فیفا از کمک داور ویدیویی جام جهانی ۲۰۱۸ اعلام رضایت کرد

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کمک داور ویدیویی جام جهانی 2018

فدراسیون بین المللی فوتبال از عملکرد داوران جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رضایت کامل دارد. فیفا در آستانه آغاز روز هفتم رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸، با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز رضایت از سطح داوری این رقابت ها تاکید کرده باوجود حواشی به وجود آمده در چند بازی از عملکرد فناوری کمک داور ویدیویی جام جهانی ۲۰۱۸ هم راضی است.

در بیانیه فیفا آمده:«فیفا از سطح داوری رقابت های جام جهانی و همچنین نحوه استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی تا به این لحظه رضایت کامل دارد. جامعه فوتبال توانسته به خوبی این وجود فناوری را بپذیرد و متوجه نکات مثبت استفاده از آن است. فیفا می داند که همچنان درباره بعضی از تصمیمات بحث های زیادی انجام خواهد شد و تفاوت نظر وجود خواهد داشت، با این وجود هواداران فوتبال باید درک کنند که فیفا نمی تواند در مورد تک تک تصمیمات بحث برانگیز اظهارنظر کند.»

در ۱۷ بازی که از جام بیست و یکم تا به امروز برگزار شده، ۴ ضربه پنالتی پس از استفاده داور از کمک داور ویدیویی گرفته شده است. همچنین در یک صحنه برای نشان دادن کارت قرمز از این فناوری استفاده شده است.

جام جهانی ۲۰۱۸ بدون تصمیمات بحث برانگیز داوری نبوده است. از جمله این تصمیمات می توان به اعتراض بازیکنان برزیل روی صحنه گل سوئیس بود که اعتقاد داشتند بازیکن حریف قبل از گلزنی خطا کرده است اما داور بدون استفاده از کمک داور ویدیویی گل را سالم اعلام کرد. بازیکنان انگلیس هم در بازی با تونس اعتقاد به خطای پنالتی روی هری کین داشتند که داور باز بدون استفاده از کمک داور ویدیویی دستور به ادامه بازی داد.

فیفا از فناوری کمک داور ویدیویی به طور آزمایشی در رقابت های جام باشگاه های جهان و همچنین جام کنفدراسیون ها استفاده کرد و باوجود انتقادهایی که از این فناوری شد در نهایت تصمیم به استفاده از آن در جام جهانی روسیه گرفت.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه