درآمد ۵ برابری نسخه‌ی موبایل فورت‌نایت در برابر PUBG

۴ مهر ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فورت‌نایت PUBG موبایل

هر دو بازی PUBG و Fortnite چند وقتی است که روی سیستم‌های عامل موبایل هم عرضه شده‌اند. نسخه‌ی موبایل بازی PUBG روی اندروید و iOS عرضه شده و نسخه‌ی موبایل «فورت‌نایت» هم فعلا فقط روی دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اپل قابل نصب است. هر دو بازی موبایلی هم رایگان هستند و مخاطب بزرگی دارند، ولی فورت‌نایت توانسته‌اند با فاصله جلوتر از رقیب خود قرار بگیرد.

درآمد فورت‌نایت در هفته‌ی اول خود از پرداخت‌های درون برنامه‌ای ۳.۷ میلیون دلار بوده است.

درآمد هفته‌ی اول نسخه‌ی موبایل فورت‌نایت پنج برابر درآمد هفته‌ی اول نسخه‌ی موبایل PUBG بوده است. زمان زیادی از عرضه‌ی فورت‌نایت و PUBG روی iOS می‌گذرد، ولی اخیرا توانسته‌ایم میزان درآمد دو بازی را با یکدیگر مقایسه کنیم، چون خریدهای درون برنامه‌ای PUBG یک هفته است فعال شده‌اند.

بر اساس آمار و ارقامی که موسسه‌ی Sensor Tower منتشر کرده است، درآمد فورت‌نایت در هفته‌ی اول خود از پرداخت‌های درون برنامه‌ای ۳.۷ میلیون دلار بوده است، در حالی که این رقم برای نسخه‌ی موبایل PUBG برابر با ۷۰۰ هزار دلار بوده.

فورت‌نایت موبایل

ارقام ارایه شده، یعنی ۳.۷ میلیون دلار برای فورت‌نایت و ۷۰۰ هزار دلار برای PUBG فقط مربوط به نسخه‌ی iOS هستند. اگر درآمد نسخه‌ی اندرویدی PUBG را هم حساب کنیم، درآمد هفته‌ی اول این بازی از پرداخت‌های درون برنامه‌ای به ۱ میلیون دلار می‌رسد که البته باز هم از فورت‌نایت بسیار کمتر است.

موسسه‌ی Sensor Tower می‌گوید که تفاوت نحوه‌ی فروش آیتم‌ها در دو بازی، یکی از عوامل اصلی درآمد بیشتر فورت‌نایت بوده است. در PUBG فقط امکان خرید بسته‌هایی وجود دارد که آیتم‌ها به صورت اتفاقی از آن‌ها بیرون می‌آیند، در حالی که می‌توان در فورت‌نایت یک آیتم را مستقیما خرید.

هماهنگ بودن نسخه‌های کامپیوتر، کنسول و موبایل فورت‌نایت را هم نباید فراموش کرد؛ یعنی اگر شخصی در نسخه‌ی موبایل فورت‌نایت یک آیتم خریداری کند، آن را در نسخه‌ی کنسول و کامپیوتر هم دریافت خواهد کرد.

دیروز درآمد کلی فورت‌نایت روی iOS از ۵۰ میلیون دلار عبور کرد.

منبع: VG247

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه