درآمد HTC در ماه سپتامبر ۱۱۷٪ رشد کرده است

۲۰ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
درآمد HTC در ماه سپتامبر 117٪ رشد کرده است

به لطف تولید و تحویل گوشی پیکسل ۲ به گوگل، کمپانی HTC امروز گزارش داد که درآمد ماهانه‌اش در ماه سپتامبر ۲۱۵ میلیون دلار بوده است. این رقم نسبت به درآمد ۹۹.۲ میلیون دلاری HTC در ماه اوت، ۱۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. در ماه اوت HTC هنوز تحویل گوشی‌های پیکسل ۲ به گوگل را آغاز نکرده بود. امسال HTC مسئول تولید گوشی گوگل پیکسل ۲ است، در حالی که تولید نسخه‌ی بزرگ‌تر یعنی پیکسل ۲ ایکس‌ال به LG واگذار شده است. این در حالی است که سال گذشته هر دو مدل پیکسل را HTC می‌ساخت.

درآمد HTC در ماه سپتامبر، به لطف تولید پیکسل ۲ برای گوگل، ۲۱۵ میلیون دلار بوده است.

با توجه به این که امسال HTC تنها یکی از دو مدل جدید پیکسل را برای گوگل تولید می‌کند، جای تعجب ندارد که درآمد HTC در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷، نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۶ در واقع ۳۰ درصد افت کرده است. بدین ترتیب موفقیت HTC در افزایش درآمدش در ماه سپتامبر امسال نسبت به ماه قبل‌تر اندکی رنگ می‌بازد. با این حال طبق گزارش‌ها HTC در حال کار روی گوشی جدیدی است که می‌تواند محبوبیت HTC U11 را افزایش دهد. انتظار می‌رود گوشی جدید که HTC U11 Plus نام دارد، به یک صفحه‌نمایش کم‌حاشیه با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ مجهز شده باشد. بدین ترتیب این گوشی می‌تواند خود را در کورس رقابت با گوشی‌هایی مانند LG V30، سامسونگ گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس قرار دهد. HTC از نظر مجموع درآمد سالانه با رقم ۱.۴ میلیارد دلار نسبت به سال قبل با ۱۷ درصد کاهش روبرو بوده است.

علی‌رغم این افت درآمد سالانه، HTC به زودی از نظر مالی در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت. HTC با توجه به معامله‌ی جدیدی که با گوگل کرده است، در اوایل سال آینده‌ی میلادی مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار دریافت خواهد کرد. HTC در مقابل دریافت این مبلغ، مجوز غیرانحصاری بخشی از دارایی‌های معنوی خود را به گوگل می‌بخشد. علاوه بر این به عنوان بخشی از این قرارداد، تعدادی از کارکنان HTC که اکثر آن‌ها در پروسه‌ی تولید گوشی‌های پیکسل دخیل بوده‌اند به گوگل می‌پیوندند.

گوگل پیکسل 2 - درآمد HTC در ماه سپتامبر 117٪ رشد کرده است

علی‌رغم این که عده‌ای معتقد هستند HTC دیگر بهتر است تمرکز خود را تنها روی هدست واقعیت مجازی HTC Vive قرار دهد، این کمپانی حضورش را در صنعت موبایل حفظ خواهد کرد. گفته می‌شود این کمپانی در حال کار روی مدلی از هدست Vive است که برای استفاده لازم نیست آن را به یک کامپیوتر متصل کنید. طبق شایعات نام این مدل جدید HTC Vive Focus خواهد بود و بر اساس طرحی که به صورت مشترک توسط گوگل و کوالکام ارائه شده ساخته خواهد شد.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه