از کارت گرافیک انویدیا برای بهبود کیفیت مکالمات خود استفاده کنید

۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
برنامه RTX Voice

اگر جز آن دسته از کاربرانی هستید که تمام فعالیت‌های خود را روی سیستم انجام می‌دهند حتی برقراری تماس صوتی یا تصویری، بنابراین بهتر است با برنامه RTX Voice انویدیا آشنا شوید.

انویدیا اوایل این ماه نرم‌افزاری را تحت عنوان RTX Voice منتشر کرد که کاربر به کمک آن می‌تواند در انجام مکالمات صوتی یا تصویری، بدون صداها و نویزهای مزاحم پس زمینه، با مخاطب خود به گفت و گو بپردازد. البته این برنامه در شرایطی به درستی کار می‌کند که سخت‌افزار متناسب را نیز درون سیستم خود داشته باشید که به نظر می‌رسد این نیاز سخت‌افزاری زمانی حل می‌شود که گرافیک شما از خانواده RTX باشد. سپس این برنامه به کمک این قطعه می‌تواند تماس‌های ورودی و خروجی شما را پردازش کرده و تمام نویزهای پس زمینه را حذف کند.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که برخی‌ها حتی این برنامه را در حالی روی سیستم خود نصب و استفاده کردند که گرافیک آن‌ها از سری **۹ و *۱۰ انویدیا GTX بود. خود انویدیا در این رابطه حرفی نزده اما خب به نظر می‌رسد فعلا کارت‌های قدیمی‌تر هم می‌توانند از این برنامه بهره ببرند.

خوشبختانه نمونه‌ای از صدای ضبط شده را هم در اختیار داریم و در هر دو حالت (فعال بودن این قابلیت و غیر فعال بودن آن) می‌توانیم از تاثیر RTX Voice آگاه شویم. در ۳۰ ثانیه ابتدایی این شخص در حالی به ضبط صدا می‌پردازد که با کیبورد مکانیکی خود (با سوییچ Cherry MX Brown) به تایپ می‌پردازد. از ثانیه ۳۰ به بعد هم این قابلیت را فعال کرده و مجددا شروع به تایپ می‌کند که می‌توانید در زیر، تفاوت را متوجه شوید.

همانطور که شنیدید، صدای کیبورد به هیچ عنوان از ثانیه ۳۰ به بعد و زمانی که این قابلیت فعال بود شنیده نشد و این بسیار عالی است!  نکته جالب اما این جاست که از طریق نرم‌افزار RTX Voice نه تنها می‌توانید صداهای پس زمینه سیستم خود را حین ضبط یا انجام مکالمه حذف کنید، بلکه می‌توانید برای حذف صدای پس زمینه مخاطب خود نیز از آن بهره ببرید! به عبارتی با RTX Voice هم خود را از شر صداهای مزاحم نجات می‌دهید و هم مخاطبانتان را.

بیشتر بخوانید: با خرید یک لپ تاپ ارزان قیمت، بازی‌های روز را با بهترین کیفیت تجربه کنید!

آنچه که باید در مورد برنامه RTX Voice بدانیم

استفاده از این برنامه بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید درون سیستم خود از گرافیک انویدیا جیفورس یا Quadro RTX استفاده می‌کنید (طبق ادعای انویدیا) چون برنامه به سخت‌افزار وابسته است. نکته دیگری که باید به ذهن داشته باشید، توانایی بالای سیستم است. RTX Voice برای عملکرد درست، از توانایی گرافیک شما استفاده می‌کند و همین مسئله باعث می‌شود اگر به تمام قدرت گرافیک خود برای انجام کاری نیاز دارید، نتوانید زیاد روی آن حساب کنید.

طبق گفته‌های وب‌سایت منبع، با فعال کردن این برنامه در دیسکورد، نتیجه بنچمارک UniEngine’s Heaven تا ۶ درصد کاهش داشت. وقتی هم از قابلیت کنسل کردن نویز آن به هنگام مکالمه استفاده می‌شد، کاهش عملکرد از ۶ به ۱۴ درصد رسید! شخصی با نام کاربری EposVox در یوتیوب هم کاهش عملکرد ۴ الی ۱۰ درصدی را حین استفاده از قابلیت کنسل کردن نویز برای میکروفون و تا ۲۰ درصد حین استفاده آن برای میکروفون و اسپیکر باهم، گزارش داد!

به نظر می‌رسد از این قابلیت باید زمانی استفاده کنید که در حال انجام کارهای سنگین گرافیکی نیستید. البته دیسکورد اخیرا از قابلیت اختصاصی خود جهت حذف نویز حین انجام بازی‌های ویدئویی نیز رونمایی کرد بنابراین اگر با هدف گیمینگ به چنین ابزاری نیاز دارید، پیشنهاد می‌شود قابلیت موجود در دیسکورد را امتحان کنید. در حال حاضر RTX Voice نسخه بتای خود را پشت سر می‌گذارد و می‌توانید با انجام کارهای زیر، آن را نصب و از قابلیت حذف نویز آن استفاده کنید.

  • ابتدا درایور کارت گرافیک خود را بروزرسانی کنید و مطمئن شوید به نسخه ۴۱۰.۱۸ یا بالاتر بروزرسانی شده.
  • برنامه RTX Voice را از طریق این لینک دانلود کنید. (لینک مستقیما از وب‌سایت انویدیا برداشته شده لذا برای دانلود،‌ فیلتر شکن خود را روشن کنید).
  • برنامه حدودا ۳۳۰ مگابایت حجم دارد و پس از دریافت و نصب آن، می‌توانید تنظیمات زیر را انجام دهید تا حین انجام مکالمات و یا ضبط صدا، از نویزهای پس زمینه در امان بمانید. انویدیا از شما می‌خواهد فقط زمانی از این قابلیت استفاده کنید که به آن نیاز دارید تا از این طریق عملکرد سیستم شما هم تحت‌الشعاع قرار نگیرد. همچنین می‌توانید از طریق منوی برنامه، میزان حذف نویز را هم مشخص کنید. در این زمینه نکته خاصی وجود ندارد چون همه چیز بسته به نیاز شماست.

برنامه RTX Voice

  • با ورود به این منو، انویدیا RTX Voice به عنوان یک ورودی/خروجی صدا به نمایش در می‌آید. یعنی می‌توانید وارد برنامه تماس صوتی خود شده و این برنامه را به عنوان میکروفون انتخاب کنید. البته توضیحات کامل و جامع در وب‌سایت انویدیا درج شده ولی برای نمونه می‌توانید تنظیمات اعمال شده درون برنامه دیسکورد را مشاهده کنید.
برنامه RTX Voice
برنامه RTX Voice
برنامه RTX Voice
  • همچنین می‌توانید اعمال تنظیمات RTX Voice را درون برنامه دیگر ببینید.

برنامه RTX Voice

البته برنامه RTX Voice تنها نرم‌افزار با قابلیت حذف نویز نیست. به دیسکورد اشاره کردیم و برنامه دیگر هم متعلق به مایکروسافت است که تحت عنوان Team شناخته می‌شود و کاربر می‌تواند در آن هم از قابلیت یاد شده بهره‌مند باشد. البته برتری RTX Voice به تعداد برنامه‌هایی است که می‌توانید در آن‌ها از آن استفاده کنید. طبق لیست وب‌سایت انویدیا، ۱۲ برنامه هستند که می‌توانند از RTX Voice به عنوان ورودی/خروجی صدا و میکروفون پشتیبانی کنند. البته به ادعای وب‌سایت منبع، نرم‌افزار انویدیا حتی در برنامه Audacity که در لیست این شرکت قرار نداشت هم به خوبی کار کرد.

برنامه RTX Voice

لیست برنامه‌هایی که از RTX Voice پشتیبانی می‌کنند

RTX Voice برنامه مفیدی است اما نه هر کس سخت‌افزار مورد نیاز آن را دارد و نه برای همه افت عملکرد بی اهمیت است. بنابراین شاید نخواهید از آن استفاده کنید. هرچند باید این نکته را هم در نظر داشت که کامپیوترهای گیمینگ این روزها برای انجام کار هم مورد استفاده قرار می‌گیرند و این افت عملکرد قرار نیست در کاربری شما مشکل ایجاد کند. می‌توانید فقط آن را زمانی که به انجام مکالمه می‌پردازید فعال کنید تا از این طریق مشکل خاصی پیش نیاید.

نظر شما در رابطه با این برنامه چیست؟ آیا نصب آن ارزش دارد؟

بیشتر بخوانید: گرافیک GeForce RTX 3090 احتمالا به ۱۲ گیگابایت حافظه اختصاصی مجهز خواهد شد!

منبع: theverge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. محمد

    سلام
    در پایان نسخه Voice که به منظور نمونه عملکرد قرار داده شده است به نظر می آید که در کنار حذف صدای کیبورد، صدای فرد صحبت کننده نیز آسیب می بیند و دچار تاثیر می شود. در برخی از زمان های حذف نویز نیز صدای کم کیبرد به گوش می رسد و به خوبی حذف نمی شود.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه