دوازده ترفند عمومی اندروید

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
ترفند اندرویدی

 

 

 ۱. شماره‌گیری مجدد آخرین تماس با یک اشاره

یکی از عمومی‌ترین امکانات اندروید که کمتر کسی از آن استفاده می‌کند، قابلیت شماره‌گیری مجدد آخرین تماس از صفحه‌ی شماره‌گیر گوشی است. کافیست در این صفحه، به جای وارد کردن شماره، آیکون تماس را انتخاب کنید تا مجددا، با آخرین شماره تماس گرفته شود.

 ۲. استفاده از نقشه‌های Google Maps بدون نیاز به اینترنت

اکثر ما در زندگی روزمره از نقشه‌های دقیق و با کیفیت Google Maps برای مسیریابی استفاده می‌کنیم ولی آیا می‌دانستید که می‌توانید نقشه‌های این برنامه را بر روی گوشی خود ذخیره کرده و از آن به بعد، بدون نیاز به اینترنت از این برنامه استفاده کنید؟ برای این کار تنها کافیست به منوی تنظیمات برنامه بروید و با انتخاب گزینه‌ی Save Offline Map، بخشی از نقشه (مثل کل تهران) را ذخیره کنید. لازم به ذکر است که حداکثر می‌توانید بخشی با مساحت ۲۵۰۰ کیلومتر مربع را انتخاب کنید.

 ۳. کیفیت بازی‌ها را افزایش دهید 

اگر با گوشی خود زیاد بازی می‌کنید و در ضمن گوشی شما از سخت‌افزاری قدرتمندی بهره می‌برد، می‌توانید با فعال کردن AntiAliasing، کیفیت بازی‌های خود را دو چندان کنید. برای این کار کافیست که از منوی تنظیمات گوشی به منوی Developer Options رفته و تیک Force 4x MSAA را انتخاب کنید. این کار، لبه‌های اجسام را صاف می‌کند و در مجموع، تصویر شفاف‌تر و زیباتر می‌شود. البته AntiAliasing پروسه‌ی بسیار سنگینی است و اگر گوشی شما از پردازنده‌ی قدرتمندی استفاده نکند، سرعت بازی به شدت کاهش می‌یابد.

 ۴. به کیبورد استاندارد گوشی قناعت نکنید

اکثر کاربران اندروید پس از خرید گوشی مورد نظر، تنها از کیبوردهای استاندارد ارائه شده توسط کمپانی سازنده استفاده می‌کنند و هیچ‌گاه به دنبال نصب کردن کیبوردهای جداگانه نیستند. این در حالیست که کیبوردهای رایگان و فوق‌العاده‌ای مانند SwiftKey در Google Play وجود دارند که به امکانات و قابلیت‌های بیشتری نسبت به کیبوردهای استاندارد ارائه شده توسط سامسونگ، سونی و HTC مجهز شده‌اند و در کل باعث می‌شوند تا بتوانید از مسیج زدن و تایپ کردن با گوشی خود، لذت بیشتری ببرید.

ترفند اندرویدی

۵. به قسمت توسعه‌دهندگان دسترسی پیدا کنید

اجرای اکثر ترفندهای اندرویدی نیاز به دسترسی به بخش توسعه‌دهندگان و یا Developer Options دارند. برای دسترسی به این بخش، از قسمت تنظیمات گوشی به بخش About Phone رفته و هفت بار گزینه‌ی Build number را انتخاب کنید تا پیغام You are now a developer ظاهر شود. سپس بخشی تحت عنوان Developer Options در قسمت تنظیمات گوشی شما نمایش داده می‌شود که از طریق آن می‌توانید به تنظیمات سیستمی گوشی، دسترسی داشته باشید.

 

۶. سرعت پاسخگویی گوشی را افزایش دهید

بسته به نسخه و رابط کاربری گوشی‌تان، باز و بسته کردن و حرکت در بین منوها ممکن است کندتر از حد انتظار شما باشد. برای رفع این مورد کافیست تا از منوی تنظیمات به بخش توسعه‌دهندگان یا Developer Options رفته و سه گزینه‌ی Window animation scale، Transition animation scale و Animator duration scale را از حالت استاندارد ۱x و بنا به سلیقه‌ی خود، بر روی مقادیر کوچک‌تر قرار دهید.

 

۷. مصرف اینترنت سیم‌کارت خود را مدیریت کنید

اگر اینترنت سیم‌کارت خود را همواره فعال نگه دارید، احتمالا در آخر ماه با اعداد و ارقام عجیبی در قبض موبایلتان مواجه خواهید شد. دلیل این موضوع، عدم وجود نظارت و مدیریت بر مصرف اینترنت توسط برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف است. برای مشخص نمودن پرمصرف‌ترین برنامه‌ها و همچنین ایجاد محدودیت برای مصرف اینترنت سیم‌کارت در ماه، می‌توانید از بخش Data usage گوشی استفاده کنید. این بخش در منوی تنظیمات گوشی و در قسمت Wireless & Networks قرار دارد.

 

۸. حافظه‌ داخلی را تا حد ممکن تمیز و خالی نگه دارید

اکثر کاربران گوشی‌های اندرویدی، صدها برنامه بر روی گوشی خود نصب می‌کنند و این در حالیست که تنها از ۲۰ درصد از این برنامه‌ها استفاده می‌نمایند. این برنامه‌ها به سرعت حافظه‌ داخلی گوشی را اشغال می‌کنند و به دلیل سرویس‌هایی که همیشه در حال اجرا دارند، تاثیر چشمگیری بر روی عملکرد گوشی خواهند گذاشت. همچنین در صورت امکان، تصاویر، آهنگ‌ها و ویدیوهای خود را به جای حافظه‌ اصلی دستگاه، بر روی کارت حافظه قرار دهید.

 

ترفندهای اندروید ۲

۹. از تصاویر پس زمینه‌ متحرک دوری کنید!

اگر شارژدهی و روان بودن گوشی جزو اولویت‌های شما محسوب می‌شود، قید استفاده کردن از تصاویر پس زمینه‌ی متحرک و یا Live Wallpaper را بزنید. این تصاویر همانند اجرای یک بازی سه بعدی، بار محاسباتی زیادی بر روی پردازنده‌ گوشی قرار می‌دهند و علاوه بر کاهش عملکرد گوشی، مصرف باتری را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند.

 

 

 

 

۱۱. بر میزان مصرف باتری برنامه‌های خود نظارت کنید

به طور پیش‌فرض، گوگل بخشی برای نظارت بر میزان مصرف باتری توسط برنامه‌های مختلف تعبیه کرده است. کافیست که به بخش تنظیمات گوشی رفته و قسمت باتری (Battery) را انتخاب کنید. در این صفحه، لیست برنامه‌ها و سرویس‌هایی که بیشترین استفاده را از باتری گوشی داشته‌اند، نشان داده می‌شوند. با نظارت بر این بخش می‌توانید برنامه‌هایی که بیشترین مصرف میزان شارژ گوشی را دارند شناسایی نموده و کنترل بیشتری بر روی آن‌ها داشته باشید.

 

ترفندهای اندروید ۳

۱۲. صفحه‌ اصلی گوشی خود را به یک اثر هنری تبدیل کنید

مسلما یکی از اصلی‌ترین دلایلی که مردم سیستم‌عامل اندروید را به iOS و ویندوز فون ترجیح می‌دهند، امکانات شخصی‌سازی فراوان آن است. به راحتی می‌توانید با برنامه‌هایی که لانچر (Launcher) نام دارند، ظاهر رابط کاربری گوشی خود را دگرگون کنید. لانچرهای معروفی وجود دارند که به وسیله‌ آن‌ها می‌توانید دوستانتان را مجذوب گوشی خود کنید. از جذاب‌ترین لانچرهای ساخته شده تا به امروز می‌توان به Themer اشاره کرد که به صورت رایگان در Google Play عرضه شده است.

 

 

 

۱۲. گوشی خود را با Greenify سبز کنید!

حتما با این موضوع دست و پنجه نرم کرده‌اید که نصب تعداد زیادی برنامه بر روی اندروید، تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر سرعت و عملکرد دستگاه دارد. دلیل این موضوع، اجرای سرویس‌های مربوط به برنامه‌های نصب شده به صورت خودکار است. برنامه‌ Greenify به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های نصب شده را در حالت آماده کار قرار دهید تا فقط در مواقعی که به آن‌ها نیاز داشتید، اجرا شوند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. دست سازه

    خیلی عالی و کاربردی
    فقط ببخشید چطوری باید مصرف data رو کم و زیاد کنیم ؟

  2. Iman

    واقعا عالی بود مرسی

  3. باقری

    وای … این مقاله عالی بود … بسیار بسیار بسیار عالی بود
    خدا وقت

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه