دو محصول احتمالی شرکت اپل در آینده مشخص شدند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دو سند ثبت اختراع متعلق به شرکت اپل نشان می‌دهند که این شرکت مشغول آزمایش بلندگوهای ضد آب و هدست‌های مجهز به میکروفون است که صدای کاربر را تشخیص می‌دهند.

اولین سند که در سال ۲۰۱۳ ثبت شده یک هدفون توگوشی است که به یک شتاب‌سنج بسیار حساس مجهز است و می‌تواند براساس ارتعاشات ایجاد شده بوسیله تارهای صوتی در استخوان‌ها و بافت سر فرد، صدای او را تشخیص دهد.

ترکیب این شتاب‌سنج و سیگنال‌هایی که از آن صادر می‌شوند با سیگنال‌های صوتی که از میکروفون صادر می‌شوند باعث تولید یک صدا با کیفیت بالا می‌شود.

این شتاب سنج درون هدفون قرار دارد در حالی که میکروفون‌ها در طول سیم هدست قرار دارند. این میکروفون‌ها چند جهتی‌اند تا بتوانند هم صدای فرد را به خوبی تشخیص دهند و هم نویز محیط را به خوبی حذف کنند.

hedset

سند بعدی بیشتر برای کسانی جذاب است که مستعد انداختن گوشی‌شان در دستشویی‌اند. این سند که سال ۲۰۱۴ ثبت شده مربوط به بلندگوهای ضد آب است. غلاف بیرونی بلندگو که اولین سطح مقاوم آن است با مواد آب‌گریز آغشته شده. از طرفی این غلاف می‌تواند تشخیص دهد که با آب پر شده و باعث شود بلندگو مجموعه‌ای از ارتعاشات را تولید کند که مایع پرشده را بیرون بریزد.

گرچه سندهای ثبت اختراع لزوما به محصول نهایی منجر نمی‌شوند اما این سندها می‌توانند جهت حرکت برخی از محصولات آینده اپل را برای ما روشن کنند.

‌‌

منبع: PCMag

‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar علی جوادی

    هیچ وقت مثل بقیه طرحهای ثبت شده روی کاغذش;به حقیقت تبدیل نمیشه.فقط اپل کاغذ بازیش خوبه و بس…
    با تشکر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه