حذف هاوربوردها از آمازون به دلیل مشکلات ایمنی

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هاوربورد

فروشگاه اینترنتی آمازون تعدادی از هاوربوردها را به دلیل مشکلات ایمنی و بروز حوادث آتش‌سوزی از وب‌سایت‌اش برداشته است.

در هفته‌های اخیر، حداقل ۱۰ گزارش از آتش‌سوزی هاوربورد در نه ایالت مختلف به دست رسیده است.

پس از اینکه چند حادثه‌ی آتش‌سوزی مربوط به هاوربورد در رسانه‌ها خبرساز شد، به نظر می‌رسد که در این زمینه آمازون دست به کار شده است. براساس Swagway، یکی از مهم‌ترین سازندگان و فروشندگان هاوربورد، آمازون شرکت‌های سازنده‌ی این محصولات را مورد سوال قرار می‌دهد و ظاهرا تعدادی از این هاوربوردها را از فروشگاه‌ اینترنتی‌اش حذف کرده است.

یکی از سخنگویان Swagway در بیانیه‌ای گفته است که آمازون به همه‌ی فروشندگان هاوربورد اطلاعیه‌ای فرستاده و از آنها خواسته که اسناد و مدارکی ارایه دهند که استانداردهای ایمنی هاوربوردهایشان را نشان می‌دهد. به دنبال آن، آمازون هاوربوردهایی را که کیفیت پایینی دارند، از جمله برندهای تقلبی Swagway را از وب‌سایت‌اش حذف کرده است.

لینک‌های تعدادی از هاوربوردها ناپدید شده‌اند که شامل هاوربوردهای شرکت Swagway و دیگر برندهای محبوب مثل Phunkeeduck می‌شود. مدل‌های شرکت‌های Razor و Jetson و همچنین چند مدل ارزان، هنوز قابل دسترسی هستند، اما علت این موضوع مشخص نیست.

در هفته‌های اخیر، حداقل ۱۰ گزارش از آتش‌سوزی هاوربورد در نه ایالت مختلف به دست رسیده است. کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده‌ی آمریکا هم این وضعیت را مورد بررسی قرار داده است. این مشکل به حدی بزرگ شده که خطوط هوایی مهم اعلام کرده‌اند که پرواز این هاوربوردها را قدغن کرده‌اند. قبل از اقدام آمازون، فروشگاه اینترنتی Overstock.com اعلام کرده بود که به خاطر موضوعات مربوط به ایمنی، فروش این هاوربوردها را متوقف می‌کند. آمازون هنوز در این باره هیچ اظهار نظری نکرده است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه