راهنمای حفظ سلامت و زیبایی در سفر

۱۹ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
راهنمای حفظ سلامت و زیبایی در سفر

فصل تابستان است و سفرهای گاه‌به‌گاه در هر تعطیلی و موقعیتی به خوبی هماهنگ می‌شود. مسلما ماه خرداد در شمال لذت‌بخش‌تر است. هوای شمال در این ماه بهاری‌تر و صد البته مناسب برای یک سفر چند روزه خواهد بود. ولی باید لوازم سفرتان را به گونه‌ای انتخاب کنید تا در این تابستان گرم، سفری دلپذیر به مناطق مختلف و بکر داشته باشید و در هیج مرحله‌ای دچار مشکل نشوید. چرا که نه؟! حتی در سفر هم باید به فکر زیبایی خود باشید. مهم‌تر از آن باید در مقابل آفتاب و اشعه‌هایش از پوست و چشمانتان به خوبی مراقبت کنید. از زمانی که سفر خود را شروع می‌کنید تا بازگشت به فکر تمام لحظات و موقعیت‌های متفاوت و هیجان‌انگیزی باشید که در سفر خواهید داشت. در این راهنمای خرید تلاش کرده‌ایم محصولات مورد نیازتان را بررسی و در اختیارتان بگذاریم.

عینک آفتابی

راهنمای حفظ سلامت و زیبایی در سفر - عینک آفتابی

عینک آفتابی یکی از لوازم ضروری سفر است که مسلما در فصل تابستان استفاده بیشتری دارد. البته هر عینک  با هر شکل و شمایلی هم انتخابی ایده‌آل نیست. زاویه‌ی تابش خورشید در فصل تابستان جایی برای انتخاب‌های خاص و رنگارنگ عینک آفتابی نمی‌گذارد. البته منظور ما بیشتر عینک‌هایی با شیشه‌های رنگی و ابعاد کوچک است که جذابیت و طرفداران زیادی دارد ولی از چشمانتان در برابر اشعه‌‌های مضر کمتر محافظت می‌کند. در انتخاب عینک آفتابی مناسب سفر چند فاکتور اصلی مانند پوشش چشم، لنز و جنس فریم تاثیر زیادی خواهد داشت. ابعاد عینک را به گونه‌ای انتخاب کنید تا تمامی چشم را در برگیرد و نیازی به نگه‌داشتن دست برای مهار آفتاب نباشد. می‌توان گفت شیشه‌ی عینک آفتابی مهمترین فاکتور انتخاب است. جنس، رنگ و انواع پوشش شیشه‌ی عینک آفتابی تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. لنزهای دودی و رنگ‌های تیره در ظهرهای آفتابی تصویر بهتری ایجاد می‌کنند و پلاریزه بودن شیشه‌ی عینک شفافیت و وضوح مناظر را افزایش می‌دهد. با یک عینک استاندارد نیازی به جمع و چروک کردن چشمتان ندارید و با خیال راحت از اطراف و سفرتان لذت می‌برید.

Digi_Buy_Label5

کرم ضد آفتاب

راهنمای حفظ سلامت و زیبایی در سفر - کرم ضد آفتاب

خانه را بدون کرم ضد آفتاب ترک نکنید. در همان بدو سفر، استفاده از کرم ضد آفتاب را جزئی از امور روزانه‌ی خود در نظر بگیرید. ضد آفتاب برای منطقه و زمان خاصی نیست و همیشه برای پوشش و مراقبت از پوست صورت و دست‌ها باید استفاده شود. در انتخاب این کرم پرکاربرد به نوع پوست خود توجه کنید تا کرمی متناسب با آن همراه داشته باشید. در حال حاضر کرم ضد آفتاب در دو طیف گسترده‌ی رنگی و بی‌رنگ موجود است که بسته به کاربرد مورد نظر شما تقسیم‌بندی می‌شود. در سفر می‌توانید از نوع رنگی آن استفاده کنید تا دیگر نیاز به لایه‌ی دیگری به عنوان کرم‌پودر یا پنکیک نباشد. درست است که آقایان کمتر از این نوع کرم استفاده می‌کنند، اما سفر تابستانه به شمال با آفتاب تند ساحل دریا، تفاوتی میان آقایان و خانم‌ها نمی‌شناسد و می‌تواند برای پوست هر دو آسیب‌های جدی به همراه داشته باشد. اگر بخواهیم انتخاب بهتری داشته باشیم، لازم است به چند فاکتور مهم دقت کنیم. شاخص SPF در کرم‌های ضدآفتاب، نشان‌دهنده‌ی مقاومت کرم در برابر آفتاب است. برای مثال اگر کرمی با SPF 15 استفاده کنید، پوستتان در مقابل فردی بدون کرم ضدآفتاب در یک ساعت معادل ۱۵ برابر مقاوم‌تر خواهد بود. البته فراموش نکنید که بهتر است هر چند ساعت یک‌بار این کرم را تجدید کنید تا در معرض مستقیم آفتاب شاهد تاثیر بیشتری باشید. اغلب ما وقتی از سفر باز می‌گردیم دچار سوختگی پوست هستیم. باید بدانیم زیاد ماندن در معرض اشعه‌ی خورشید باعث پیری زودرس پوست خواهد شد. بنابراین باید ضد آفتابی که استفاده می‌کنید SPF مناسبی داشته باشد و از پوست شما در برابر اشعه‌ی فرابنفش محافظت کند.

Digi_Buy_Label5

روغن آفتاب و برنزه‌کننده

راهنمای حفظ سلامت و زیبایی در سفر - برنزه کننده

بسیاری از افراد تیره شدن رنگ پوست یا به اصطلاح برنزه شدن را دوست دارند. آفتاب گرفتن می‌تواند کم‌و‌بیش از دلایل سفر به شمال باشد. این فکر شاید حداقل یکبار از ذهن بسیاری از خانم‌ها گذشته باشد که کی و کجا حتی به اندازه‌ی یک درجه پوست خود را تیره‌تر کنند. ولی در نظر داشته باشید که روند برنزه کردن پوست کاملا نیاز به اصول و استانداردهای بهداشتی دارد. مسلما برنزه کردن پوست مضرات خود را دارد. با استفاده از مواد بهداشتی مناسب، می‌توانید درصد خطر را کاهش دهید و بدون آسیب‌های جدی رنگ برنزه‌ی دلخواه را ایجاد کنید. استفاده از لوسیون‌ها، روغن‌ها یا کرم‌های برنزه‌کننده به تیره شدن پوست و البته خوش‌رنگ بودن و درخشندگی آن کمک خواهد کرد و نتیجه‌ی ایده‌آلی خواهد داشت. به این منظور، استفاده از روغن آفتاب توصیه می‌شود که ویتامین‌های لازم را دارد و از پوست در برابر اشعه‌های مضر و خشک شدن در گرما محافظت می‌کند. این روغن‌ها با فیلتر‌های محفاظتی در برابر پرتو‌های مضر آفتاب (SPF)، فرآیند برنزه شدن را با رنگ طبیعی و طلایی خود به مصرف کنندگان هدیه می‌دهند. لوسیون‌های بدن هم در این روند تاثیر مراقبتی خود را دارند و برای استفاده‌ی بهتر و آسانتر به انواع مختلفی مانند اسپری یا تیوپی عرضه می‌شوند.

کودک خود را بدون لوسیون و روغن‌های کودک به بازی کنار آب تشویق نکنید. پوست کودکان ظرافت و حساسیت بیشتری دارد و مسلما نگهداری و توجه بیشتری را می‌طلبد. البته بسیاری از افراد از روغن مخصوص کودک برای چرب کردن پوست بزرگسالان هم استفاده می‌کنند و این کار می‌تواند تاثیر چشم‌گیری را هم به دنبال داشته باشد. پیش از سفر در اولین فرصت لوسیون و روغن ایده‌آل خود را انتخاب و از حمام آفتاب لذت ببرید.

Digi_Buy_Label5

عطر

راهنمای حفظ سلامت و زیبایی در سفر - عطر

عطر تابستانه را فراموش نکنید. برای سفر شمال عطر مورد پسندتان را در چمدان جای دهید. در این گرما یک عطر با رایحه‌ی دلپذیر و خوشایند بهترین انتخاب خواهد بود. مسلما با توجه به آب‌وهوا، بوی خنک یک عطر جذابیت و حس آرام‌بخشی ایجاد می‌کند. اما انتخاب یک عطر نامناسب، علاوه بر کلافه کردن اطرافیان، ممکن است باعث سردرد و آزار خودتان هم بشود. پس انتخاب عطر درست برای این فصل اهمیت زیادی دارد. ماندگاری یک عطر خنک با نت‌هایی از گل‌های بهاری سفر شمال را خاطره‌انگیزتر می‌کند. اگر در تابستان قصد سفر به شمال را دارید، به دلیل شرجی بودن هوا بهتر است عطری با نت‌های مرکبات انتخاب کنید. نت هایی مانند لیمو، پرتقال و نارنج می‌تواند گرمای تابستان را دلنشین‌تر و حتی لذت‌بخش کند. عطرهایی با نت‌های مرکبات از پخش بوی بالایی برخوردارند و انتخاب بسیار مناسبی برای فصول گرم سال به شمار می‌آیند. اما اگر به رایحه‌ی مرکبات علاقه‌ی زیادی ندارید، عطری با نت‌های وتیور، گل و طبیعت، گزینه‌ی بسیار مناسبی خواهد بود. اگر ماندگاری عطر برایتان اهمیت زیادی دارد، به سراغ عطرهای شیرین‌تر بروید. اما به یاد داشته باشید که گرمای هوا و تعریق بدن از ماندگاری عطر می‌کاهد و شما محبور به تمدید عطر بعد از چند ساعت خواهید بود.

Digi_Buy_Label5

محصولات ضدتعریق

راهنمای حفظ سلامت و زیبایی در سفر - ضد تعریق

در کنار عطر دلخواهتان، اسپری، رول (مام)، ژل شفاف، کرم یا استیک‌های ضدتعریق را از یاد نبرید. یکی از اجزای جدانشدنی روزهای گرم تابستان، استفاده از انواع محصولات ضدتعریق است. عرق کردن چیز بدی نیست و برای بدن مفید است؛ اما به دلیل وجود مواد معدنی در عرق، باکتری‌های زیادی روی پوست شروع به فعالیت می‌کنند و حاصل آن ممکن است تولید بوی نامطبوع باشد. پس اگر می‌خواهید بدن شما بوی بدی نداشته باشد بهتر است از محصولاتی مانند دئودرانت، استیک‌ یا مام که بوی بدن را تعدیل می‌کنند استفاده کنید. دئودرانت‌ها (خوشبوکننده‌ها) مجموعه‌ی بزرگی از محصولات هستند که ضدعرق‌ها زیر مجموعه‌ای از آن است. این محصولات به چند شکل متفاوت تلاش می‌کنند از بوی بد بدن جلوگیری کنند. برای شروع باید بدانید که ضدتعریق‌ها به وسیله ترکیبات آلومینیوم منافذ عرق را می‌بندند، اما دئودرانت‌ها با از بین بردن باکتری‌های سطح پوست مانع از ایجاد بوی بد می‌شوند. بعضی از این محصولات هم خصوصیتی دوگانه دارند، یعنی هم عطردانه‌هایی برای حذف بو دارند و هم قادرند از میزان عرق کردن بکاهند. چند سالی است که محصولی با عنوان پد عرق‌گیر هم به این دست محصولات بهداشتی‌ها اضافه شده که تاثیری عالی دارد.

Digi_Buy_Label5

امیدواریم سفر شمال خود را با خیال راحت، به سلامت و البته زیبا آغاز کنید و به پایان برسانید. خدا به همراهتان.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه