فراخوانی خودروهای نیسان در آمریکا به دلیل مشکل کیسه‌ی هوا

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پس از فراخوانی سری ۷ خودروهای بی ام و، این بار شرکت خودرو سازی ژاپنی نیسان، به دلیل مشکل کیسه‌ی هوا (airbag) بیش‌از سه میلیون دستگاه خودروی ساخت این شرکت را در آمریکا فراخواند. این مسئله ۳.۵۳ میلیون دستگاه از محصولات نیسان را تحت تاثیر قرار داده که اتفاقا بیشتر آن‌ها در آمریکا به فروش رفته است.

ماشین‌هایی که در سال‌های اخیر ساخته شده سنسوری در صندلی‌های خود دارند. دلیل وجود این سنسور این است که فقط در صورتی که مشخص شود کسی که در آن صندلی نشسته، کیسه‌ی هوا فعال شود. این سیستم دلیل اصلی این درخواست نیسان مبنی بر بازگرداندن خودروهای این کشور است. این موضوع مدل‌های نیسان: ماکسیما، لیف، آلتیما، مورانو، پت‌فایندر، روج، سنترا، تاکسی NV و NV 200 تولید سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی (تقریبا ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) را تحت‌الشعاع قرار داده.

این فراخوان، شامل خودروهای اینفینیتی JX35/QX60، اینفینیتی Q50 مدل سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۳ و هم‌چنین شورلت City Express تولید سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ را می‌شود. دلیل اصلی فراخوان این خودروها این است که سیستم طبقه‌بندی مسافر بد است. یعنی ممکن است یک فرد بالغ را به عنوان یک کودک یا حتی صندلی خالی در نظر بگیرد، بنابراین وقتی تصادف رخ دهد، احتمال این‌که کیسه‌ی هوا فعال نشود، وجود دارد. از آنجایی که کیسه‌ی هوا مسئله‌ی مرگ و زندگی است، عملکرد آن حیاتی است و به این خاطر است که نیسان ۳ میلیون دستگاه از این خودروها را در آمریکا فراخوانده است.

در بعضی خودروها، می‌توان به سادگی با برنامه‌ریزی مجدد یک نمونه مشکل آن را برطرف کرد. سپس نمایندگی‌های مجاز با جایگزینی آن بخش به جای قسمت‌های ناقص، مشکل دیگر خودروها را هم برطرف می‌کنند.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه