جودی بلای جدید گوشی‌های اندرویدی شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل در مراسم Google I/O 2017 اعلام کرد که ۲ میلیارد دستگاه در دنیا از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند. حالا بد نیست بدانید که ۳۶.۵ میلیون دستگاه از آن‌ها به بد افزار جودی آلوده شده‌اند. این بد افزار چندین سال روی فروشگاه گوگل پلی و در برنامه‌های مختلف وجود داشته، اما کسی متوجه آن نشده بود.

بدافزار جودی توسط محققان سازمان Check Point شناسایی شد. مشخص شده که جودی در بیش از ۴۱ نرم‌افزار مختلفی که روی فروشگاه گوگل پلی قرار داشتند، وجود داشته است. تمام این برنامه‌ها هم توسط یک شرکت کره‌ای به نام ENISTUDIO ساخته شده بودند.

گوگل به این موضوع اشاره کرده که تمام برنامه‌های آلوده از روی فروشگاه گوگل پلی حذف شده‌اند.

بدافزار جودی به واسطه تبلیغات درون برنامه‌ای گوشی‌ها و دستگاه‌های مختلف را آلوده می‌کرد. کاربران پس از لمس تبلیغات و وارد شدن به صفحه تبلیغ دستگاه خودشان را در اختیار این بدافزار قرار میدادند. لازم به ذکر است که برنامه‌های آلوده به این بد افزار امتیاز بالایی هم در فروشگاه گوگل پلی به دست آورده بودند و کاربران زیادی از آن‌ها استفاده می‌کردند.

فروشگاه گوگل پلی در طول سال‌های گذشته سعی کرده ایمنی بیشتری داشته باشد، اما هر چند وقت یک‌بار بدافزارهای بزرگی در آن پیدا می‌شوند که میلیون‌ها سیستم را آلوده می‌کند.

 

منبع: theregister
telegram_ad2_1

‌‌‌‌

 

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar بهرام

    سلام و خسته نباشید
    چگونه می شود با این بد افزار مقابله کرد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه