حسگر عنبیه‌ی سامسونگ به سایر گوشی‌ها هم می‌رسد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بعد از گذشت تنها چندروز از معرفی رسمی گلکسی نوت ۷، مسئول بخش موبایل سامسونگ برنامه‌های این شرکت را در حوزه‌ی فناوری امنیتی حسگر عنبیه‌ی چشم به‌صورت مختصر توضیح داد. این فناوری تابه‌حال در دو مدل از دستگاه‌های اندرویدی سامسونگ تعبیه شده است: نوت ۷ و Galaxy Tab Iris.

حسگر موجود در گلکسی نوت ۷ می‌تواند برای باز کردن قفل گوشی استفاده شود و با گرفتن عکس‌های باکیفیت قادر به تشخیص هویت از پشت عینک یا با وجود چشم‌بند روی یک چشم است.

D.J. Koh در این‌باره گفته است سامسونگ برای افزودن این امکان امنیتی که (دست‌کم روی کاغذ) امن‌ترین روش تشخیص هویت است، بیش از سه سال تحقیق کرده و طرح را توسعه داده است. برنامه‌ی سامسونگ این است که در آینده به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها امکان استفاده از حسگر عنبیه‌ی چشم را با یک رابط برنامه‌نویسی بدهد. با این حساب این فناوری نه‌تنها به گوشی‌های خاص و پرچم‌دار، بلکه به سایر گوشی‌های سامسونگ هم می‌رسد.

حسگر موجود در گلکسی نوت ۷ می‌تواند برای باز کردن قفل گوشی استفاده شود و با گرفتن عکس‌های باکیفیت قادر به تشخیص هویت از پشت عینک یا با وجود چشم‌بند روی یک چشم است؛ درواقع حسگر عنبیه‌ی سامسونگ جوری طراحی شده تا در مواقع اضطراری هم با سرعت بالا کاربر را شناسایی کرده و قفل نمایشگر را باز کند. این حسگر ظاهرا در نور خیلی کم یا خیلی زیاد هم به‌خوبی کار می‌کند. فناوری تشخیص هویت با حسگر عنبیه‌ی چشم از حسگر اثر انگشت امن‌تر ارزیابی شده و ضمنا سرعت آن هم طبق گزارش کاربران خوب و سریع بوده است.

شایعات می‌گویند شرکت ال‌جی هم به‌عنوان رقیب سامسونگ در ساخت گوشی‌های هوشمند، مشغول کار کردن روی حسگر عنبیه‌ی چشم است. البته انتظار می‌رفت این حسگر در پرچم‌دار اخیر این شرکت به کار برده شود که تجربه نشان داد ال‌جی این فناوری را برای گوشی‌های آینده‌اش در نظر گرفته است. احتمالا این گوشی LG V20 باشد که تابستان امسال با اندروید نوقا به بازار موبایل می‌آید.

منبع: Phone Arena

 مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar فرهاد

    عزیزجان خوب معلومه چرا بازتاب نداشت چون بار مالی برای کسی نداره که محصولات مایکروسافت رو ببرن بالا اینا سیاست شرکتها و فروشگاه هاس

    1. Avatar علی

      دلیل باز تاب بیشتر سامسونگ اول عملکرد خیلی بهتر این سنسور هست که یه سرچ بزنین متوجه میشین اونی که ماکروسافت استفاده میکرد عملکرد چندان خوبی نداشت. دوم این که از همون اولم لومیا چندان گوشی پر طرفداری نبود اما نوت با وجود حفظ برتری های دیگه و داشتن طرفدارای زیاد این قابلیت رو به شکل بهتری توی گوشیش قرار داده.

  2. Avatar Mohsen_IT8

    من از سیاست شرکت ها سر در نمیارم اما میدونم این خبر(حسگر عنبیه چشم سامسونگ ) که مثل بمب ترکید و این روز ها همش حرفشه اولین بار شرکت مایکروسافت اون رو روی یکی از گوشیهاش گذاشت ولی نمیدونم چرا اون خبر بازتاب مناسب نداشت . اگه کسی میدونه بگه ماهم مطلع شیم.

    1. Avatar شهریار

      خیلی ساده است دوست عزیز. چون سامسونگ به سایت های خارجی که ایرانی ها اکثرا مطالبشون را از اون سایت کوپی میکنن پول میده بابت تبلیغات. و باید بگم تا اینجا که خوب جواب داده. اما خانم سلیمانی شما که دارین این مطلب را نشر میدین بهتر بیشتر دقت کنین, سه سال سامسونگ تحقیق کرده؟؟؟ آهان برا روش کوپی کردن این تکنولوژی تحقیق کرده.
      والا تا اینجا که نوت هفت هیچ چیزه تازی نداشته حتی قابلیت های قلمش رو هم از ایسوس کوپی کرده.

      1. دوست عزیز
        بله دقت کردن خیلی خوب است و اگر شما دقت را در خواندن خبر اعمال می‌کردید بهتر هم بود. سامسونگ می‌خواهد این تکنولوژی را نه تنها در گوشی‌های پرچمدار بلکه در گوشی‌های میان‌رده همبه کار بگیرد و در این راستا برای «توسعه طرح» سه سال تحقیق کرده.
        ما هم می دانیم شرکتهای دیگر پیش از این از تکنولوژی حسگر عنبیه استفاده کرده‌‌اند و ملاحظه می‌فرمایید که صحبتی از پیشتاز بودن سامسونگ در این زمینه نشده؛ کما اینکه ادعایی هم دراین مورد وجود ندارد. رسالت ما نشر اخبار روز است و محتوای خبر این است که سامسونگ چنین پروژه‌ای را در دست دارد. اگر به زعم شما سه سال زیاد است، می‌توانید نتیجه بگیرید متخصصان سامسونگ کم کاری کرده‌اند که طبعا در این‌صورت هم بنده جزو ایشان نیستم.
        سپاس از همراهی شما

      2. Avatar 아리

        باز یکی اومد تورنومنت تعصب رو کامل کنه. آخه این چه قانون نانوشته ایه که هر جا سامسونگ برتری کسب میکنه فوری یه عده میان میگن سامسونگ پول داده ، یا سامسونگ فلانی رو خریده!!!خنده داره! جالب اینجاست که هیچوقت برای هیچ کدوم از این حرفا سندی وجود نداره.
        شما یه مدرک بیار واسه این حرفت چون از سامسونگ بدت میاد دلیل نمیشه هرچی دلت خواست راجبش بگی…
        ممنون از دیجیکالا

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه