در اولین نمایشگاه خودروی سال جدید میلادی چه می‌گذرد؟

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

همان‌طور که می‌دانید در طول سال نمایشگاه‌های بین‌المللی خودروی زیادی برگزار می‌شود. نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی (دیترویت) جزو یکی از بزرگ‌ترین میعادگاه‌های خودروسازهاست که در اوایل ژانویه هرسال برگزار می‌شود. ۲۹امین نمایشگاه دیترویت میزبان اتومبیل‌های مفهومی و پرچم‌دارهای زیادی است که احتمالا به زودی توسط سازندگان خود عرضه می‌شوند. از جمله خودروهای کلیدی این نمایشگاه می‌توان به کیا استینگر جی‌تی (Stinger GT)، ب‌ام‌و سری۵، فولکس‌واگن تیگوان آل‌اسپیس، کانسپت نیسان وی‌موشن، لکسس LS، آئودی Q8 و مرسدس‌بنز GLA اشاره کرد. در ادامه با پنج خودروی شاخص این نمایشگاه آشنا می‌شویم.

BMW سری ۵

detroit2

اگر یادتان باشد در مطلبی اختصاصی، سری ۵ جدید ب‌ام‌و با کد G30 را در دیجی‌کالامگ به‌طور ویژه بررسی کردیم. خودرویی که ترکیبی از روح اسپرت سری ۳ (F30) و امکانات رفاهی و تجهیزاتی برادر بزرگ‌تر خود سری ۷ (G11 و G12) بود. اتومبیلی که به عنوان اولین خودروی مجهز به سامانه‌ی infotainment کارپلی اپل معرفی شد. در مورد مشخصات فنی این خودرو می‌توان به مدل ۵۳۰i اشاره کرد که از یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری بهره می‌برد و قادر به تولید قدرت ۲۴۸ اسب‌بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون‌متر است.

لکسس LS

detroit3

پرچم‌دار جدید شرکت لکسس در حالی معرفی می‌شود که تمام هنر تیم سازنده به کار گرفته شده تا ما با یک اتومبیل تمام عیار روبرو باشیم. طراحی این ژاپنی بیش از پیش جسور‌تر و مخوف‌تر شده است که علنا سبک طراحی ویژه‌ی این شرکت را با خطوط بسیار تیز و الگوی چراغ‌های شکسته‌ی جلو خود اعلام می‌کند. نسخه‌ی جدید LS مجهز به یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خورجینی با حجم ۳.۵ لیتر است که توان ۴۰۹ اسب‌بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتون‌متری را به قلب این سامورایی هدیه می‌دهد. هم‌چنین لکسس توانسته درکنار ارتقای تکنولوژی این خودرو در مباحث فنی، حدود ۹۰ کیلوگرم محصول خود را سبک‌تر کند که این امر در بالا بردن راندمان خودرو نیز بی‌تاثیر نخواهد بود. سیستم رانندگی خودکار با ویژگی‌های ایمنی بالا، از دیگر مشخصات مدل LS امسال است که در نمایشگاه دیترویت از آن رونمایی شد.

آئودی Q8

detroit4

خودروی مفهومی آئودی تحت نام Q8 درحالی معرفی می‌شود. از رقبای این آلمانی خشمگین می‌توان به رنج‌رور، ب‌ام‌و X6 و مرسدس‌بنز GLE مدل ۲۰۱۸ اشاره کرد. Q8 از یک پیشرانه‌ی ۳ لیتری TFSI به همراه موتور الکتریکی بهره می‌برد که در مجموع توان ۴۳۸ اسب‌بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون‌متری را به این ژرمن عطا می‌کنند. گفته شده که صفر تا صد این خودرو ۵.۴ ثانیه است. این شاسی‌بلند ۵ صندلی آئودی، از زبان طراحی جدیدی بهره می‌برد و در صورت عرضه شدن این مدل، باید به زودی شاهد پیروی تعداد دیگری از مدل‌های Q این شرکت از این سبک طراحی نسبتا جدید این شرکت باشیم. فرم چراغ‌‌ها، جلو‌پنجره‌ی بسیار بزرگ و کابین ساده از مشخصات کلیدی زبان طراحی این اتومبیل است.

فولکس‌واگن تیگوان آل‌اسپیس

detroit5

یکی دیگر از خودروهای شاسی‌بلند این نمایشگاه محصول جدید فولکس‌واگن یعنی تیگوان آل‌اسپیس است که به قصد رقابت با حریف سرسخت ژاپنی خود یعنی نیسان اکس‌تریل وارد میدان شده است. شاسی‌بلند بزرگ شهری فولکس‌واگن با ظرفیت ۷ سرنشین که احتمالا رقابت سرسختی را با لندرور دیسکاوری نیز در پیش خواهد داشت. افزایش ۲۲۰ میلی‌متری طول تیگوان آل‌اسپیس نسبت به نسخه‌ی معمولی خود، دلیل قاطعی برای یدک کشیدن کلاس بزرگ این خانواده‌ی آلمانی است. مشخصات فنی مدلی که قرار است در بازار آمریکا عرضه شود، شامل نیروگاه کوچک ۴ سیلندر ۲ لیتری است که از توان ۱۸۴ اسب‌بخاری و گشتاور ۳۰۰ نیوتون‌متری سود می‌برد.

نیسان Vmotion 2.0

detroit6

طرح مفهومی وی‌موشن نیسان، نگاهی به آینده‌ِ‌ی نه چندان دور صنعت خودروسازی است که به نوعی ما را با نسل‌ خودروهای آینده آشنا می‌کند. طراحی‌ آیرودینامیک با انحنا و خطوط‌ زیاد در سراسر بدنه، جدای ظاهر عجیب و جدید نسبت به خودروهای امروز، آیرودینامیک مثال‌زدنی را نیز برای این ژاپنی پرادعا به همراه آورده است. این خودرو از سیستم رانندگی خودکار بهره می‌برد که پلی برای آشنایی با رانندگی خودروهای آینده است. دلیل نام وی‌موشن، جلوپنجره‌ی نیسان بوده که به شکل حرف V درآمده است، اقدامی که به عنوان یکی از المان‌های مطرح زبان طراحی جدید این ژاپنی با این الگوی منحصربه‌فرد شناخته می‌شود. در مورد مشخصات فنی این خودرو هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است و تا قطعی شدن برنامه‌ی نیسان برای تولید این مدل باید منتظر بمانیم.

در میان پنج خودروی منتخب از نمایشگاه دیترویت امسال، شما هوادار کدام مدل هستید؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar رحمان

    با اینکه همیشه طرفدار المانیها خصوصا بی ام دبلیو هستم ولی نمیشه برتری ژاپنیها رو انکار کرد.لکسوس جدید عالیه و نیسان هم خیلی پیشرفت کرده و دیگه نمیشه کارهای شاخصش رو به برند اینفینیتی محدود کرد.

  2. Avatar پژمان

    وی موشن و ائودی q8 خارق العاده هستند گرچه لکسوز ls هم عالیه ولی شباهت زیادی به خودرو های داخل تهران داره. من اگر میتونستم یکی از این خودرو هارو داشته باشم یکی از دو گزینه ائودی یا نیسان ملاکم بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه