خودروهای بدون راننده‌ی اپل به واقعیت نزدیک‌تر می‌شوند

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

خودروهای بدون راننده، بی‌شک آینده‌ی خودروهای عادی امروزی محسوب می‌شوند و روزی جای آنها را می‌گیرند. شرکت‌های بزرگ عرصه‌ی تلکنولوژی مثل اپل و گوگل اخیرا توجه ویژه‌ای به این خودروهای هوشمند و بدون راننده داشته‌اند.

وب‌سایت گاردین به اسنادی متعلق به اپل دست یافته که نشان می‌دهد اپل به زودی خودروهای بدون راننده‌اش را در ایالت سن فرانسیسکو مورد آزمایش قرار خواهد داد.

 چند ماهی می‌شود که گوگل وسایل نقلیه‌ی هوشمندش را به طور آزمایشی به خیابان‌های شهر Mountain View در ایالت کالیفرنیا آورده است. اکنون هم مدارکی که توسط «گاردین» (Gaurdian) کشف شده، نشان می‌دهد که اپل هم قصد دارد خودروهای بدون راننده‌اش را که به «پروژه‌ی تایتان» شناخته می‌شوند، به زودی مورد آزمون قرار دهد.

o-APPLE-CARPLAY-facebook

در اردیبهشت ماه گروهی از مهندسان یکی از پروژه‌های ویژه و مخفی اپل با مقامان ایستگاه GoMentum ملاقات داشتند. ایستگاه GoMentum در گذشته یک پایگاه ۲۱۰۰ هکتاری نیروی دریایی در نزدیکی ایالت «سن فرانسیسکو» بود که گویا قرار است به یک منطقه‌ی محافظت شده برای آزمایش خودروهای بدون راننده تبدیل شود.
گاردین به نقل از «فرانک فیران» (Frank Fearon) یکی از مهندسان اپل می‌نویسد اپل “می‌خواهد در مورد زمان‌بندی و میزان فضای آزاد اطلاعاتی به دست آورد.” همان‌طور که انتظار می‌رود، اپل درباره‌ی این موضوع هیچ اظهارنظری نکرده است. مسوولان ایستگاه GoMentum هم مانند خود این پایگاه نیروی دریایی، قابل دسترسی نبودند و هیچ‌‌گونه نظری ارایه نکردند.

منبع: Ubergizmo

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه