حدس و گمان‌ها درباره حسگر اثرانگشت گوشی‌های سامسونگ

۶ آذر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

حدودا دو هفته پیش خبر رسید که شرکت سامسونگ خودش بر روی حسگر‌های اثرانگشت گوشی‌هایش کار می‌کند. حال خبرهای جدیدی بیان می‌کنند که سامسونگ قصد دارد برای ساخت بعضی از این حسگرها از تامین‌کننده‌های کره‌ای استفاده کند.

البته چندی پیش خبردار شدیم سامسونگ قصد دارد در گوشی گلکسی S8 از سنسور تشخیص اثر انگشت لیزری بهره ببرد که می‌تواند از روی شیشه‌ی صفحه نمایش هم اثر انگشت کاربران را شناسایی کند. این تکنولوژی سرعت و دقت بیشتری در مقایسه با سایر سنسورهای موجود دارد. اما سنسورهای اثرانگشت به گوشی‌های رده بالا محدود نخواهند ماند و به شکل گسترده‌ای در سایر گوشی‌های این شرکت هم به کار می‌روند.

یکی از شرکت‌هایی که احتمالا برای گوشی‌های رده پایین‌تر سامسونگ حسگر تولید خواهد کرد از جمله‌ شرکت‌هایی است که سال‌ها است قصد دارد برای سامسونگ محصول تولید کند، در حالی که شرکت دیگر تازه وارد بازار شده. قرار است این دو شریک جدید سامسونگ حدود ۲ میلیون ماژول برای گوشی‌های رده‌پایین سامسونگ بسازند.

اگر این شایعات صحت داشته باشند سامسونگ حسگر‌های اثرانگشتش را با ترکیبی از تامین‌کنند‌ه‌های متفاوت خواهد ساخت. برخی از این حسگرها توسط خود شرکت، برخی توسط تامین‌کننده‌های داخلی و تعدادی دیگر (احتمالا حسگر‌های گوشی‌های رده‌بالاتر شرکت سامسونگ) توسط شرکت‌های بزرگی مثل Synaptics و FPC ساخته خواهند شد. چنین رویکردی باعث افزایش استفاده از این حسگر در مجموعه گوشی‌های تولیدی سامسونگ خواهند شد و در عین‌ حال هزینه‌های سنگین را کاهش خواهد داد.

البته هنوز سازنده‌های قطعی این ماژول به شکل رسمی توسط شرکت سامسونگ تایید نشده‌اند و این موضوعات در حال حاضر در حد حدس و گمان‌های کارشناسان هستند.

منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. solid snake

    وای خیلی عالیه
    ^^

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه