عاشقانه‌های کلاسیک جهان را در تعطیلات نوروز بخوانید!

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
رمان های کلاسیک

ادبیات عاشقانه یکی از شیرین‌ترین ژانرهای ادبیات است. موضوع رمان‌های عاشقانه شرح فراق، وصال و دلدادگی یار است که از دیرباز جایگاه ویژه ای داشته است. رمان ها همیشه جذاب و خواندنی هستند، حالا اگر از نوع بهترین رمان های عاشقانه جهان هم باشند، لذت خواندن چندین برابر می شود. عشق یکی از برجسته‌ترین مضامینی است که شاعران و نویسندگان در طول تاریخ ادبیات فارسی، همواره به آن توجه‌ای ویژه داشته‌اند

بابا لنگ دراز

رمان های کلاسیک

کتاب «بابا لنگ دراز» اثر «جین وبستر» است که «مهرداد مهدویان» آن را به فارسی ترجمه کرده است. این رمان، یک رمان نامه‌نگارانه‌ی دنباله‌دار، اثر جین وبستر، نویسنده‌ی آمریکایی است. این رمان اولین بار در سال ۱۹۱۲ منتشر شد. این داستان ماجراهای قهرمانش را، که یک دختر جوان به نام «جودی آبوت» است، در سال‌های تحصیل در کالج روایت می‌کند. جودی برای یک مرد ثروتمند و خیّر که تابه‌حال او را ندیده‌است نامه می‌نویسد. چاپ یازدهم این کتاب را «انتشارات قدیانی» منتشر کرده است. کتاب فوق را نشر«افق» منتشر کرده است.

یتیم خونه نود و هشت بچه دارد که دختر هفده ساله جروشا ابوت از همه بزرگ تر است. او از صبح تا شب سرپاست تا دستورات رئیس عصبانی پرورشگاه را اجرا کند، اما با وجود همه تلخی ها قلمی شیرین دارد و خوب می نویسد. در این میان یکی از اعضای هیئت امنای پرورشگاه که می خواهد نامش محفوظ بماند تصمیم می گیرد او را به دانشگاه بفرستد و تنها خواسته اش این است که جروشا برایش نامه بنویسد.

دانلود کتاب از فیدیبو

ربکا

رمان های کلاسیک

رمان ربکا در سال ۱۹۳۸ به چاپ رسید و به سرعت به یکی از ماندگارترین آثار جهان ادبیات تبدیل شد. اورسن ولز آن را در قالب نمایشنامه‌ای رادیویی اجرا کرد و آلفرد هیچکاک بر اساس آن فیلمی سینمایی ساخت. دافنه دوموریه خالق این رمان در شصت و دو سالگی بانوی ادبیات انگلستان لقب گرفت. پدر دوموریه مدیرهنری و پدربزرگ مادری‌اش کاریکاتوریستی معروف بود.

یکی از داستان‌های مشهور عشقی جهان معاصر محسوب می‌شود. کتاب به فاصله کوتاهی پس از انتشار، به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه شد و توانست به فروش خوبی دست یابد. آلفرد هیچکاک کارگردان سینما، در سال ۱۹۴۰ فیلمی بر اساس رمان «ربه‌کا» ساخت؛ این فیلم که برنده جایزه اسکار شد، بر شهرت دافنه دو‌موریه افزود. رمان «ربه‌کا» با درآمیختن عشق، معما و خشونت، به داستانی جذاب و پرکشش تبدیل شده است.

دانلود کتاب از فیدیبو

غرور و تعصب

رمان های کلاسیک

غرور و تعصب پرطرفدارترین اثر جین آستین طنزی ظریف و هوشمندانه و شخصیت هایی دوست داشتنی دارد. آستین این رمان را زمانی که فقط ۲۱ سال داشت خلق کرد. بر اساس این رمان فراموش نشدنی تاکنون نمایش های متعدد، اقتباس های تلویزیونی و چندین فیلم سینمایی ساخته شده است. آستین برخلاف قهرمان های رمانش در طول عمر ۴۲ ساله اش هرگز ازدواج نکرد.

دانلود کتاب از فیدیبو

بلندی‌های بادگیر

بلندی های بادگیر یکی از بهترین و شورانگیزترین رمان های ادبیاتجهان است. در این رمان که امیلی برونته آن را بر زمینه ای شاعرانه استوار ساخته است ساده دلی ها و درون بینی روانشناختی فوق العاده ای به چشم می خورد. رمان بلندی های بادگیر در تازه ترین نظرسنجی سایت بی بی سی دوازدهمین رمان برتر جهان و در نظر سنجی روزنامه گاردین مقام ششم را در میان شاهکارهای ادبیات جهان کسب کرده است.

رمان های کلاسیک

براساس یک نظرسنجی از خوانندگان ادبیات، رمان بلندی‌های بادگیر در میان ۲۰ اثر کلاسیک عاشقانه بر صدر نشست. براساس رمان کلاسیک بلندی‌های بادگیر اثر امیلی برونته تاکنون نمایش‌های موزیکال، تئاتر، اپرا و فیلم‌های بسیاری ساخته شده است و کارگردانان آمریکایی، انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و ژاپنی هر یک برداشت خود را از این اثر به شیوه‌ای خاص بیان کرده‌اند.

دانلود کتاب از فیدیبو

 

زنان کوچک

رمان های کلاسیک

زنان کوچک داستانی است که به بیش از ۵۰ زبان ترجمه شده و موفق شده‌است از میان مرزهای فرهنگی و مذهبی عبور کند. اقتباسی از این داستان در اپرا، باله، برنامه‌های تلویزیونی، هالیوود، بالیوود و انیمه‌های ژاپنی استفاده شده‌است.

داستان در مورد زندگی ۴ خواهر -مگی، کتی، بتی و سارا مارچ- است که با الهام از زندگی واقعی نویسنده با سه خواهرش نوشته شده‌است. جلد اول، زنان کوچک، به اندازه‌ای موفق بود که نوشتن جلد دوم، همسران خوب را موجب شد که به اندازه جلد اول موفق بود. چاپ کتاب در یک نسخه اول بار در سال ۱۸۸۰ با عنوان زنان کوچک انجام شد. الکات ادامه این داستان را با دو کتاب به نام‌های مردان کوچک و پسران جو ادامه داد.

کتاب «زنان کوچک» نوشته لوییزا می آلکوت جزو آثار کلاسیکی است که دامنه مخاطبانش از هر جنسیت و هر گروه سنی هستند.

دانلود کتاب از فیدیبو
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه