روبوریس اطلاعات بیشتری از ماشین مسابقه‌ای خودرانش منتشر کرد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
روبوریس

شرکت «روبوریس» (Roborace) می‌خواهد با یک خودروی آینده‌گرایانه در مسابقات خودروی الکتریکی فرمول E فصل ۲۰۱۶/۲۰۱۷ شرکت کند. این خودرو توسط «دنیل سایمون» طراحی شده، اما جزییات نحوه کار این خودرو معلوم نیست. به لطف تصویر جدیدی از روبوریس حالا اطلاعات بیشتری از این خودرو داریم.

طراحی دنیل سایمون واقعا جالب و خیره‌کننده است. چون هیچ نیازی به محافظت از راننده نیست، بنابراین نیازی هم به در نظر گرفتن فضا برای پاها و سر راننده وجود ندارد. به همین دلیل، ظاهر آن شبیه هیچ خودروی فرمول ۱ که قبلا دیده‌ایم نیست.

خودروهای روبوریس برای رانندگی از داده‌هایی استفاده می‌کنند که توسط تعداد بسیار زیادی حسگر و دوربین جمع‌آوری می‌شوند. حسگرهای لایدار در قسمت سپر جلوی خودرو و سپر عقب آن نصب شده. همچنین دستگاه‌های رادار در قسمت جلو و پشت خودرو هم قرار دارد. دوربین‌هایی هم به سپر جلو و آنتن مرکزی نصب شده که اطلاعات را به پردازنده‌ی اصلی ارسال می‌کنند.

این پردازنده، انویدیا درایو PX 2 است که وظیفه پردازش حجم عظیم داده‌ها گرفته شده از حسگرها را دارد. این پردازنده با پنجره‌هایی که در دماغه خودرو قرار دارند خنک می‌شود. پردازنده‌ی خودرو در مرکز بدنه‌ی اصلی خودرو نصب شده که تا حد امکان از هر گونه آسیب احتمالی ناشی از تصادف در امان باشد.

پک باتری هم قطعه‌ی دیگری است که طراحان خودرو روی خنک نگه داشتن آن تمرکز کرده‌اند. تنها عنصر طراحی که در به طور یکپارچه در بدنه‌ی خودرو ادغام نشده، دکل آنتن است. اما این کاملا منطقی است که دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ‌های وضعیت و لوله‌ی پیتو به راحتی قابل مشاهده و برآمده باشد.

منبع: New Atlas

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه