چرا دیجی‌کالا از آمدن آمازون و eBay استقبال می‌کند؟

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

دو سه ماهی می‌شود که کلیدواژه‌ی «برجام»، امیدواری مردم ایران را برای بهبود وضعیت اقتصادی بیشتر کرده و ترجیع‌بند این حال خوب، آمدن «خارجی‌ها» است و اینکه اگر با فروپاشی نظام تحریم آنها بیایند همه چیز عالی می‌شود؛ درست مثل خارج!

راست‌ش علیرغم اینکه مانند بسیاری از مردم کشورم از خروج ایران از انزوا خوشحالم و معتقدم با روان شدن فرایندهای تجاری میان ما و کشورهای دیگر گشایش بزرگی در فضای تجارت و اقتصاد اتفاق خواهد افتاد، فکر می‌کنم باید تکلیف‌مان را خیلی صریح و روشن راجع به این برداشت عوامانه روشن کنیم و گمانم بهترین جایی که می‌توانم از آن شروع کنم، کسب‌وکاری است که این روزها در کنار همکاران دیگرم تمام وقت مشغول آن هستم: دیجی‌کالا و تجارت الکترونیکی!

دو ماهی گذشته، اما همچنان خبر امکان خرید آمازون و ای‌بی توسط شرکت پست میان کاربران اینترنت و رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و پشت بندش نگرانی دوستان و خوشحالی بدخواهان را می‌شنوم که اوه اوه! رفیق کارتان تمام است!

و پاسخ من لبخند است و گاهی توضیحی گذرا که کاش باور کنی چقدر از آمدن آنها (و البته نه با لطایف‌الحیلی که در خبر ذکر شده هست) خوشحال می‌شویم و حالا چنین پاسخی را احتمالا در ویدئو و خبر رویترز در مورد دیجی‌کالا از زبان شریک‌موسس‌های دیجی‌کالا شنیده‌اید. اینجا می‌خواهم کمی دلایل چنین استقبالی را موشکافی کنم.

۱) آمدن آمازون و ای‌بی در ترویج تجارت الکترونیکی موثر است. ما خوشحال می‌شویم که تمام هزینه‌ی فرهنگ‌سازی برای خرید اینترنتی بر دوش ما نباشد. در اختیار داشتن بیش از ۸۵ درصد سهم‌بازار خرید اینترنتی در کشور هر چند افتخاری بزرگ برای دیجی‌کالاست، اما نباید فراموش کنیم که هزینه‌های بسیاری هم برای ما داشته. ما خوشحال می‌شویم که رقبایی داشته باشیم که با بودجه‌ها و ایده‌هایی جهانی برای کسب سهم از بازار، نخستین اولویت خود را بر ایجاد بازار هدفی بزرگ‌تر بگذارند و برای ترویج آن تلاش کنند. در چنین شرایطی ما هم، قطعا، برنده‌ایم.

۲) آمدن آمازون و ای‌بی عیار ما را نشان می‌دهد. با رقابت با این غول‌های جهانی است که دیگر متهم نمی‌شویم که هفت‌روز ضمانت بازگشت تنها یک ترفند تبلیغاتی است و سطح خدمات ما برای تعویض کالاهای معیوب گاهی حتا از استانداردهای جهانی هم جلوتر است و جمله‌هایی مثل «در اپل‌استور گوشی خراب‌تان را همان لحظه بی‌پرسش و حرف پیش با یک نو برای‌تان تعویض می‌کنند» تنها یک شایعه‌ی عوامانه‌ی تلگرامی است! یا هیچ جای دنیا نیست که برای «تمام» کاربران خود سرویس ارسال تحویل همان روز داشته باشد و متوجه خواهید شد که تاخیرهای اندک گاه و بی گاه برای ارسال یک سفارش نه موضوع عجیبی است و نه در مورد آنها داستان‌های اغراق‌شده‌ می‌سازند. گمانم جستجوی اینترنتی برای خیلی‌ها کار سختی است و گرنه تاخیرهای چند روزه‌ی آمازون در بلک‌فرایدی که نقل هر ساله‌ی وبلاگ‌های تکنولوژیک است.

۳) آمدن آمازون و ای‌بی فرایندهای تجاری ما را راحت‌تر می‌کند. باید کمی به دیجی‌کالا نزدیک‌تر باشید تا دردسرهای ما را دقیق‌تر بدانید. مثلا اینکه جمعی از بهترین محصولات موجود در بازار سنتی مملکت در یک فرایند غیرشفاف و غیررسمی خرید و فروش می‌شود و برخی تامین‌کننده‌ها حاضر نیستند «فاکتور رسمی» به ما بدهند. آن وقت شاید می‌فهمیدید چرا گاهی در بازار جنس‌های موجود در فروشگاه دیجی‌کالا ارزان‌تر هستند یا برعکس چرا در بخشی از بازار سنتی که از شفاف شدن قیمت‌ها و کاهش حاشیه‌ی سود خود ناراحت هستند، متهم به زیرفروشی می‌شویم؛ مبارزه با قاچاق، مقابله با نبود و کمبود خدمات و تضمین اصالت کالاها از آن جنگ‌هایی هستند که ما یک تنه در کارزار آن هستیم و حالا خوشحال می‌شویم غول‌های جهانی هم بیایند و در کنار ما برای تحقق آنها بجنگند.

۴) آمدن آمازون و ای‌بی لزوما به معنای رقابت نیست! ما فکر می‌کنیم هیچ عقل سلیمی چرخ را دوباره اختراع نمی‌کند. شک نداریم که تجربه‌ی چندین ساله‌ی ما، ارزش مادی و معنوی برند ما در میان کاربران و مشتریان، ناوگان و سامانه‌ی ارسال‌مان، رویه‌ها و فرایندهای انبارداری‌مان و از همه مهم‌تر محتوای سایت‌مان، محتوایی که حلقه‌ی اتصال و اعتماد میان ما و کاربران‌مان است، آنقدرها ارزش دارد که اگر یکی از این غول‌ها واقعا قصد حضور در ایران را داشته باشد، به جای بستن شمشیر از رو، احتمالا در رویکردی متعادل‌تر به فکر همکاری و همیاری با ما باشد.

۵) اما مهم‌ترین دلیلی که از آمدن آمازون و ای‌بی و غول‌های تجارت الکترونیکی جهان استقبال می‌کنیم چیست؟ تجربه‌ی کاربری دلپذیر! ما در دیجی‌کالا عمیقا به ایجاد یک تجربه‌ی عالی کاربری برای مردم سرزمین‌مان معتقدیم و این را رمز اعتمادی می‌دانیم که تا به امروز به ما شده و هر روز بیشتر می‌شود. رقبای جدید از ما بهترند؟ آمدن‌شان حال مردم را خوب می‌کند؟ قدم‌شان روی چشم؛ اما به خودمان و به شما قول می‌دهیم برای ارائه‌ی خدماتی بیشتر از آنها تا جایی که بتوانیم تلاش کنیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۶۱ دیدگاه
  1. matrix

    منم منتظرم بیان ببینم دیجی کالا چیکار میکنه! اکثر خریدهام اینترنتیه و تجربه ای که از دیجیکالا داشتم رو با هیچ سایتی تجربه نکردم.واقعا حرفه ای و سریع عمل میکنن….
    ولی خب اجناسی بودن که مجبور شدم از بیرون تهیه کنم با اینکه جز کتگوریهای دیجیکالا هم بوده ولی دیجی جزو محصولاتش قرار نداده! امیدوارم نسبت به موجود کردن اجناس خود کمی بیشتر و بهتر کار کنید…
    عاشقتم دیجی کلا

    1. ممنون! 🙂

  2. مهدی

    مسلما دیجی کالا با ورود آمازون و فروشگاه های اونطرف آبی دیگه باید سیاست جدید رو تو قیمت گذاری اعمال کنه 🙂
    خرید آنلاین هم تقریبا مثل خرید واقعی شده ، با وجود فروشگاه های متعدد آنلاین مردم دنبال قیمت خوب و مناسب هستن…
    نا گفته نمونه که کیفیت در اولویت هست که مطمئنا سایتی مثل آمازون این مشخصه رو داره 😉
    اولین سیاست پیش روی دیجی کالا هم بحث پست هست که رایگانش کنه !

    1. مهدی جان! ما همین الان هم سیاست تضمین کف قیمت رو داریم و اطمینان می‌دیم اگر یک مشتری کالایی رو با شرایط مشابه (مثلا با گارانتی و فاکتور رسمی و نه قاچاق و بدون تاییدیه‌ی اصالت) در بازارهای سنتی یا آنلاین با قیمت کمتر پیدا کنه، ما مابه‌التفاوت رو به‌ش بر می‌گردونیم. کیفیت محتوای فارسی آمازون هم ان‌شااله وقتی راه افتاد بررسی می‌کنیم و نهایتا هم قیمت عوارض و مالیات رو به قیمت‌های آمازون اضافه کنیم تا ببینیم برنده‌ی کیفیت و قیمت و «تحویل رایگان» (که اصولا جزو سیاست‌های معمول آمازون برای اکثر کالاها نیست) در این رقابت کیه.

  3. محمد معتمدی

    درود خدمت دوستان عزیز و مسولین عزیز دیجی کالا
    خدمت شما بگم که من خرید های زیادی از دیجی کالا داشتم و در آینده هم خواهم داشت چون میدونم که سرم کلاه نخواهد رفت.
    اما راجع به خدمت ۷ روز مهلت تست که دیجی کالا به عنوان یک اهرم ازش استفاده میکنه صحبت کنم.
    چند وقت پیش میخواستم یک دوربین کنون ۶ دی تهیه کنم که دیجی کالا ۱۰۰ تومن بالاتر از بازار با همون گارانتی قیمت داده بود که من با توجه به ۷ روز مهلت تست گفتم ۱۰۰ تومن ارزشش رو داره که این خدمت روی کالا باشه.
    تو همین حین که با یکی از دوستان صحبت میکردم راجع به این قضیه ایشون فرمودند که روی کالایی مثل این دوربین های گرون قیمت دیجی کالا ۷ روز مهلت تست نمیدهد و میگه باید ببرید گارانتی یا بیمه خودش.من گفتم چطور ممکنه همچین چیزی و ایشون گفت همین الان با دیجی کالا تماس بگیر و بپرس از کارشناس فروش. همون لحظه تماس گرفتم و گفتم آیا روی این دوربین هفت روز مهلت تست هست؟ که کارشناس فرمودند چون این دوربین گارانتی و بیمه داره ۷ روز مهلت تست نداره و باید خودتون ببرین گارانتی در صورت بروز مشکل.جناب رسول زاده ، همین الان گوشیتون رو بردارید و به عنوان مشتری زنگ بزنید دیجی کالا و بگید آیا روی این کالا همچین خدمتی هست ؟ که با کمال ناباوری با جواب خیر مواجه می شوید.
    البته باز هم من دوربین رو از دیجی کالا خریدم چون به صداقتش در اصالت جنس هنوز ایمان دارم.
    برای کالاهایی که این خدمت رو نمیدید روش این گزینه اطلاع داده بشه به مشتری.
    یک پیشنهاد هم داشتم.
    بعد از آپدیت جدید سایت دیجی کالا قابلیت دیدن نمودار قیمت کالای ناموجود ، برداشته شد و این یک مزیت بود که من میدیم جنسی که الان دیجی کالا نداره رو و میخوام الان تهیه کنم چند بوده آخرین بار که تو بازار سرم کلاه نره.اگر برگردونیدش خوب میشه
    ممنونم از همه دست اندر کاران

    1. دوست عزیز! ما مهلت ۷ روز تست رو به عنوان اهرم استفاده نمی‌کنیم بلکه اونو وظیفه‌ی خودمون می‌دونیم. و به‌تون اطمینان می‌دم که اگر کالایی ضمانت تعویض نداشته باشه حتما از لیست تعهدات خودمون خارجش می‌کنیم. لطفا موضوع رو دوباره با همکاران من در مرکز تماس مطرح کنید و در صورتی که به کمک نیاز داشتید برای من یک ایمیل ارسال کنید.

      1. محمد معتمدی

        ممنون از پاسختون

        دوست دارم راجع به نمودار قیمت کالای ناموجود هم اگر توضیحی هست بدید ..
        سیاست خاصی در حذف این آپشن بوده یا نه .
        چون از نظر من خدمت خوبی بوده.

      2. نمودار قیمت همچنان وجود داره. روی لوگوی نموداری که کنار «قیمت برای شما» هست در صفحه‌ی محصول کلیک کنید و نمودار براتون باز می‌شه. برای کالاهای ناموجود به دلیل اتصال نمودار، به قیمت فعلی این اتفاق نمی‌افته که همکاران من دارن ظرف یکی دو روز آینده اون رو هم در دسترس قرار می‌دن.

      3. نیما

        عجب!! من کلی دنبال این نمودار قیمت گشتم و فکر میکردم حذف شده و از این موضوع خیلی ناراحت بودم. ممنون به خاطر توضیحتون آقای رسول زاده.

      4. عرفان

        عجب!فکر کنم حدود ۹۰ درصد کاربرا نمیدونن این نمودار کجاست!شرکت گوگل برای عوض کردن ترتیب منوی بالای سرچش از ۱۰۰۰ نفر تست میگیره اونوخ …

  4. علي

    سلام آقا نیما یه سوال هر چند ربطی به این موضوع نداره.
    چرا نمودار قیمت کالا ها رو برداشتین.اون گزینه که خیلی کاربردی بود برای ما خریداران

    1. سلام علی جان!
      نمودار قیمت همچنان وجود داره. روی لوگوی نموداری که کنار «قیمت برای شما» هست در صفحه‌ی محصول کلیک کنید و نمودار براتون باز می‌شه.

      1. vahid

        سلام. حالا که دوستمون اشاره کردن من یچیزی رو بگم.
        متاسفانهتو آپدیت جدید دیگه نمودار قیمت برای محصولاتی که ناموجود هست نمایش داده نمیشه. (مثل اون آپدیت هایی که تو بعضی نرم افزارها میاد ولی یه امکان خوب رو ازش حذف میکنن!)
        قبلا اگه محصول هم موجود نبودحداقل میتونستیم قیمت حدودیش رو ببینیم ولی الان خیر! اگه نمودار رو برای کالاهای ناموجود هم فعال کنید مثل سابق خوب میشه. هم برای کاربر هم برای شما

  5. کیان

    سلام
    به نظر من اگه سایت AMAZON.COM در ایران هم فعالیت کنه باعث پیشرفت خیلی خیلی بیشتر شما هم میشه !
    هم شما انواع لوازم جزلوازم الکترونیک و…. میارین مخصوصا لوازم PET که مشتریش تو ایران فوق العاده اس و جنس های کلاس جهانی!
    هم از نظر رقابتی در کشور های دیگه مثل خاورمیانه حتی فروش داشته باشین
    درسته که پراید هیچ وقت فورد و کادیلاک امریکا نمیشه
    ولی دیجی کالا ۱۰۰% میتونه با امازون رقابت داشته باشه

    1. ممنون. راجع به تنوع جدید کالایی که درخواست دادید حتما با واحد بازرگانی‌مون گپ می‌زنم و اطلاع می‌دم به‌شون.

      1. کیان

        ممنونم
        فقط خواهشا اگه روزی لوازم و غذا و…. برای PET اوردین حتما برند های خارجی خوب مانند ویتاکرافت .رودی بوش. ورسه لاگا .فلامینگو سیچم که بهترین ها هستن و کارخانه هایی هم که تو ایران فعالیت میکنن و جای کار دارن مثل کمپانی AVISA در صنعت اکواریوم و MSDPET
        استفاده کنین
        در کل منی که خرید اینترنتی زیاد میکنم وقتی تنوع تو خیلی خیلی از لوازم کم هستش !( تو بهترین سایت ایران )
        مجبورم برم از سایتی مثل امازون خرید کنم !بعد بدم یا برام مسافر بیاره یا پست کنن ! که به شدت اضافه بار یا …. میخوره
        حتی مثلا همون قیمت + مالیات و… هم بخوره ولی تو سایت دی جی باشه که ایران ! من میام از سایت شما خرید میکنم !چون ۱۰۰۰ تا مشکل رو نداره
        در هر صورت ممنون (:

      2. چشم. حتما مواردی که گفتید رو در نظر می‌گیریم. مرسی که همراهی‌مون می‌کنید.

  6. شریف

    به نظرم دیجی کالا فوق العاده است. کلاس دیجی کالا چیزی از اون به حساب غول ها کم نداره ! با این که دیجی کالا رغیب جدی نداشته تا به حال اما نشون داده که این باعث یکنواختیش نبوده و طوری رفتار کردید که گویا دارید رغابتی کار می کنید. به شخصه با این که یکی از خریدام من رو تا حدی نسبت به دیجی کالا نگران کرد(DKC-2722916) اما خوب من راضیم از دیجی و هر جا نشستم تبلیغ کردم واسه دیجی کالا
    ممنون

    1. ممنونم از لطف‌تون. مشکل خریدتون رو هم نمی‌دونم چیه اما مطمئنم اگر با همکارانم در خدمات مشتریان تماس بگیرید حتما سعی خواهند کرد که نگرانی‌تون رو برطرف کنند.

  7. مجید فا

    امید وارم هر چه زودتر ebay و amazon به ایران بیان، من پولمو تو شکم اونا میریزم اما تو شکم تو و امثال تو نمی ریزم، فعلا که دارین از حسودی میترکین، پس منتظر افول باشین
    به امید بیچارگی امثال شما ها(خوشحالم از این که آدمایی که مثل تو هستن همیشه تو لجنزار بد بختی گرفتارن،این پیامو برا خودت نوشتم، پس نشرش نده، ولی منتظر جوابم)

    1. 🙂

      1. ولی

        خعلی باحالی نیما جان ??

      2. چاکریم! 🙂

    2. MH Codez

      من کاری ندارم که کی هستی و چه کاره هستی ولی میدونم اونقدر بی سواد و بی فرهنگ هستی که از دیجیکالا استفاده میکنی و بعد هرچی هم لیاقت خودته میگی.لااقل حرمت چیزی که ازش استفاده میکنی رو بدون!
      من شرم میکنم بگم جایی زندگی میکنم که بی فرهنگ هایی مثل تو توش زندگی میکنن!

    3. طغرل

      looool خوب میشی

    4. احسان

      لحن متن شما خودش نشون دهنده همه چیز بود. و پاسخ جناب رسول زاده عزیز هم بسیار عالی. واقعا برای شما متاسفم

    5. حسین احمدی

      اولاً بگم که من هیچ نسبتی با مجموعه دیجیکالا ندارم و قسمت هم نبوده که ازشون خرید کنم. اما واقعاً باید برای طرز تفکر انسان هایی مثل شما تاسف خورد!

      باید این سوال رو از شما پرسید که شما برای مملکتت چیکار کردی؟ شما کجای این گردونه حضور داری؟ بیرون گود وایستادن و هی حرف زدن کاری نداره. من بیشتر این حرف شما رو به عنوان حسادت تلقی میکنم تا انتقاد. انتقادی که بدون پیشنهاد باشه، دیگه انتقاد نیست، تخریبه. دیجیکالا به عنوان نماد موفقیت یک استارتاپ در ایران شناخته میشه. شما هم میتونی به جای زدن این حرف ها، یک حرکتی شروع کنی و تبدیل به یک دیجیکالا تو ایران بشی! در غیر اینصورت وجود افرادی مثل شما بیشتر باعث آفت هست. صد البته نقدهایی نه تنها به دیجیکالا، که به هر مجموعه ای وارده، اما سعی کنیم به جای فحاشی و بی ادبی، راهکاری برای بهتر شدن ارائه کنیم.

      موفق باشید.
      حسین احمدی

  8. Ahmad

    بهترین لذت زندگیم خرید کردن از دیجی کالاست. تا حالا حدود ۲۰ میلیون ازش خرید کردم و وااااقعا از تک تکشون راضیم.تا جایی که در توانم بوده دیگران رو هم به این لذت ترغیب کردم.مطمئنم با وجود سایر رقبا تنها تغییر بالا رفتن کیفیت خدمات دیجی کالاست. تنها درخواستم از دیجی تهیه کالاهایی مثل کفش و لباس هست که امیدوارم زودتر اینم تو دیجی فراهم باشه. از صمیم قلب دوستون دارم

    1. ما هم از صمیم قلب به داشتن رفقا و همراهانی مثل شما افتخار می‌کنیم. ممنون که هستین.

  9. یوسف

    درود بر شما
    بنده از چند منظر میخام ورود این شرکت هارو به ایران بررسی کنم،البته این را قبلن اضافه کنم که مت فرض می کنیم ورود این شرکت ها به ایران بی دردسر انجام بگیره! که جزء محالاته!
    جامعه ی ایرانی که جامعه ی در حال رشدیه دوست داره همه چیز رو لااقل برای یکبارهم شده امتحان بکنه! وقتی صحبت از شرکت های بزرگی چون آمازون میشه که برای کسی که با اینترنت آشنایی داشته باشه هم شناخته شده است پس ما با یک شرکت روبرو نیستیم! با جامعه ای روبرو هستیم که شرکت رو میشناسند. در اقتصاد مدرن انسان ها مبلغ کالا هستند و شرکت ها مثه سابق دیگه زیاد تبلیغ نمی کنند! دعواهای خنده داری که بین اپلی ها و اندروید ی هاست نمونه ای این برندینگ شدن هاست، سوال اینجاست که آیا دیجی کالا توانسته به اندازه ی آمازون اتمسفر اینجاد بکنه؟
    بگذارید اینطوری وارد بشم، آیا دیجی کالا سیاستش بعد از ورود این شرکت ها از دست ندادن مشتریست یا جذب مشتری بیشتر؟ مشتری هایی که همین الان از دیجی کالا خرید می کنند که یکی از آنها خوده بنده هستم چقدر می تونند تجربه ی خرید از آمازون رو نادیده بگیرند؟ آمازون برندی معتبر شده که خیلی وقت ها آدم ها جرات انتقاد از برندینگ رو نداره، دیجی کالا چقدر خودش رو برای اون روز آماده کرده؟ چقدر تحلیل هاتون از آینده ی بازار ایران می تونه درست باشه؟ یک تحلیل زمانی درست عمل می کنه که پایه های منطقی و پدیده شناسی قوی داشته باشه.من از ابتدا مشتری دیجی کالا بودم و هیچ موقع هم در خریدم خللی ایجاد نشده، و این را هم می دانم که دیجی کالا در فضایی تک قطبی در ابتدا رشد کرده و به فروشگاه اینترنتی معتبر کشور تبدیل شده، حالا یکسری رقیب پیدا شده که واقعن ناچیز هستند و دیجی کالا از داخلی ها زیاد نگران نیست. بنده نگاهم به نوشته ی شما ورای صورت هستش و فکر می کنم شما صدالبته نگرانی هایی دارید از ورود آمازون و … ، چون این را قطعن می دانید که این شرکت ها بعد از داشتن اطلاعات کافی در مورد اقتصاد،فرهنگ،سیاست و … یک کشور به آن کشور داخل می شند و سرمایه گذاری می کنند و چه بسا سالیان دراز ، بازار تجارت الکترونیک ایران رو رصد می کردند تجربه هایی دارند که اونهارو از شما بی نیاز می کنه.
    دیجی کالای عزیز از زمانی نه چندان دور شما یکه تاز خرید اینترنتی ایران بودید و هستید اما حالا اگر آمازون و غیره بیایند باید نسبت به همین الان هم پیشرفت کنید! چون وقتی در مقام مقایسه قرار بگیرید ممکن است ضعف های طبیعی یک سیستم تجاری که هم اکنون نادیده گرفته می شود را علم کنند! جو راه بیاندازند! ، نیروی کار فکری و انسانی این شرکت ها بسیار بیشتر از شماست و من به شخصه نمی خام هیچ موقع جوان هایی مثه خودم که تو اون شرکت کار می کنند بی انگیزه بشند چون ما در کل یک خانواده رو تشکیل میدیم، پس باید پیشرفت مناسبی با سطح انتظار مردم داشته باشید. و قطعن در ورود این شرکت ها جنجالی به پا خاهد شد و این کاملن طبیعیست!
    من همیشه منتظر بودم که دیجی کالا خدماتی برای فروش اجناس مردم هم فراهم کند ولی انگار دیجی کالا این سیاست رو نداره!

    امیدوارم که همیشه بهترین باشید. بنده تعصب دارم روی شرکت های کشورم و همیشه مبلغ شرکتتان بودم و خاهم بود! لطفن کیفیتتان را بالا ببرید.

    1. یوسف عزیز! ممنون بابت دقت نظرت.
      برندها همونقدر که می‌تونن تاثیر احساسی (Emotional) داشته باشند، می‌تونند بخشی از محبوبیت خودشون رو از قدرت عملیاتی (Functional) وام بگیرند. ما در تمام این سال‌ها در حال معماری یک سیستم دقیق و اصولی عملیاتی بودیم و از طرف دیگه با بازاریابی محتوایی و تولید حجم وسیعی از اطلاعات و ابزارهایی که مشتری رو در فرایند خرید کمک می‌کنه سعی در ایجاد همون اتمسفری داشتیم و داریم که شما به‌ش اشاره کردیم.
      طبیعیه که نگران ورود برندهای بزرگ به کشور باشیم، اما از اون واضح‌تر اینکه براش برنامه داریم و با آنالیز دقیق سعی داریم مزیت‌های رقابتی‌مون رو بیشتر کنیم و روی ضعف‌هامون فعالیت بیشتری در جهت بهبود انجام بدیم.

  10. minif

    با سلام
    من خودم زیاد از دیجی کالا خرید کردم.
    از قابلیت هفت روز ضمانت بازگشت دیجی هم استفاده کردم(البته کمی نارضایتی به دنبال داشت)
    ولی من میگم اصلا آمازون و ایبی و شرکت اپل هیچ(که شما میگین بازگشت کالا فقط در حد شایعست)
    تو همین ایران خودمون، سایت رقیب شما […] ضمانت بازگشت چهارده روزه داره و جالب اینکه هیچ توضیحی از خریدار بابت پس گرفتن محصول نمی خواد. اگه شک دارین فقط یه سر به اون سایت بزنین و با یک خرید کوچک و بعد پس دادن اون خودتون باور می کنید.
    پس در این زمینه(روی صحبت من فقط در همین زمینه هستش) شما اول خودتون رو به رقبای داخلی برسونین، بعد حالا اگه خواستین می تونین با اون “شایعه ها” رقابت کنید!
    به امید پیشرفت روز افزون شرکت شما و شرکت هایی از قبیل شما

    1. دوست عزیز! خوشحالیم که رقبای کوچک ما در ایران تونستن برای رقابت با ما برای ارایه‌ی خدمات بهتر وعده‌های هیجان‌انگیزی در مورد سرویس‌های مشابه ما بدن. اما همچنان فکر می‌کنم مجموعه‌ی خدمات دیجی‌کالا از محتوایی که می‌تونه به شما کمک کنه تا خریدتون رو انجام بدید تا آخرین مرحله که پشتیبانی باشه در حال حاضر با اختلاف رقیبی نداره. شما می‌گید داره؟ خب قبول. باید تلاش‌مون رو بیشتر کنیم تا دوستی مثل شما رو هم راضی نگه داریم.
      من هم برای شما آرزوی پیشرفت و بهروزی دارم.

  11. yasamin

    من اگه امازون هم بیاد ایران باز از دیجی کالا خرید می کنم چون اولا مال کشور خودمونه دوما کارش عالیه سوما واز همه مهمتر امتحانش رو پس داده

    1. ممنون که بهمون اعتماد دارید. تلاش می‌کنیم لایق این حمایت باشیم.

  12. حسان

    به نظر من داشتن رقیب خوب یک نعمت بزرگه . یه مثال ساده بزنم اگر به سیر تکامل خدمات اپراتور های تلفن همراه در ایران توجه کنیم میبینم که با اومدن ایرانسل سرعت پیشرفت ارتباطات در ایران بالا گرفت و با اومدن رایتل به اوج خودش رسید . در واقع اپراتور ها اونقدر با هم رقابت میکنند که بتونند بیشترین کابر رو جذب کنند اما حالا همین شرایط در صنعت خودروسازی . اگه یه شرکت خودروساز خوب بیاد و در ایران فعالیت کنه باعث میشه که شرکت های دیگه حرکت کنن و سعی کنند عقب نمونن و سرویس بهتری ارائه بدن. هر چند من از دیجی کالا راضی ام و یکی از دلایل رضایتم انتقاد پذیریشه . اما اومدن آمازون و ایبی چه به صورت سرمایه گذاری چه رقیب برای دیجیگالا خوبه و حتی خود این شرایط باعث میشه که راه برای ارائه خدمات دیجیکالا خارج از ایران فراهم شه و دیجیکالا به جای برند ملی به برند جهانی تبدیل شه .

    1. کاملا با شما موافقم. یک رقیب بزرگ، معنی‌اش نوآوری بیشتر، تلاش بیشتر و خدمات بهتره. موفقیت با همین رویکرد اتفاق می‌افته.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه