جنگ تجاری آمریکا و چین منجر به افزایش قیمت آیفون‌ها می‌شود

۸ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
قیمت آیفون X
اگر کاخ سفید قانون جدید مربوط به تعرفه‌ها را عملی کند، هزینه واردات هر آیفون X به آمریکا به بیش از ۴۰۰ دلار می‌رسد و با توجه به این که همین حالا هم قیمت آیفون X زیاد است، این موضوع برای اپل گران تمام می‌شود.

جنگ تجاری بین آمریکا و چین که ترامپ آغاز کرده، وارد مرحله‌ی نهایی خود شده است و در این مرحله قرار است تعرفه واردات بیشتر کالاهای چینی افزایش یابد. این افزایش تعرفه‌ها، می‌تواند تاثیر زیادی بر عملکرد ثروتمندترین گوشی‌ساز جهان داشته باشد. سال گذشته، ارزش گوشی‌های هوشمندی که از چین وارد آمریکا شدند، حدود ۴۵ میلیارد دلار بود که بخش اعظمی از آن را آیفون‌ها تشکیل می‌دادند.

در همین حین، اگر چین هم به مقابله به مثل روی بیاورد، بزرگ‌ترین بازار اپ استور و بهترین بازار خارجی این شرکت، تحت تاثیر قرار می‌گیرد. البته در همین زمینه باید بگوییم که در چین حدود ۱.۵ میلیون توسعه‌دهنده iOS و هزاران کارگر فعال در خط تولید محصولات این شرکت مشغول به کار هستند که می‌توانند در مورد تصمیم‌گیری دولت چین اثرگذار باشند.

اگر کاخ سفید قانون مربوط به این تعرفه‌ها را عملی کند، هزینه واردات آیفون X به آمریکا به بیش از ۴۰۰ دلار می‌رسد و با توجه به این که همین حالا هم قیمت آیفون X زیاد است، این موضوع برای اپل گران تمام می‌شود. مدیرعامل اپل مدتی پیش رهبران قدرت‌های جهان (به خصوص آمریکا و چین) را در مورد این جنگ تجاری دعوت به خویشتن‌داری کرد. با این حال باید ببینیم آیا این توصیه‌ها در کاخ سفید گوش شنوایی خواهد داشت یا نه.

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar ناشناس

    چرا اقتصاد مقاومتی برای ایران خوبه برای آمریکا نه؟

    1. Avatar shahabmp

      اقتصاد تمام کشورها با هم گره خورده، اقتصاد مقاومتی برای همه جابده، ایران و آمریکا نداره، برای آمریکا هم در ذراز مدت به ضرر منجر میشه و اینو ترامپ هم میدونه ولی فقط دنبال مسایل تبلیغاتی این موضوعه مثل تمام کارهای غیر عقلانی دیگش

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه