خالق هولولنز می‌گوید دوره گوشی‌های هوشمند تمام شده

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

الکس کیپمن (Alex Kipman) یکی از نیروهای فنی مهم مایکروسافت که در خلق کینکت و هولولنز این شرکت سهم مهمی داشته، اعتقاد دارد دوران گوشی‌های هوشمند دیگر به پایان رسیده است.

او در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفته است: گوشی‌های هوشمند دیگر به آخر کار خود رسیده‌اند اما مردم هنوز این نکته را درک نکرده‌اند. کیپمن معتقد است یک دستگاه واقعیت ترکیبی مثل هولولنز جایگزین تلفن هوشمند خواهد شد. با این وجود او پیش‌بینی دقیقش را درباره چارچوب زمانی این تغییرات مطرح نکرده است.

البته خیلی هم عجیب نیست اگر کیپمن هولولنز را جایگزین گوشی‌های هوشمند معرفی کند. او یکی از مخترعین تکنولوژی‌ای است که در هولولنز به کار رفته و به مایکروسافت در پیشبرد این پروژه کمک‌های شایانی کرده است. او مخترع سنسورهای کینکت هم هست، دستگاهی که نتوانست گیمرها را آنطور که باید به خود علاقه‌مند کند اما در حال حاضر توسط دانشمندان در تحقیقات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفته‌های کیپمن نشان دهنده نوع نگرش مایکروسافت به واقعیت ترکیبی و افزوده است. ظاهرا این شرکت گمان می‌کند دستگاه‌های اینچنینی به‌زودی جای تلفن‌های هوشمند را خواهند گرفت. شاید این حرف ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت که «گوشی هوشمند آینده مایکروسافت ممکن است اساسا شبیه به گوشی هوشمند نباشد» هم به شکلی همین فرضیه را تایید کند.

مایکروسافت برای اولین‌بار هدست هولولنز را حدود دوسال پیش معرفی کرد. این دستگاه حدود ۱ سال پیش به دست توسعه‌دهنده‌ها رسید و البته هنوز به دست مصرف‌کننده‌ها نرسیده است. با این وجود هر کس می‌تواند با قیمت ۳ هزار دلار به شکل مستقیم یک هدست هولولنز را به شکل مستقیم از مایکروسافت خریداری کند. مدل بعدی این دستگاه احتمالا تا دو سال دیگر معرفی نخواهد شد چون مایکروسافت در این حوزه رقیب جدی‌ای ندارد. البته گفته شده شرکت‌های Magic Leap و Apple هم در حوزه ساخت هدست واقعیت افزوده فعال شده‌اند اما به نظر می‌رسد هنوز آمادگی ارائه محصولی که بتواند جایگزین گوشی‌های هوشمند شود را ندارند.

‌‌

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه