دنیای توسعه‌یافته دی‌سی به آخر خط رسیده است

۱۱ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
دنیای توسعه‌یافته دی‌سی

جدیدترین مصاحبه کوین سوجیهارا مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت برادران وارنر نشان می‌دهد این شرکت فیلم‌سازی تمایل چندانی به ادامه مسیرش در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی ندارد و ترجیح می‌دهد فعلا در سال‌های آینده روی ساخت آثار مستقل در جهان دی‌سی تمرکز کند.

دنیای توسعه‌یافتهٔ دی‌سی (DC Extended Universe) اصطلاحی است برای اشاره به جهان مشترکی که از شخصیت‌های ابرقهرمانی کتاب‌های کمیکِ دی‌سی کامیکس تشکیل شده. برادران وارنر که فیلم‌های این جهان سینمایی را تهیه می‌کرد به مرور زمان متوجه شده فیلم‌های این جهان مشترک که چندین شخصیت و چندین المان از جهان دی‌سی را روبروی هم قرار می‌دهند آنقدرها هم موفق نیست بلکه تمرکز روی شخصیت‌های مجزا شانس موفقیت‌ فیلم‌ها را بالاتر می‌برد.

سوجیهارا در مصاحبه خود با روزنامه لس‌آنجلس تایمز می‌گوید فیلم‌هایی چون «شزم!» (Shazam!)، «جوکر» (Joker)، «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) و «پرندگان شکاری» (Birds of Prey) نشان می‌دهند که ما در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم.

براساس این مصاحبه دنیای دی‌سی آنقدرها که برادران وارنر در سال‌های گذشته فکر می‌کرده جهان واقعا مشترک و به‌هم مربوطی ندارد و این شرکت فیلم‌سازی سعی کرده تمرکز بیشتری روی شخصیت‌های مجزا با تجربه‌های خاص داشته باشد.

اگر فیلم‌هایی چون «لیگ عدالت» (Justice League) و «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» (Batman v Superman: Dawn of Justice) را به خاطر بیاورید خواهید دید که سوجیهارا آنقدرها هم اشتباه نمی‌کند و در مجموع فیلم‌های دنیای توسعه‌یافته دی‌سی چندان چنگی به دل سینمادوستان و منتقدان نزدند؛ دست‌کم وقتی آن‌ها را با نمونه‌های خوب جهان سینمایی مارول مقایسه کنید.

این در حالی است که رو آوردن به فیلم‌های مستقل بدون المان‌های اشتراکی بازخوردهای بسیار بهتری را برای برادران وارنر در پی داشته است.

سوجیهارا در همین زمینه اشاره کرده که عملکرد پتی جنکینز در زن شگفت‌انگیز به شرکت برادران وارنر نشان داد، می‌شود با شخصیت‌‎هایی که بتمن و سوپرمن نیستند هم بسیار موفق عمل کرد. او می‌گوید: البته که می‌خواهیم بتمن و سوپرمن هم سرجای خودشان باشند و فیلم‌های قدرتمندی درباره آن‌ها هم بسازیم. اما مثلا آکوامن مثال کاملی است از سایر قابلیت‌هایی که داریم. هر کدام از این شخصیت‌ها منحصربه‌فرد هستند و لحن هر فیلم هم در جایگاه خود متفاوت است.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. دی سی

    خود وارنر داره دی سی رو خراب میکنه،ندیدین سر جاستیس لیگ چه بلایی آوردن،زک استایدر بیچاره چه زحمتی روی فیلم کشیده بود،الان نسخه اسنایدر کات آماده شده بیرون نمیدن،ندیدین وارنر سربتمن بن افلک چه بلایی آورد،افلک بیچاره هم الان اومد مصاحبه کرد و همه چیو گفت،سربی وی اس ام یه بلاهایی آوردش ایت وارنر،همینطور سرجوخه انتحاری هم که خودتون شنیدین چیکار کردش این وارنر،الان شایعه کردن مارول میخواد دی سی رو بگیره????‍♂️اول اینکه بگم دی سی رووارنر داره که هی داره خدابکاری توش میکنه دوم اینکه باید بگم مارول اصلاً امتیاز این کار رو نداره خودش دست دیزنی هستش که دیزنی هم کاریش نداره وحمایتش میکنه ولی وارنر فقط خرابکاری میکنه تو دی سی

  2. علیرضا

    به نظر من فقط از شرکت دی سی فیلم جوخه انتحار فیلم خوبیه که به دلیل نبود مارگوت رابی و ویل اسمیت در قسمت تو این فیلم ساخته نمیشه
    فیلم فقط کمپانی مارول

  3. یاسر

    بله در زمینه فیلم کاملا درسته ولی بنظرم زیاد ربطی به داستان و چینش بازیگران اینا نداره بیشتر مربوط به نوع ساخت فیلمه مثلا شما در فیلم های اونجر میبینید ثور از همه قدرتاش حتی تو یه فیلم استفاده میکنه یا تمام قابلیت ها و ویژگی های ایرون من به نمایش در میاد ولی دی سی اصلا خجالت میکشم بعضی صحنه هاشو میبینم مخصوصا گریم بتمن افتضاحه????ولی برعکس هرگز مارول در زمینه انیمیشن به گرد پای دی سی نمیرسه کارتون هایی مثل لیگ عدالت یا عدالتجویان جوان واقعا عالی و بی نقص هستن یا حتی آثار مستقل مثل بتمن و فانوس سبز چون اینجا بحث از گروهی بودنه قهرمانانه،لیگ عدالت و عدالتجویان جوانو مثال زدم اگر دی سی بتونه اعمال شگفت انگیزی که قهرمانانش در انیمیشن ها انجام میدن بیاره تو فیلماش عالی میشه مثلا یه صحنه تو فیلم داره که بتمن با استفاده از طناب از این طرف پل بود یا فک کنم طاق بود پرید اونورش اصلا حالم بهم خورد از این صحنه ????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه