دانمارک هم به جمع سازندگان خودروهای اسپرت می‌پیوندد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت خودروسازی آجایل (Agile) که یک شرکت کوچک دانمارکی است، تصمیم دارد دو مدل جدید خودروهای اسپرت را به زودی تولید کند. این دو مدل جدید برای جاده و پیست قرار است عرضه شود. مدل SC122، یکی از این محصولات شرکت خواهد بود که برای جاده یا پیست قابل سفارش است. در قلب این اتومبیل یک پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی با حجم ۳.۵ لیتر با توان ۴۱۹ اسب‌بخار در وسط خودرو قرار می‌گیرد. مشتریان می‌توانند جعبه‌‌دنده‌های این خودرو را در دو مدل ۵ سرعته دستی یا ۷ سرعته CVT سفارش دهند. شاسی این خودرو از جنس فیبرکربن است که تنها ۸۵۰ کیلوگرم وزن دارد.

مدل دیگر این خودرو که SCX نام دارد، مشخصات فنی پایین‌تری نسبت به مدل SC122 دارد. این اتومبیل از پیشرانه ۲ لیتری تویوتا بهره می‌برد. پیشرانه این اتومبیل در دو مدل ۱۷۸ و ۲۷۴ اسب‌بخاری عرضه خواهد شد. در این اتومبیل از بخش‌های غیرضروری مثل شیشه و درها خبری نیست. همین امر باعث شده تا وزن خودرو به ۶۰۰ کیلوگرم کاهش پیدا کند.

خودرو SCX احتمالا با قیمت ۵۶.۷۰۰ یورو و مدل SC12، با قیمت ۹۰.۷۰۰ یورو روانه بازار می‌شود. این اتومبیل‌های اسپرت، رقیب خودروهای آریل اتم (Ariel Atom) و لوتوس Exige Sport 380 می‌شود. هنوز مشخص نیست که این دو اتومبیل اسپرت کی وارد بازار می‌شوند.

منبع: AutoExpress
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه