روزگار خوش دیزنی به خاطر جنگ ستارگان

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت فیلمسازی دیزنی درآمد خود در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد. به لطف فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد»، این کمپانی در مجموع بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار درآمد داشته است.

در گزارش مالی دیزنی نوشته شده که این شرکت در سه ماهه‌ی پاییزی که سپری شد، ۱۵٫۲۴ میلیارد دلار درآمد داشته که ۲٫۸۸ میلیارد دلار آن، سود خالص برای شرکت بوده است. آمار فوق نشان می‌دهد که دیزنی در مقایسه با همین سه ماه در سال گذشته، ۳۲ درصد افزایش درآمد را تجربه کرده است. هنگامی که این فیلم روی اکران بود، تصور میشد که تا پایان اکران خود ۲ میلیارد دلار فروش داشته باشد.

بعد از این موفقیت، فروش فیلم‌های قدیمی جنگ ستارگان هم افزایش یافت و مجوز تولید انواع اسباب‌بازی‌ها و اکسسوری‌های برگرفته از داستان و شخصیت‌های این فیلم صادر شد. جنگ ستارگان: نیرو برمیخیزد تا پایان اکران، چندین رکورد را به نام خود ثبت کرد.

موفقیت فیلم جدید جنگ ستارگان، دیزنی را به یک مرحله بالاتر از سایر شرکت‌های کلاسیک فیلم‌سازی ارتقا داد.

شرکت دیزنی در سال ۲۰۱۲ امتیاز ساخت جنگ ستارگان را به قیمت ۴ میلیارد دلار از لوکاس‌فیلم (استودیوی جورج لوکاس) خرید. اما از طرفی هم، حالا تعدادی از علاقمندان این فیلم مایل هستند تا قسمت آخر سه گانه جدید را جورج لوکاس کارگردانی کند.

ea-will-make-a-bunch-of-new-star-wars-games-for-disney

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. سامان

    فیلم های دیزنی بشدت بچه گانه و ساده هستن. دیزنی استاد خراب کردن فیلم ها هست ولی خیلی خوب بلده بفروشتشون!
    باعث تاسف هست که سبک فیلم سازی دیزنی داره فراگیر میشه و این قطعا به ضرر کل صنعت سینما هست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه