خداحافظ Sony Computer Entertainment ؛ نوستالژی ۲۲ ساله

۲۳ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
Sony Computer Entertainment

شرکت سونی اعلام کرد که نام Sony Computer Entertainment و Sony Network Entertainment را به Sony Interactive Entertainment تغییر داده است.

نام Sony Computer Entertainment پس از ۲۲ سال تغییر کرد.

«اندرو هاوس» (Andrew House) از شرکت سونی اعلام کرد که:” (Sony Interactive Entertainment) از این به ‌بعد قرار است با قدرت بیشتری فعالیت کند و هدف آن بزرگ‌تر کردن و بهتر کردن خانواده‌ی پلی استیشن است. از این بعد تمام فعالیت‌های سخت افزاری، نرم افزاری، تولید محتوا و شبکه‌ی آنلاین سونی تحت عنوان Sony Interactive Entertainment به کار خودشان ادامه خواهند داد.”

او به این موضوع اشاره کرد:” درحالی که همکاران دیگر به ما کمک می‌کنند، قسمت SIE قصد دارد سرویس‌ها و محصولات با کیفیتی را در اختیار کاربران قرار دهد تا تحولی جدید در بازار بازی‌های کامپیوتری به وجود بیاید.”

دفتر اصلی بخش SIE در شهر «سن‌ماتیو» (San Mateo) قرار دارد اما با دفاتر شرکت سونی که در لندن و توکیو واقع شده‌اند هم همکاری خواهد کرد.

«شان لایدن» (Shawn Layden) رییس شعبه‌ی آمریکای Sony Computer Entertainment به این موضوع اشاره کرد که:” در دفتر اصلی SIE تمام فعالیت‌های پلی استیشن انجام خواهد شد و این موضوع باعث می‌شود که مضامین بهتری برای «پلی استیشن ۴» (PlayStation 4) و PlayStation VR ساخته شوند.”

لازم به ذکر است که Sony Network Entertainment مسئولیت بخش‌هایی مانند PlayStation Plus،‌ Vue، Music Unlimited و Video Unlimited را به عهده داشت.

از آنجایی که «پلی استیشن ۴» (PlayStation 4)  با فروش بسیار خوبی مواجه شده و فروش ۳۵ میلیون دستگاه را پشت‌سر گذاشته، سونی تصمیم گرفته تغییرات مدیریتی جدیدی را ایجاد کند تا بتواند موفقیت خودش در صنعت بازی‌های کامپیوتری را تضمین کند.

کنسول پلی استیشن ۲ توانست در طول زمان فعالیت خودش ۱۵۵ میلیون دستگاه فروش داشته باشد و سونی امیدوار است این اتفاق برای پلی استیشن ۴ هم رخ بدهد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که کنسول پلی استیشن ۳ هم توانست ۸۰ میلیون دستگاه فروش داشته باشد.

نام Sony Computer Entertainment برای بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری آشنا است. اگر از جمله افرادی بودید که کنسول پلی استیشن ۱ را خریداری کرده بودند، حتما نام Sony Computer Entertainment را در زمان روشن کردن کنسول مشاهده می‌کردید. این نام دیگر وجود ندارد و از این پس با عبارت Sony Interactive Entertainment در بازی‌های جدید شرکت سونی مواجه می‌شویم.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که ویدیوی زیر را حتما مشاهده کنید:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: GameSpot

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar محمود معتمدی

    پلی استیشن تمام رویای کودکی و نوجوانی من بود! چیزی که دیگر هیچ وقت با هیچ کنسول و بازی تکرار نمی شه.

  2. Avatar لیلیوم

    چه دسنگاه قدرتمندی؟؟؟؟

  3. Avatar مهدی

    یادش بخیر
    یادم میاد دوم دبستان بودم مادرم اومد گفت بابات برات ps1 خریده
    تا زنگ اخر تو حال خودم نبودم
    هنوزم دارمش و با دیدن این خبر میخوام برم درستش کنم یکمی باهاش بازی کنم

  4. Avatar pouriaxcc

    PlayStation دیگه تموم شد—–
    دیگه اون زمان گذشت که هرکی یه ps2 تو خونش داشت-
    الان فقط pc
    برای انلاین فقط کنسول میچسبه

  5. Avatar saeid

    یادش بخیر ۱۱سال پیش سونی ۱ داشتم اونموقع خدایی بود براخودش مخصوصا بازی فوتبال۹۸

  6. Avatar حسین اسکندری

    خدا بیامرزشون.. یادم نمیره ده-دوازده سال قبل میرفتیم کلوپ..اولش .. این آرم میومد…(میگفتن استارت نزنید رو دسته که قفل میکنه اینجاش :D) بعضی موقعا گیر میکرد آرمش رد نمیشد.. صاب کلوپ میومد در دستگاه و باز میکرد سی دی رو تمیز میکرد و دوباره میذاشت .. درست میشد :))

  7. Avatar مستر چیف

    با دیدن ویدئو مو به تنم سیخ شد! دنیایی بود واسه خودش

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه