ثبت نام با جیمیل برای درخواست سرویس Fi حذف می‌شود

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل در راستای تکمیل پروژه‌‌ی فای (Fi) خود اقدام به حذف مرحله‌ی «ثبت درخواست» کرده است. این شرکت با تجربه‌هایی که در ماه‌های اخیر از بازخورد کاربران و نحوه‌ی عملکرد تکنولوژی فای داشته، تصمیم گرفته تا دسترسی به سرویس فای را آسان‌تر کند.

پروژه‌ی فای اولین تلاش گوگل در حوزه‌ی سرویس‌های خدمات گوشی‌های هوشمند است. گوگل برای راه‌اندازی این شبکه‌ی سلولی در داخل مرزهای آمریکا از همکاری شرکت‌های خدمات سیم‌کارت T-Mobile و Sprint هم استفاده کرده است. این تیم مدتی قبل شبکه‌ای تحت عنوان MVNO را راه‌اندازی کردند. هدف این شبکه و پروژه‌ی فای، ارایه‌ی خدمات اینترنت رایگان در سطح گسترده بود. شبکه‌ی فای برای پوشش هرچه بهتر کاربران، گاهی هم از امکانات شبکه‌های عمومی وای‌فای بهره می‌برد.‌

تا کنون تنها دو دسته از کاربران قادر بودند از این امکان استفاده کنند؛ اول، آن‌هایی که گوشی‌های نکسوس ۶، نکسوس ۶P و نکسوس ۵X داشتند و دوم، آن‌هایی که با حساب جیمیل‌شان (Gmail) برای عضویت، ثبت نام می‌کردند. البته مورد دوم زمان‌بر بود و حتی ممکن بود چند ماه طول بکشد تا درخواست ایمیل شده توسط کاربر به نتیجه برسد.

اما حالا گوگل با  توجه به بازخورد کاربران‌اش تصمیم گرفته تا «درخواست ثبت نام از طریق جیمیل» را حذف کند. تعدد کاربرانی که به سفرهای خارجی می‌روند، تعویض گوشی موبایل و محبوبیت شبکه‌ی وای‌فای از جمله دلایلی بودند که گوگل را به تغییر استراتژی سوق دادند.

هزینه‌ی پایه‌ی این سرویس، ماهیانه ۲۰ دلار است که به ازای هر یک گیگابایت حجم اضافه در هر ماه، ۱۰ دلار هم به آن افزوده می‌شود.

Easy_BetterWifi_Fi-google-project

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar nariman

    نحوه ثبت نام چگونه است؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه