دانلود داده‌های افق‌های نو شروع شد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کاوشگر «افق‌های نو» در روز ۱۴ جولای از کنار سیاره‌ی پلوتو عبور کرد. این کاوشگر اطلاعات زیادی از این سیاره‌ی کوتوله جمع‌آوری کرد، اطلاعاتی که با توجه به فاصله‌ی ۵ میلیارد کیلومتری پلوتو از زمین، ارسال آن‌ها به زمین مدت زیادی طول می‌کشد. ناسا هم دانلود اطلاعات را از همین حالا آغاز کرده است. اطلاعات چند ده گیگابایت است که دریافت کامل آن‌ها، یک سال طول می‌کشد.

ناسا دریافت داده‌های کاوشگر افق‌های نو را شروع کرده است. دریافت همه‌ی آن‌ها یک سالی طول می‌کشد

تا به امروز، عمده‌ی اطلاعاتی که از افق‌های نو به زمین ارسال می‌شد، اطلاعات کم حجمی درباره‌ی ذرات پرانرژی خورشیدی، بادهای خورشیدی و غبار میان‌سیاره‌ای بود. با این حال، ناسا از روز پنجم سپتامبر، دریافت اطلاعات از این کاوشگر را با سرعت بالایی آغاز کرده است؛ طوری که می‌خواهد دریافت عکس‌هایی با وضوح تصویر بسیار بالا را آغاز کند.

سرعت پایین دریافت اطلاعت از افق‌های نو، به‌خاطر فاصله‌ی زیاد آن از زمین است. از مکان کنونی که افق‌های نو قرار دارد، سیگنال‌های رادیویی حدود ۴/۵ ساعت در راه هستند تا به زمین برسند. با توجه به اینکه قدرت فرستنده‌‌ی افق‌های نو فقط ۱۲ وات است، در هر ثانیه فقط می‌توان بین ۱ تا ۴ کیلوبیت اطلاعات دریافت کرد.

Deep-Space-Network

«الن استرن»، مدیر پروژه‌ی افق‌های نو می‌گوید: «ما منتظر این عکس‌ها، طیف‌ها و اطلاعات دیگری بوده‌ایم که برای ما ریشه و نحوه‌ی تکامل پلوتو را نمایان می‌کنند. اطلاعاتی که دریافت می‌کنیم، عکس‌های با وضوح بالا، طیف‌ها و مهم‌ترین اطلاعات جوی را شامل می‌شوند.»

منبع: Gizmag

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. حمیدرضا مژده

    خیلی دلم میخواست با یکی از دانشمندای ناسا در مورد ارتباط انتقال داده ها صحبت میکردم. چرا از لیزر بجای امواج رادیویی استفاده نمیکنند؟!!! تا اونجا که میدونم شبکه انتقال داده ای که استفاده میکنند برای چند دهه پیشه!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه