هم به عنوان یکی از شرط‌های‌اش، گفته بود در صورتی وارد ناسا می‌شود که تغییرات درون سازمان زیادی در ناسا صورت بگیرد. میلر در همان سال ورودش بخش «سفر به فضای انسان» را در ناسا تاسیس کرد.

جرج میلر و دیگر مسوولان ماموریت آپولو 11 پس از پرتاب موفق

جرج میلر و دیگر مسوولان ماموریت آپولو ۱۱ پس از پرتاب موفق

میلر در اولین اقدامات خود، پروژه‌ی آپولو را سامان‌دهی کرد. او معتقد بود که هزینه‌های پروژه بالا رفته است و برنامه‌های تعیین شده هم حسابی به عقب افتاده‌اند. او هم‌چنین قانون آزمایش همزمان راکت‌ها را در ناسا به راه انداخت که با مخالفت دانشمندان زیادی در این سازمان روبرو شده بود.

جرج میلر در 2002

جرج میلر در ۲۰۰۲

جرج میلر در سال ۱۹۶۹ از سمت‌اش کناره‌گیری کرد. با این حال او پروژه‌هایی مثل «اسکای‌لب» (Skylab) و «شاتل فضایی» (Space Shuttle) را زیر نظر گرفته بود و از آن‌ها پشتیبانی کرد.

میلر یکی از مهم‌ترین افراد در دانش فضایی است. همین قدر بگوییم که اگر او نبود، نیل آرمسترانگ روی ماه قدم نمی‌گذاشت.

منبع: io9

دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. جلیل پور

    مگه تا حالا کسی روی ماه فرود اومده به قول روس ها اگه آمریکایی ها تونستند روی ماه فرود بیان چرا در این مدت چهل پنجاه سال نتونستند دوباره این کار رو تکرار کنن-دیگه تق اش دراومده که اون عکس های آرمسترانگ توی فضا داخل یک استودیو برداشته شده نه توی فضا رفتن یک آمریکایی به ماه یک دروغ بزرگ بوده

  2. aram

    بعد از گذشت این همه سال باز هم در مورد فرود انسان روی حرف و حدیث زیادی هست بنظر من هم با توجه اینکه کشورهای مطرحی در زمینه (روسیه، اتحادیه اروپا) ،دارن برنامه ریزی می کنند که برای چند سال آینده تازه روبات به ماه بفرستندکه در این هم با مشکلات فنی زیادی روبرو هستند!! ولی ادعا که امریکا هایی میکنند که در سال ۱۹۶۰-۷۰ انسان به روی ماه فرود آورده یک دروغ بزرگه و نمایش تبلیغاتی برای مقابله با اتحاد جماهیر شوروی بوده
    در ضمن هیچ کس نمیتونه منکر پیشرفتهای که امریکا در زمینه هوا و فضا ایجاد کرده بشه

  3. bijan

    خدایش بیامرزد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه