درآمد ۱٫۳ میلیارد دلاری الکترونیک آرتز از فروش محتوای دیجیتالی برای بازی‌هایش

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
FIFA 16

شرکت « الکترونیک آرتز » (EA) اعلام کرد که در سال گذشته نزدیک به ۱٫۳ میلیارد دلار درآمد از فروش به روش Microtransactions برای مضامینی که به بازی‌هایش اضافه می‌کند، به دست آورده است.

پرداخت درون برنامه‌ای موجود در بیشتر بازی‌های EA باعث شده که این شرکت درآمد ۱٫۳ میلیارد دلاری از این قسمت به دست بیاورد.

فروش به حالت Microtransactions که بیشتر به عنوان پرداخت درون برنامه‌ای در بازی‌های موبایلی یا بازی‌های کنسولی و PC شناخته می‌شود، چندان مورد استقبال بازی‌کننده‌ها قرار نگرفت. در این روش بازی‌سازان برای اضافه کردن آیتم‌های کوچک به بازی از بازی‌کننده‌ها پول دریافت می‌کنند.

شرکت الکترونیک آرتز اعلام کرد که با فروش مضامین مختلف برای بازی‌ها، درآمد ۱٫۳ میلیارد دلاری به‌دست آورده است.

«بلیک یورگنسن» (Blake Jorgensen) از این شرکت گفت:” ما یکی از پیشتازان فروش مضامین دیجیتالی دربازی‌های مختلف هستیم. این روش بسیار پردآمد است.” با توجه به گفته‌های یورگنسن فروش (Microtransactions) بخش‌ Ultimate Team در بازی‌های FIFA ،Madden و NHL درآمدی نزدیک به ۶۵۰ میلیون دلار به همراه داشته است. لازم به ذکر است که در قسمت Ultimate Team بازی‌کننده‌ها تیم دلخواه خودشان را  خواهند ساخت و به همین دلیل باید بازیکن‌های مختلف خرید و فروش کنند تا بتوانند با سایر گیمرها به رقابت بپردازند.

یورگنسن می‌گوید که این روش باعث شده که بازی‌کننده‌ها تعامل بیشتری با بازی داشته باشند و آن‌ها خودشان را بیشتر درگیر بازی کرده‌اند.

براساس اطلاعات منتشر شده، درآمد این شرکت از فروش دیجیتالی به شکل (Microtransactions) نزدیک به یک سوم فروش کلی این شرکت به شکل دیجیتالی بوده است.

البته پرداخت درون برنامه‌ای باعث شده که بسیاری از بازی‌کننده‌ها به وسیله‌ی پول بتوانند برتری بیشتری در بازی پیدا کنند و این موضوع رقابت عادلانه را از بین برده است.

‌‌‌‌‌

منبع: PC Mag

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه