مایکروسافت از دسته‌ی بازی خود برای معلولان و افراد ناتوان رونمایی کرد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
دسته‌ی ایکس‌باکس

شایعه‌ی چند روز پیش دسته‌ی عجیب ایکس‌باکس، به واقعیت پیوسته است. مایکروسافت رسما از دسته‌ی Xbox Adaptive Controller رونمایی کرده است؛ دسته‌ای که مشخصا برای کمک به بازی کردن افراد معلول و ناتوان طراحی شده.

دسته‌ی Adaptive Controller ایکس‌باکس دو کلید بسیار بزرگ قابل برنامه ریزی دارد. تمام کلیدهای یک دسته‌ی معمولی ایکس‌باکس هم به صورت پورت‌های جداگانه در پشت این دسته‌ی جدید قرار گرفته‌اند؛ طوری که می‌توان سوییچ‌ها، جوی‌استیک‌ها و کلیدهای مختلف را به صورت جداگانه به دسته متصل کرد و تجربه‌ای بهتر برای بازی کردن افراد ساخت.

دسته‌ی Xbox Adaptive Controller قیمتی ۱۰۰ دلاری خواهد داشت و قرار است تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار شود.

امکان هرنوع شخصی‌سازی و تنظیم برای دسته‌ی Adaptive Controller وجود دارد. می‌توان آنالوگ چپ و راست را به صورت جداگانه به دسته متصل یا اینکه کلیدهای جهت‌دار بزرگ را جدا از دسته استفاده کرد. دسته‌ی Xbox Adaptive Controller به افراد اجازه می‌دهد که نه فقط با دست خود، بلکه با دیگر نقاط بدن هم از دسته و کلیدها استفاده کنند. برای مثال پدال‌های مختلف را به جک مخصوص آن در پشت دسته متصل و کلید را زیر پا قرار دهند.

دسته‌ی ایکس‌باکس

می‌توان پروفایل‌های مختلف برای دسته ساخت و تک تک کلیدها را به صورت جداگانه تنظیم کرد و شخصی‌سازی کرد. حتی اگر بازی‌ها هم امکان تنظیم کلیدها را نداشته باشند، اینکه ایکس‌باکس وان خودش اجازه می‌دهد کلیدها را بدون دخالت بازی و از داخل تنظیمات سیستم، تنظیم کرد و تغییر داد، کمکی بسیار بزرگ برای افراد ناتوان است.

مایکروسافت در ساخت این دسته، نه تنها از افراد معلول بلکه از سازمان خیریه‌ی AbleGamers هم کمک گرفته است؛ سازمانی که سعی می‌کند بازی کردن را برای افراد معلول و ناتوان هم ممکن کند. سازمان‌های دیگری مثل Warfighter Engaged و سازمان Cerebral Palsy Foundation و مرکز درمان بیماران ناتوان معزی و مبتلا به ضایعات نخاعی Craig Hospital از سایر موسسه‌هایی بوده‌اند که مایکروسافت برای طراحی این دسته‌ی جدید با آن‌ها همکاری کرده است.

قابلیت بالای شخصی سازی دسته حتی این امکان را فراهم می‌کند تا یک دسته‌ی معمولی ایکس‌باکس وان را به Xbox Adaptive Controller متصل کرد و برای مثال، از نصف یک دسته‌ی ایکس‌باکس وان در کنار کلیدهای این دسته‌ی جدید استفاده کرد.

مایکروسافت می‌گوید تلاش بسیاری کرده است تا ظاهر دسته‌ی Xbox Adaptive Controller شبیه به ایکس‌باکس وان و دیگر لوازم جانبی این کنسول باشد تا افراد ناتوان، این احساس را نکنند که جدا از دیگر گیمرها هستند. مایکروسافت دسته‌ی Xbox Adaptive Controller را هم در خانواده‌ی محصولات ایکس‌باکس می‌بیند و آن را جدا محسوب نمی‌کند.

دسته‌ی Xbox Adaptive Controller قیمتی ۱۰۰ دلاری خواهد داشت و قرار است تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار شود. این دسته با ایکس‌باکس وان و کامپیوتر همخوانی کامل دارد.

 

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar علی حیدری

    واقعا دمشون گرم من استفاده نکردم و اطلاعات دقیقی ندارم ولی من شخصا خودم معلول ضایعه نخاعی از مهره ی C3 , C4 هستم کمی دست هام حرکت دارن و امیدوارم بتونم امتحان کنم من ۳ سال پیش توی تصادف با موتور این مشکل برام پیش اومده هرچند نتونم هزینه ی این محصول رو فراهم کنم ولی دمشون گرم که به معلولین کشورشون و همه ی جهان ارزش قائل بودن که واقعا وقت گذاشتن و فکر کردن من خودم علاقه ی شدیدی به گیم دارم و الان در حال حاضر خیلی خوب نه ولی بازی هایی رو به نسبت انجام میدم. با تشکر علی حیدری از اصفهان علی

  2. Avatar مصطفی دورکی حامدی

    قیمتش برای یه فرد معلول که ممکنه درآمد خوبی نداشته باشه اصلا مناسب نیست. ولی دم مایکروسافت گرم که هوای ناتوان رو داره. ولی ممکنه یه شخص عادی اینو بخره و بازی های اول شخص شوتر رو راحت انجام بده و قضیه برابری گیمرها توی بازی های آنلاین مطرح شه

  3. Avatar سورنا

    بلاد کفر چه میکنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه