اولین خودرو ساخت ویتنام با تکنولوژی BMW وارد بازار آمریکا می شود

۲۸ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
ویتنام وین فست

نخستین محصول خودروسازی ویتنام، موسوم به وین فست، چندی پیش به صورت رسمی در جریان نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۸ رونمایی شد. حال و پس از تزریق سرمایه، این شرکت قصد دارد وارد بازار خودرو آمریکا شود. وین فست نخستین خودروساز ویتنامی است که محصولاتش را با سیستم تولید انبوه، به بازار عرضه می‌کند. نمایش عمومی نخستین محصولات وین فست در پاریس، بسیار خیره کننده بود، که البته چنین انتظاری نیز از برخورد با محصولات وین فست داشتیم، چرا که این خودرو توسط استودیو مشهور پنین فارینا طراحی شده است. نخستین محصولات وین فست،‌یک سدان و یک شاسی‌بلند هستند. با توجه به طراحی خیره کننده این دو محصول، حتی اگر از نظر قوای فنی، حرفی برای گفتن نداشته باشند، بازهم به واسطه طراحی فوق العاده، در سطح جهان مورد توجه خواهند بود.

ویتنام وین فست

Pham Nhat Vuong، فردی است که ۴۹ درصد از سهام شرکت وین فست را در اختیار دارد. تمامی پیشرفت‌های حاصل شده شرکت وین فست در مدت اخیر، مدیون تلاش و جاه طلبی‌های وی هستند. اما گویا تمایل او به انجام ریسک‌های بزرگ، تمامی ندارد. به تازگی وی در یک مصاحبه اعلام کرد خودروهای وین فست، از سال ۲۰۲۱ وارد بازار ایالات متحده خواهند شد. برای عملی کردن این تصمیم جسورانه، لازم است تا اقای وونگ، دو میلیارد دلار از سرمایه شخصی خود را در اختیار وین فست قرار دهد. به گفته وی، هدف نهایی شرکت وین فست، تبدیل شدن به یک برند بین‌المللی است. قدم گذاشتن در این راه، بسیار سخت و دشوار خواهد بود، اما تنها راه برای حفظ موجودیت در بازار خودرو، تبدیل شدن به یک برند جهانی است.

ویتنام وین فست

به گفته وونگ، بازار خودرو ویتنام بسیار محدود است و خریداران کمی دارد. بنابراین اگر وین فست تمرکز خود را بر بازار داخلی بگذارد، سودآوری چندانی در انتظار این شرکت نخواهد بود. لازم است تا با ورود به بازارهای بین‌المللی و انجام ریسک‌های حساب شده، سودآوری شرکت افزایش یابد. اگرچه علاقمندی وونگ برای ورود به بازار ایالات متحده، قابل درک است، اما او برای عملی کردن این هدف، با چالش‌های مختلفی مواجه خواهد شد. یکی از مهم‌ترین مسایل پیش رو، شناخت برند وین فست به مشتریان است. در حال حاضر، مصرف‌کنندگان آمریکایی، هیچ درکی از برند ویتنامی وین فست ندارند. دیگر مشکل پیش رو، تمایل شدید مشتریان آمریکایی به خرید خودروهای برقی است. هنوز نخستین وین فست الکتریکی از خط تولید کارخانه خارج نشده، و شرکت تعهد داده این اتفاق در سال آینده رخ خواهد داد.

منبع: MOTOR1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حسین میم

    چرا در متن هیچ اشاره‌ای به عنوان درباره BMW نیست؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه