در چین روزانه ۱۶۰۰ نفر از شدت کار کردن جان‌شان را از دست می‌دهند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مردم کشور چین کار کردن را بیش از حد جدی گرفته‌اند، به طوری که از شدت کار زیاد و سخت سلامت و حتی جان‌شان را از دست می‌دهند. در این کشور افراد آن‌قدر سخت کار می‌کنند که به طور میانگین روزی ۱۶۰۰ نفرشان می‌میرند. ضمن این‌که شهر پکن هم آلوده‌ترین شهر دنیا شناخته شده و آمار مرگ و میر روزانه به خاطر این مورد هم بالاست.

کار بسیار شدید و سخت در چین به طور خطرناکی به یک اپیدمی تبدیل شده و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی این کشور هم خبر فوق را تایید می‌کنند.

«لی جیانهوا» (Li Jianhua)، تحلیل‌گر سیستم بانکی چین به معنای واقعی، آن‌قدر سخت کار کرد تا خودش را به کشتن داد. این مرد به مدت ۲۶ سال تمام، همیشه درخواست‌ها و نیاز حزب و مردم را مقدم به سلامتی خودش می‌دانست، آن‌قدر جدی که در ۴۸ سالگی وقتی صبح زود از خواب بیدار شده بود تا گزارشی را پیش از طلوع آفتاب تمام کند، دچار حمله‌ی قلبی شد و مرد.

مواردی مانند آقای جیانهوا در چین خیلی زیاد هست. کار بسیار شدید و سخت در چین به طور خطرناکی به یک اپیدمی تبدیل شده و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی این کشور هم خبر فوق را تایید می‌کنند. گویا کارمندان در این کشور حد و مرزی برای کار کردن و حفظ سلامتی خودشان نمی‌شناسند و فقط زنده هستند تا خدمت کنند و چرخ مملکت‌شان را بگردانند.

China Youth Daily اعلام کرده که سالانه ۶۰۰ هزار نفر در چین بر اثر عوارض ناشی از کار زیاد می‌میرند و در رادیوی بین‌المللی چین (China Radio International) آمار مرگ بر اثر کار شدید ۱۶۰۰ نفر در هر روز ذکر شده است. این آمار واقعا وحشتناک هست.

افراد زیادی در همین کشور از اوضاع فعلی راضی نیستند و این نارضایتی در وبلاگ‌ها و صفحه‌های اجتماعی مردم عادی کاملا پیداست. یک وب‌سایت میکروبلاگ به اسم (Sina Weibo (WB مملو از انواع شکوه و شکایت‌ها در مقابل عوارض کار سخت و طولانی‌مدت و زندگی‌های پراسترس هست. در این‌جا خبرهای مرتبطی که رسانه و سایر سایت‌های چین منتشر می‌کنند هم گذاشته شده: یک کارمند ۲۴ ساله‌ی شرکت Ogilvy Public Relations Worldwide، یک حسابدار ۲۵ ساله در شرکت PricewaterhouseCoopers، یک طراح و غیره.

یکی از کاربران Weibo نوشته: “فایده‌ی این همه کار زیاد و سخت که آدم را به کشتن می‌دهد چیست؟” تنها دلیل‌شان این است که رییس‌شان از آن‌ها خواسته بیش‌تر کار کنند.

در زیر یک اسکرین شات از این سایت و ترجمه‌ی متن‌های کاربران را می‌بینید.

China-1600-people-die-everyday

دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. reza

    نه شور شور نه بی نمک!
    من نمیدونم ما انسانها چرا نمیتونیم همیشه حد وسط رو رعایت کنیم.مردم یه کشوری مثل چین از فرط کارکردن میمیرن.ومردم کشورهای آفریقایی از شدت بیکاری و بی غیرتی.
    البته بلایی که سر مردم بدبخت آفریقایی اومد نتیجه استعمار کهنه کشورهای نژاد پرست اروپایی و آمریکایی است.وبلایی که سر مردم احمق و البته گرسنه چین اومده نتیجه استعمار نوین همون کشورهاست که با کارگر ارزانتر اجناس خودشون رو تولید میکنن.تا جایی که محصولات شرکت اپل که یه جورایی نماد آمریکاست رو در چین اسمبل میکنند.ومردم چین باید تاوان این زیاده خواهی سرمایه داران کشورهای غربی رو بدن.

  2. عباس

    خنده داره اونا دارن از شدت کار زیاد میمیرن ما داریم از بیکاری میمیریم خخخ

    1. بهبد

      ایول.

  3. حمید

    به خاطر همینه که دنیا رو گرفتن… قدیما ژاپنیا ادعا میکرند که خونه ای پیدا نمی کنید که داخلش یک وسیله ژاپنی پیدا نشه… اما الان تو دنیا وسیله ای پیدا نمی کنید که توش جنس چینی به کار نرفته باشه..

    و این جاست که فرق اونا با ما که به هر دلیلی از زیر کار در میریم مشخص میشه….

  4. نمیدونم

    یعنی مغزشون انقدر خنگه که نمیفهمه باید استراحت کنه
    والا ما سر کلاس طاقت نمیاریم مغزمون خود به خود خاموش میشه
    😐

  5. وحید

    چقدر این آمار وحشتناکه. زنده موندن به چه قیمتی؟

  6. فرشاد

    بهتر آقا بهتر کشور چین کشش اون همه جمعیت رو نداره ، زمین و مردمش فقط یاد گرفتن همینطور به تولید مثل خودشون ادامه بدن این کره خاکی کشش این همه جمعیت رو نداره دیگه زمین داره دستی دستی نابود میشه خدا به آینده رحم کنه فقط همین رو میتونم بگم وو امید وارم زندگی هرچه سریع تر بشر بتونه زندگی روی کره های دیگه رو شروع کنه وگرنه آینده ی خوشی در انتظارمون نیست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما