راهنمای خرید کولرگازی (تابستان به خنکای بهار)

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تابستان به خنکای بهار

انتخاب کولرگازی یک تخصص است؛ ما شما را در خریدتان یاری خواهیم کرد

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگام پیاده‌روی در یک روز گرم تابستان، ناگهان باد خنکی را از داخل یک پاساژ یا مغازه احساس ‌کنید. در آن لحظه بیشتر ما دوست داریم که در هوای مطبوع کولر، مشغول استراحت باشیم. اگرچه تاکنون بیشترین وظیفه‌ی خنک‌کردن محیط بر عهده‌ی کولرهای آبی بوده،‌ دیگر وقت آن رسیده که کولر های گازی جایگزین آن ها شوند. برخی از مدل‌های کولرهای گازی علاوه‌بر ایجاد سرما می‌توانند نقش گرمایشی نیز داشته باشند. در خرید کولرگازی نکات زیادی را باید در نظر گرفت. شناخت دقیق انواع کولرهای گازی، توجه به مشخصات محل نصب، ابعاد اتاق، توجه به شرایط اقلیمی، نوع کمپرسور و… نکاتی هستند که باید آن‌ها را در خرید خود لحاظ کنیم. با مراجعه به سایت دیجی‌کالا و رسته‌ی کولر گازی، ضمن مشاهده‌ی مدل‌های مختلف، می‌توانید کولر مورد نیاز خود را خریداری کنید.

تفاوت کلی کولر آبی و کولر گازی

Untitled-1در کولر آبی، دمای خانه نسبت به دمای بیرون حداکثر ۵ درجه خنک‌تر می‌شود. مدیریت دما به دلیل نداشتن ترموستات  ممکن نیست. به‌دلیل رطوبت زیاد، بیماری‌هایی مانند روماتیسم تشدید می‌شوند. فیلتر تصفیه‌ی هوا  ندارند  و  آلاینده‌ها وارد خانه می‌شوند. نگهداری و تعویض پوشال و سرویس سالیانه، هزینه‌ی زیادی دارد. سروصدای زیادی در حدود ۶۰ دسی‌بل تولید می‌کنند. عملکرد آن ها ساده است و تنظیم خاصی ندارند.

 

‌ ‌

Untitled-2

 

خنک‌کنندگی کولرگازی، تحت تاثیر دمای بیرون نیست.  دمای دل خواه، به‌طور مثال از ۱۸ تا ۳۰ درجه قابل تنظیم است.  رطوبت هوا کاهش و به صورت آب مقطر تخلیه می شود.   از طریق فیلترهای مختلف، هوای خانه پالایش و تصفیه‌ می‌شود.  بعد از ۳ تا ۵ سال نیاز به سرویس پیدا می‌کنند.  سروصدای کمی دارند که  به ۱۹ تا ۵۵ دسی‌بل می رسد.  دارای امکان تغییر جهت، سرعت، وزش و زاویه‌ی باد و تعیین زمان خاموشی است.

 

Cooler_No08_2

Cooler_No08_1

‌ ‌ ‌

Download_PDF

‌ ‌

‌ ‌اگر به این مطلب علاقه داشتنید، سایر مطالب مجله را هم مطالعه کنید. برای مطالعه‌ روی عکس زیر کلیک کنید.

Magazine_Digikala

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar پشتی طبی باراد

    سلام مطلب بسیار خوبی بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه