روسیه برای فیلتر تلگرام IP گوگل و آمازون را هم مسدود کرد

۲۸ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ارز دیجیتالی تلگرام

براساس گزارش‌های منتشر شده، دولت کشور روسیه برای مسدود کردن پیام‌رسان تلگرام بیش از ۱.۸ میلیون عدد IP را مسدود کرد که تعداد زیادی از این IPها برای آمازون و گوگل بودند.

تلگرام فیلتر می‌شود؛ موبوگرام نه!

مسدود کردن این IPها باعث می‌شود که دسترسی به تلگرام امکان پذیر نباشد، اما از طرف دیگر بسیاری از سرویس‌های اینترنتی دیگر هم از کار افتادند. بیشتر این سرویس‌ها مربوط به سرویس‌های ابری گوگل و آمازون می‌شوند.

لازم به ذکر است که دولت روسیه از گوگل و اپل هم در خواست کرده که پیام‌رسان تلگرام را از روی فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور حذف کنند.

پیام‌رسان تلگرام پس از این در کشور روسیه فیتلر شد که مقامات تلگرام حاضر نشدند اطلاعات کاربران را در اختیار دولت روسیه قرار دهند. براساس گزارش‌های منتشر شده مسدود شدن این مقدار IP باعث شده بسیاری از بازی‌های آنلاین، اپلیکیشن‌ها و حتی سرویس‌های ارز دیجیتالی هم کار نکنند.

بحث فیلتر شدن تلگرام هم در ایران بسیار داغ است. در طول روزهای گذشته خبرهای مختلفی از مسدود شدن و یا ادامه فعالیت این پیام‌رسان در کشور شنیده شده است. هنوز مشخص نیست که سر نوشت تلگرام و سایر پیام‌رسان‌های خارجی در ایران چه می‌شود.

منبع: bleepingcomputer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    روسیه با این کار مضحکش! بهتره بجای توسعه فضایی و رفتن ب ماه بره ب زباله دان تاریخ!

  2. Avatar امیر

    ۱۸میلیون IP و جالب اینه که تلگرام وصله

  3. Avatar علیرضا خردمند

    جالبه که توی روسیه این قدر فقیر هست که آمار تصادف ساختگی ((عابران پیاده به خاطر دیه خودشان را جلوی ماشینها می اندازند)) رکورد دار جهان است و حتی صدای رییس پلیس مسکو هم در اومده که راهکار این تصادفات ساختگی رو نمی دونیم.
    هنوز نتونستن مشکل بیست میلیون فقیر مطلق رو حل کنند ولی در یک روز مشکل تلگرام رو حل کردند…
    آفرین به شما ژنرال سابق کا گ ب ؛ پرزیدنت پوتین

  4. Avatar کامران

    بلد نیستن فیلتر کنن.دو تا مهندس باید براشون بفرستیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه