ربات هیتاچی زبر و زرنگ‌تر از فلفل است

۲۴ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

ربات‌های فلفل (Pepper) را به‌خاطر دارید؟ همان ربات‌هایی که برای اولین فروشگاه تمام‌رباتیک در ژاپن طراحی شده بودند. خبر جدید این است که این ربات‌ها دیگر بی‌رقیب نیستند. هیتاچی به‌تازگی از یک ربات جدید را با همین کاربرد رونمایی کرده است. این ربات که با نام EMIEW3 معرفی شده، اولین ربات انسان‌نمای ساخت این شرکت است که می‌تواند خدمات تمام‌وکمالی را در زمینه‌ی فروش و بازاریابی ارایه دهد.

درست مثل ربات‌های فلفل،‌ این ربات هم مشتریان را برای پیدا کردن مسیرشان در فروشگاه‌ها و مکان‌های عمومی راهنمایی می‌کند. EMIEW3 با داشتن قابلیت تغییر زبان، تمرکز خدمات خود را به‌صورت ویژه برای توریست‌ها در نظر گرفته است. درواقع این ربات بهتر با محیط واقعی کنار می‌آید و بخشی از این تطبیق‌پذیری هم به‌خاطر سرعت بیشتری است که نسبت به فلفل دارد (۳٫۷ در مقابل ۱٫۲ مایل بر ساعت).

ربات هییتاچی افراد را شناسایی می‌کند و خودش برای راهنمایی پیش آن‌ها می‌رود.

اگر این ربات به هر دلیلی روی زمین بیفتد، می‌تواند به‌سرعت از جای خود بلند شود. همچنین قادر است در خیابان‌های شلوغ به حرف‌های شما گوش دهد. EMIEW3 می‌داند باید در مسیرهای تنگ یا گوشه‌ها سرعت خود را کم کند تا به عابران برخورد نکند. این ربات افراد را شناسایی می‌کند و خودش برای راهنمایی پیش آن‌ها می‌رود.

اما یک‌سری ویژگی در EMIEW3 وجود دارد که آن را عقب‌مانده‌تر از رقیبش نشان می‌دهد. از جمله این‌که به اندازه‌ی فلفل شخصیت‌پردازی نشده (مثلا چشم‌های این ربات خیلی بی‌حالت‌تر است) و همچنین نمایشگری برای نمایش اطلاعات روی بدن آن طراحی نشده.

البته مقداری زمان لازم است تا EMIEW3 بتواند شروع به ارایه‌ی سرویس کند؛ همچنان که هیتاچی هم قول عرضه‌ی آن را تا قبل از سال ۲۰۱۸ نداده است. با این وجود این شرکت امیدوار است عرضه‌ی نسل سوم سخت‌افزارهای خود را از مرزهای ژاپن فراتر ببرد و شاید در آینده‌ بدون این‌که لازم باشد به ژاپن سفر کنید، از راهنما‌یی‌های این ربات‌های کوچک درگوشه‌وکنار فروشگاه‌های دنیا بهره‌مند شوید.

با دیجی‌کالامگ همراه باشید و در این ویدیوی یک‌دقیقه‌ای نحوه‌ی حرکت و سرعت‌عمل EMIEW3 را ببینید.

منابع: Gizmag و Engadget

????? ?????? ???? ???? ??

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar منصور ناصرپور

    فک کنم که دیجیکالا باید کم کم به فکر ارائه این محصولات در فروش آنلاین خودش باشه. با گذشت زمان و پیدایش این محصول، ربات ها محبوبیت زیادی بین مردم ایجاد کرده بطوریکه اکثرا مایل به داشتن یک دستگاه ربات در زندگی خود هستند.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه