اپل از دعوای حقوقی‌اش با سامسونگ پیروز بیرون آمد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دعواهای حقوقی سامسونگ و اپل به این زودی‌ها تمام نخواهند شد، اما اپل توانسته است یکی از درخواست‌های‌اش را به سامسونگ تحمیل کند؛ درخواستی که چندان هم به سامسونگ ضرر نخواهد زد. شرکت سازنده‌ی آیفون توانسته است تا فروش برخی از گوشی‌های سامسونگ که از ایده‌های ثبت شده‌ای اپل استفاده کرده‌اند را متوقف کند. نکته‌ی مهم این جا است که بسیاری از این گوشی‌ها، مدت‌ها است که از رده خارج شده‌اند.

بر اساس حکم سازمان قضایی امریکا، سامسونگ باید فروش برخی از گوشی‌های‌اش را متوقف کند؛ اما این گوشی‌ها بسیار قدیمی هستند.

دعوای بین سامسونگ و اپل به استفاده از قابلیت‌هایی مثل Autocorrect یا Slide to unlock باز می‌گشت؛ قابلیت‌هایی که در گوشی‌هایی مثل Galaxy S II و Galaxy Nexus وجود دارند. با این حال سامسونگ خودش مدت‌ها است که این مدل‌ها را تولید نمی‌کند. سازمان قضایی امریکا گفته است که سامسونگ باید یا به صورت نرم‌افزاری این قابلیت‌ها را حذف، یا اینکه فروش گوشی‌ها را متوقف کند.

شرکت سامسونگ در بیانیه‌ای گفته است:‌ “به میلیون‌ها مشتری وفادار خود این اطمینان خاطر را می‌دهیم که تمام سری گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار ما، برای فروش در امریکا باقی خواهند و خدمات مشتریان هم دریافت خواهند کرد.”

این حکم شاید تاثیر زیادی روی سامسونگ نداشته باشد، اما در بلند مدت، قدرت بیشتری به اپل و دعواهای حقوقی آینده‌اش خواهد داد.

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۸ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    سلام
    من بدون هیچ حمایتی نه از سامسونگ و نه از اپل و … میخوام نظر شخصی خودم رو در رابطه با این دعواها چه بین شرکت ها و چه بین هواداران و طرفداران این شرکت ها مطرح کنم
    به نظر من درسته که خلق یک ایده و طرح جدید بسیار مهم و هوشمندانه ست ولی مهمتر از اون استفاده ی بهتر و کاربردی تر از اون ایده هستش، شما الان شرکت های اتومبیل سازی مختلفی رو میبینید ولی آیا هربار که خودرویی رو میبینید شروع به شکایت میکنید که این اولین بار توسط شرکت B اختراع شده؟ قطعا خیر، درسته که اولین اتومبیل جهان توسط B ساخته شد ولی امروز شرکت های مختلف شروع به گسترش این فناوری کردند و هریک سعی میکنم عملکرد بهتری رو ارائه کنند، در رابطه با امکانات گوشی ها هم دقیقا همین طور هست، شما فرض کنید برای مثال تکنولوژی حسگر اثر انگشت توسط شرکت X معرفی شده، خب بسیار عالی از این شرکت به خاطر این نوآوری متشکریم ولی حال بررسی کنید که شرکت X خدمات ، ویژگی ها و کیفیت عملکرد بهتر و بیشتری رو همچنان با استفاده از این تکنولوژی در اختیار کاربران قرار میدهد یا شرکت Y ؟ به نظر من این مورد خیلی مهمتر و منطقی تر از این هست که هربار و هربار بحث کنیم که اولین بار یک تکنولوژی توسط چه کسی ارائه شده است اگر اینطور باشد پس سوژه های خیلی زیادی برای بحث خواهیم داشت مثل صفحه ی نمایش ، وای فای ، بلوتوث ، دوربین و … مطمئنا هر یک از اینها ابتدا توسط “یکی” از شرکت های بزرگی که امروزه بسیار معروف هم هستند ساخته شده اند ولی شاهد استفاده از آنها در دستگاه های ساخته شده توسط همه ی شرکت ها هستیم که هریک سعی میکنند عملکرد بهتری رو از این فناوری به ما ارائه کنند مثلا شرکتی صفحه ی نمایش گوشی را با تراکم پیکسل ۱ تولید میکند و شرکت بعدی سعی میکند از تراکم پیکسلی ۲ استفاده کند، شرکتی دوربین ۱ مگاپیکسلی در اختیار ما می گذارد و شرکتی دیگر یا ویژه گی ای را به این ۱ مگاپیکسل اضافه می کند و یا از کیفیت ۲ مگاپیکسل روی دستگاه خود استفاده می کند و هیچگاه نه شرکت ها و نه طرفداران روی اینکه چه شرکتی ابتدا دوربین را به گوشی ها آورد بحث نمی کنند.
    ممنون از زمانی که برای مطالعه ی این نظر گذاشتید
    موفق باشید

    1. Avatar سهراب

      نظر شما درست ولی تمام این مسخره بازیها که این مال منه من درستش کردم و حق نداری بهش نزدیک بشی را اپل تو دنیا راه انداخت و نه تنها چیزی درست نشد بلکه همه چیز رو بدتر و بدتر شد.طوریکه سامسونگ و بقیه الان طوری شده میخوان بهش دهن کجی کنند و طوری گوشی میزنند که بره رو اعصاب اپل. البته هدف اپل انحصار صد در صد بوده و هست و گرنه قبلا هم این همه شرکت در این صنعت فعالیت میکردند قبل از ورود اپل کی نوکیا میزد به چش و چار سامسونگ و یا کی سونی اریکسون با بقیه قاطی میکرد؟ اپل یک فضای بدی بین کاربرهای گوشی های هوشمند ایجاد کرده که مدام با هم درگیر باشند و البته هدفش گرفتن ماهی از این آب گل آلودبوده. یک فضایی برای تعصب های کور کورانه و خودبرتر بینی ها و قالب کردن محصولاتش با این تصورات به بالاترین قیمت ممکن. مثلا یک گوشی که حدود۲۲۰ الی ۲۵۰ دلار تموم میشه براش با این جار و جنال ها که من یکم و بهترینم داره با قیمت ۸۰۰ الی ۹۰۰ دلار میفروشه و کسی نیست بگه چرا اینهمه اختلاف قیمت. بازار یک طرفه در نهایت به ضرر مصرف کننده خواهد بود . بازاریکه اپل فقط اون بازار را میتونه تحمل کنه. هیچ رقیبی نباشه و خودش هر چقدر خواست به مصرف کننده هزینه تحمیل کنه. مثلا اخیرا در مورد حذف جک هدست و جایگزینی اون با هدست وایرلس شنیدیم. با این کار دوباره یک هزینه دیگه به مصرف کننده برای سود بیشتر تحمیل میشه به بهانه های واهی و نخ نما . خوب چرا نباید این یک گزینه باشه که هر کس خواست استفاده کنه و هر کس نخواست استفاده نکنه. در دنیای انحصار این گزینه ها اصلا معنی ندارند. تمام تصمیمات توسط شرکت انحصارگر به مشتری ها تحمیل میشه… و بایداونها بپذیرند. در دنیای غیر انحصاری اگر یک برند چنین تصمیمی بگیره مصرف کننده حق انتخاب داره و میتونه یک برند دیگر را جایگزین کنه.

  2. Avatar مهدي

    اپل کارش درسته ،سامسونگ نه تو رقابت تکنولوژی نه در دعواهای حقوقی نه در وفاداری مشتری هاش به پای اپل نمیرسه.

    1. Avatar پدرام

      خیلی کارش درسته ! بخاطر slide to unlock گوشیهای ۵ سال پیش جنجال درست میکنه به لطف دادگاه امریکایی که اصلا !!! طرفدار شرکت امریکایی رو نمیکنه! یکم پول گیر ش بیاد.یعنی اوج حقارت این کمپانی پول پرست.
      البته شرکتی که به مشتریها خودش رحم نمیکنه انتظار دیگری نمیشه ازش داشت.

    2. Avatar میلاد

      تو خوبی و اپل

    3. Avatar علی جوادی

      حرفات دوست عزیز کاملا برعکسه…اپل یک شرکت دزد آمریکاییه که به واسطه اینکه تمام تصمیمات رو باید در آمریکا گرفت به روی دزدیها و کم کاریهای اپل سرپوش گذاشته میشه…وگرنه این شرکت هیچ چیزش از خودش نیست و همش دزدیهای ماهرانه و پشتیبانی شده از سوی ایالات متحده ی آمریکایی بوده و خواهد بود…با تشکر

    4. Avatar امير

      ماشالا چه نظرات پخته ای میدن دوستان! میگن تکنولوژی سامسونگ به اپل نمیرسه??✋ اصلا اپل تکنولوژی داره؟ اپل سالانه میلارد ها دلار برای ساخت تکنولوژی ها جدید صرف میکنه؟ سامسونگ بزرگ ترین سرمایه گذار در زمینه ی دانش هست!

    5. Avatar اپل

      آقا مهدی باهات خیلی موافقم.
      اپل همیشه خاص بوده و هست.
      و همیشه هم کارش درسته

  3. Avatar کمال

    جالبه بابت یک ویژگی خیلی ساده مثل slide unlock میاد این هم جنجال درست میکنه ولی خودش که این همه از اندروید و شرکت های دیگه سرقت تکنولوژی کرده آب از آب تکون نمیخورده و سکوت برقراره (لیست کردن موارد توماری است حتی اگر بشه گفت, مثلا: سیستم نوتیفیکشن و مالتی تسکینگ از اندروید, خاموش شدن صفحه نمایش هنگام صحبت با گوشی با استفاده از سنسور مجاورت که مخترعش موتورولاست, استفاده از سنسور nfc, سایز های متفاوت و بزرگ صفحه نمایش , استفاده از قلم در ایپد پرو, استفاده از حسگر اثر انگشت که اولین بار موتورولا در اتریکس بیش از دو سال قبل از اپل معرفی کردو……..) . کلا به این میگن قدرت جورنالیسم و پروپاگاندا….

    1. Avatar سیاوش

      اصلا مبنای تولیدات اپل از سال ۲۰۰۵ به بعد بر اساس جنگ روانی و تبلیغات گسترده بوده . . . و جالبه که اپل ثابت کرده دروغ هرچی بزرگتر باشه باور کردنش راحت تره!

    2. Avatar omidx

      هه … آندرویدک خودش دزدیه … :))

      1. Avatar 1 ( Ali S(asobhani99@gmail.com

        هه چه باحال . خوشتون میاد نه؟

      2. Avatar مپل

        هههه……حتما از ارث های بابای استیو جاب دزدیده…….

    3. Avatar ناشناس

      فرق کپی از سبک رو با استفاده از تکنولوژی رو بدونین لطفا!!
      اینهایی که شما گفتی تکنولوژی هستن و دلیل نداره استفاده نکنه مثل ان اف سی یا قلم ایپد یا حسگر مجاورت!!!
      ولی اسلاید تو آنلایک یه پتنت ثبت شده است! یه روشه برای بازکردن گوشی! نه تکنولوژی ! سبکه! سبک رو هم نباید کپی و تقلید کرد وگرنه که تکنولوژی رو اپل ازش استفاده نکنه موبایل سازی برادران نباتی به جز داوود میاد استفاده می کنه!!!
      تکنولوژی داره پیشرفت می کنه و هر کسی می خواد تو گود بمونه باید با تکنولوژی همگام بشه!
      ولی این پتنتها و این سبکهاست که اگر کپی بشن میشه تقلید و حقه بازی …. مثل فرم و شکل آیفون ۶ که خیلیا از روش زدن! یا همین اسلاید تو آنلاک! یا هر چیزی

      1. Avatar حبابی

        به این چیزهایی که شما میگیداستفاده از تکنولوژی در اصطلاح داخلی سیستم اپل وبین خودشون میگن مهندسی کپی کردن و دزدی هوشمندانه…. همون که الگوی اپل جناب استیو جابز فرموده که ما دزد دریایی هستیم و برعکس بقیه سبک دزدیمون باعث میشه گیر نیوفتیم… و البته ماسمالی کردن سرقت تکنولوژی …. البته بقیه موارد که پتنت داره و ثبت شده چی ؟ مثل همون استفاده از سنسور مجاورت برای خاموش کردن صفحه نمایش هنگام صحبت که به اسم موتورلا ثبت شده؟؟؟؟؟؟ یکی دیگه اش استفاده و معماری استفاده از دو انتن و آرایش اون در گوشی که باز مبدعش موتورلا است و دارای پتنت هست و اپل اون را حتی بدون مجوز موتورلا مورد استفاده قرار داده……
        این یکی دو مورد نمونه ای از مثالهایی که نشون میده اپل برعکس تصور عوام بخصوص اپل پرستان هزاران پتنت را داره استفاده میکنه که حاصل اختراع و ابداع پیشگامان صنعت موبایل هست و یک شبه همه ی تکنولوژی را خلق نکرده….. والبته منحصر بفرد هم نیست…. چیزی که یک شرکت متقلب سعی میکنه با متمایز نشون دادن خودش و اینکه از پایه از سیاره دیگه اومده و همه چیزهاش مال خودشه، عامل اعجاز را مورد سو استفاده قرار بده و از این راه سود نجومی ببره….. مشکل این است و توضیح اینکه تکنولوژی چیست و از کجا اومده و چگونه بقیه می تونند از دستاوردهای دیگران استفاده کنند مشکلی ندارد بلکه مشکل ماهیت و پدیده ای که فکر میکنه و داره القا میکنه از پایه تافته جدا بافته است و از دستاوردهای دیگران بیشرمانه استفاده میکنه و نمیخواد اجاره بده هیچ شرکتی در دنیا حتی کمی در این صنعت برقرار و موفق باشه….این تفکر خطرناکه…
        در ضن پتنت سبک نیست بلکه نوآوری است که ثبت میتونه بشه…. و تمام دعاوی حقوقی اپل بر همین اساسه….
        اپل از بسیاری از نوآوریهای دیگران استفاده کرده و میکنه ولی اجازه نمیده اگر احیانا نوآوری داره کسی استفاده کنه که به این میگن انحصار طلبی مطلق….

      2. Avatar ( Ali S(asobhani99@gmail.com

        ههههه.حالا که به اپل رسید ، شد تکنولوژی ،به سامسونگ که میرسه ، کپی حرام است و کفاره دارد! لابد اون اسپیکر لبه پایینم سبکه که ده سال پیش بلک بری داشتش و به سامسونگ که رسید کپی شد؟ مولتی ویندو آیپد ها چی؟ کپی از سبک سامسونگ به حساب نمیاد؟به نظرم شما با این نظرتون اوضاع رو واسه اپل بدتر کردید! پس چرا اپل از glx شکایت نکرد که تو گوشی t2 دقیقا اسلاید تو آنلاک رو آورد؟ چرا از هواوی شکایت نمیکنه که علاوه بر اون راه به راه از رابط کاربریش کپی میکنه؟

      3. Avatar مسعود

        خوب سوالی پرسیدی …الان کی گفتم…هواوی اومده کل اندروید را نابود کنه به اتفاق شیایومی و چند تا برند دیگه چینی…چه طوری؟؟؟خیلی راحت…الان این برند های آشغال چینی بدون پشنوانه و سابقه تکنولوژ ی تو ثبت اختراع و پتنت و کپی های وحشتناکشون, مثل آب خوردن وقتی تو بازار آمریکا وارد بشند اپل تله نشسته تا نابودشون کنه…ولی فعلا گذاشته بقیه شرکت ها ی اصلی و درست مثل htc و LG و سونی و سامسونگ را با گوشی های سراسر تقلب و کپی نابود کنه و وقتی این شرکت ها ی بی پشتوانه و سابقه تکنولوژی موندند با حمله به آنها در دادگاه تمام سودی که این چند سال از کپی کردن ios بردن را ازشون بگیره و محوشون کنه….من بجای گوگل بودم به هیچ عنوان با این شرکت های معلوم الحال همکاری نمیکردم چون سرنوشتشون معلومه…. و همینطور یک کاربر اندروید واقعی هیچ گاه از این شرکتهای متقلب حمایت نمیکنه…

  4. Avatar OmidX

    بله … بله … درستش هم همینه :دی

  5. Avatar تی

    آفرین اپل…من عاشق اون نماد سیب هستم ….خیلی با کلاسه….هر چی باشه مهم نیست فقط اون علامت سیب را داشته باشه کافیه…چون نشون میده بهترینه بوده و هست و خواهد بود… به نظر من باید ما سعی کنیم انتظاراتمون را از اپل جان کم کنیم و اینقدر با سیستم عامل هاو گوشی های بی کلاس مقایسه اش نکنیم …اینجوری از بهترین شرکت دنیا تشکر کردیم و بهش اطمینان دادیم….همیشه اپل……

    1. Avatar سهیل

      اره اینجوری در توهم بهترین بودن تا ابد خواهیم ماند و یک دفعه بر اثر مواجه با واقعیت افسرده نخواهیم شد که مثلا خدای نکرده اپل ممکن است کمتر از بقیه باشد و چیزی کمتر از بقیه داشته باشد. اپل ….حرکت از واقعیت به سوی توهم…..

      1. Avatar حمید

        عاره تاچ تیری دی و تشخیص اثر نگشت اندرویدی های قلب کار.

      2. Avatar مرتضی

        آقا کمال جوابتو داده …در ضمن قبل از اپل هواوی تاچ فورس یا همون تاچ ۳D روی گوشیهاش معرفی کرد و اونم اول نیستید…..بخصوص بخصوص حسگر اثرانگشت که مانور میدادید …اقا کپی دراومد که ….گوشی موتورلا اتریکس ۴G سال ۲۰۱۱ معرفی کرد یعنی ۳ سال قبل از هر اپلی…. اپل باید بره دله دزدیهای خودشو جمع کنه …. همه دنیا را احمق فرض کرده ……

    2. Avatar 1 ( Ali S(asobhani99@gmail.com

      این تمام علم و منطقی هست که تمام طرفداران اپل دارند. این ها از تمام دنیای تکنولوژی داشتین اون سیب رو بلدن . فقط کلاس میخوان .کسی این وسط دنبال کارایی و فناوری و جذابیت نیست

      1. Avatar علی

        اون سیل گاز زده همونی هست که سامسونگ رو اداخت تو گل
        سامسونگی ها به شرکت بدبختتون بگین زیاد دستو پا نزنه
        اینطوری ادامه بده از بین میره

    3. Avatar امیرحسین مصطفوی

      من فکر می‌کنم در آینده با این وضعیتی که فن‌بوی‌های اپل در پیش گرفتن، ما شاهد مکتبی با نام اپلیسم باشیم!

  6. Avatar Next is Now

    خخخ گلکسی S2 !! سامی عین خیالشم نیس

  7. Avatar علی جوادی

    اپل بدبخت میخواد خسارتهای دزدی مالیاتیشو از سامسونگ بگیره که مگه تو خواب ببینه…این گوشیها ۴ ساله تولیدشون متوقف شده…این رای دادگاه یعنی ابله نشون دادن کامل اپل از این دادخواست…خخخخخخخخ
    ممنون از دی جی کالای عزیز

    1. Avatar omidx

      شما خودشو ناراحت نکن .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه