اگر یک خلافکار بودید چطور گوشی‌تان را غیرقابل ردیابی می‌کردید؟

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

خودتان را یک خلافکار فرض کنید که از دست پلیس فرار کرده و برای آنکه کسی نتواند جایش را پیدا کند فکر بکری به ذهنش می‌رسد و گوشی هوشمندش را در حالت «Airplane mode» قرار می‌دهد. بسیار خوب، باید بدانید این اولین و آخرین اشتباه زندگی کوتاه شما به عنوان یک خلافکار خواهد بود چون پلیس به سرعت بازداشت‌تان می‌کند. در واقع در گوشی شما سفت افزارهایی (Firmware) نصب شده که با قرار دادن گوشی در حالت «Airplane mode» از کار نمی‌افتند و به این ترتیب گوشی شما کاملا قابل ردیابی می‌ماند.

پس کار خیلی سختی در پیش ندارید، سیم کارت‌تان را از گوشی در می‌آورید یا اصلا گوشی را خاموش می‌کنید؟ نه. هیچکدام از این کارها هم کمکی بهتان نمی‌کند و گوشی‌تان با وجود این اقدامات هم قابل ردیابی خواهد بود.

تنها یک راه وجود دارد که می‌توانید مطمئن باشید پس از آن گوشی شما قابل ردیابی نیست و آن هم خارج کردن باتری آن است. وقتی گوشی هیچ منبع الکترونیکی برای تغذیه نداشته باشد یعنی هیچ کدام از عناصر آن هم کار نخواهند کرد. با در آوردن باتری خیال‌تان راحت است که دست کسی به شما نمی‌رسد. از طرفی اگر گوشی هوشمندی دارید که درآوردن باتری‌اش برای‌تان به سادگی ممکن نیست دیگر مشکل خودتان است. بهتر است یک گوشی بخرید که بتوانید باتری‌اش را به سادگی از آن خارج کنید. باتری را که خارج کنید رسما غیرقابل ردیابی خواهید بود.

‌‌‌

منبع: PhoneArena

‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar ایمان

    البته تو کشور ما این شیوه دزدگیری از پلیس(سایبری)بیشتر شبیه طنز میمونه!!!

  2. Avatar محمد معتمدی

    هدف از نوشتن این خبر چیه؟؟!!

    1. Avatar سامان

      پست های اینجوری میتونه به توسعه ی روشهای جدیدتر ردیابی پلیس کمک کنه ولی میتونه یه راهنمای خوب هم برای خلافکارهای خرده پا و غیر حرفه ای باشه.

  3. Avatar حسین نوری

    اگر تو ظرف آلومینیمی بندازیمش چی؟؟؟ خخخ

  4. Avatar امین حبیب زاده

    مهندس دلخموش عزیز !سلام دوست خوبم! البته همانطور که شما بهتر از من میدونید حتی با در اوردن باطری گوشی تا مدتی منبع تغذیه ای جداگانه دارد همان منبع تغذیه باعث نگه داری ساعت و تاریخ به روز و نیز یاداور هامیشودبهترین کار شکستن سیمکارت(چیپ)هست

  5. Avatar مهدی

    اگر گوشیی دارید که باتری اش تعویض نمیشود اصلا خلافکار نشوید!!!

  6. Avatar آیدین

    از اونجایی که روی بردهای موبایل پر از سلف های متعدد است با فررستادن فرکانسی بزرگ میتوانند درون گوشی بدون باتری هم برق ایجادکنند و گوشی شما رو ردیابی کنند. پس اگر گوشی موبایل دارید همیشه قابل ردیابی هستید.

  7. Avatar مهدی

    باز هم قابل ردیابی خواهد بود.

  8. Avatar علی

    پست بدآموزی داره!!!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه