اگر به فکر ترک سیگار هستید این مطلب را از دست ندهید

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
ترک سیگار

شاید، مثل میلیون‌ها سیگاری، شما نیز برای ترک کردن تلاش کرده‌اید و بارها با شکست مواجه شده‌اید. یا شاید مثل میلیون‌ها انسان دیگر شما می‌خواهید ترک کنید اما از این می‌ترسید که کار سختی باشد و بدون سیگار، توانایی کنترل استرس‌های زندگی‌تان را نداشته باشید اما اعتیاد به هر چیزی که باشد روند زندگی را تا حدود بسیار زیادی مختل می‌کند. یکی از بزرگترین موانع ترک سیگار این است که بیشتر روش‌هایی که تابه حال ارائه شده، طولانی مدت و پیچیده‌اند، به علاوه برای ترک آگاهانه باید حداقل مطالعاتی داشته باشید، اما اکثر کتاب‌های موجود آنقدر حجیم هستند که گاهی افراد آن را نیمه‌کاره رها می کنند یا متاسفانه عده ای دیگر با مطالعه آن کتـاب‌ها به کشیدن سیگار تحریک می‌شوند. از اینرو ما تمام آن مراحلی را که برای ترک لازم است و تا به حال به آن توصیه و عمل شده یا شاید در کتاب‌های بزرگتر نیز به بعضی از آن ها اشاره شده باشد در این مطلب عنوان می‌کنیم.

برای ‌اینکه بتوانید به خودتان کمک بیشتری کنید تا سریعتر از شر سیگار و مضرات آن خلاص شوید این سه کتاب می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد.

برنامه ۳۰ روزه برای ترک سیگار

ترک سیگار

کتاب «برنامه ۳۰ روزه برای ترک سیگار» سیگاری‌ها را از طریق یک برنامه ۳۰ روزه راهنمایی می‌کند و براساس یک جدول زمانی روزانه راهنمایی می‌کند و به افراد سیگاری در قبل و بعد از دوره کامل ترک اعتیاد کمک می‌کند. متن کتاب شامل داستان‌ها و مثال‌هایی است که در کلینیکش اتفاق افتاده است و تمرین‌هایی در این کتاب وجود دارد که به روشن شدن توصیه‌ها کمک می‌کند. هدف این کتاب ترک سیگار است. کاری که می‌تواند گیج‌کننده، نابودکننده و گاهی وقت‌ها ناامیدکننده باشد و از طرفی می‌تواند ساده و به راحتی امکان‌پذیر باشد. با خواندن این کتاب، دکتر سیدمن به خواننده کمک می‌کند تا بفهمد که اعتیاد جسمانی بزرگترین مانع بر سر راه غلبه کردن نیست. بزرگترین مانع بر سر راه مردمی که در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند از دست دادن اعتماد و هیجانی است که تجربه می‌کنند.

دانلود کتاب از فیدیبو

ترک آسان سیگار به روش آلن کار

ترک سیگار

تصور کنید یک روش جادویی برای ترک سیگار وجود داشته باشد، به‌طوری‌که همه‌ی افراد سیگاری از جمله شما را وادار به ترک سیگار کند و بتوانید با شرایط زیر سیگار را ترک کنید: فورا برای همیشه بدون نیاز به نیروی اراده بدون علائم درد بدون تغییر وزن بدون استفاده از تاکتیک‌های عجیب و غریب بدون هیچ‌گونه قرص یا برچسب و بدون ابزار تقلبی. حالا فرض را فراتر می‌بریم: هیچ نشانه‌ای از احساس محرومیت و بیچارگی نداشته باشیم، فورا بتوانیم از فرصت‌های اجتماعی لذت ببریم، اعتماد‌به‌نفس‌ بیشتری پیدا کنیم و در برخورد با تنش‌ها از توانایی بیشتری برخوردار شویم، نسبت به قبل، تمرکز بیشتری داشته باشیم، و میل و رغبت سیگار کشیدن تا آخر عمر، از بین برود. در این حالت ترک سیگار بسیار ساده است و فرآیند خاموش کردن آخرین سیگار، بی‌نهایت لذت‌بخش می‌شود. اگر چنین روش سحرآمیزی وجود داشته باشد، آیا آن را به کار می‌برید؟

نویسنده این کتاب می‌گوبد:«این روش جادویی وجود دارد، اما شما آن را باور ندارید. من هم باور نداشتم، اما این روش وجود دارد. من این روش را «ترک آسان سیگار» می‌نامم. در حقیقت این روش، جادو نیست، اما مثل جادو به‌نظر می‌رسد. زمانی که این روش را کشف کردم به نظرم سحرآمیز آمد و می‌دانم میلیون‌ها نفری که توانستند با کمک این روش، سیگار را ترک کنند، آن را یک روش جادویی می‌دانند. شاید با خواندن این کتاب تا حدودی نگران شوید و تصور ترک سیگار برایتان با درد، رنج، ترس و دلهره همراه باشد‌ و با وجود اینکه همیشه در فکر ترک هستید و می‌خواهید روزی سیگار را ترک کنید، اما آن‌روز هنوز نیامده و مطمئنا امروز و یا فردا هم نیست‌. اگر از من انتظار دارید شما را از خطرات وحشتناک سیگار که سلامتی‌تان را تهدید می‌کند آگاه کنم‌ و بگویم سیگاری‌ها دارایی‌شان را هدر می‌دهند‌، سیگار نفرت‌انگیز است، این یک عادت چندش‌آور است و شما یک ستاره‌ی دریایی سست‌اراده هستید‌، باید ناامیدتان کنم. این تاکتیک‌ها هرگز برای ترک سیگار کمکی به من نکرده و مسلما به شما هم کمکی نمی‌کند، وگرنه تابه‌حال سیگار را ترک کرده بودید. روش من‌ که آن را «راه آسان» می‌نامم به این شکل عمل نمی‌کند‌. شاید باور چیزهایی که می‌گویم تا حدودی برای شما مشکل باشد. هرچند زمانی هم که کتاب را تمام می‌کنید، باز هم آن را باور نخواهید کرد و شگفت‌زده می‌شوید که چگونه یک‌عمر با چنین باورهای غلطی، ذهن خود را شست‌وشو داده‌اید».

دانلود کتاب از فیدیبو

کتاب ترک سیگار

ترک سیگار

کتاب «ترک سیگار» ترجمه‌ای از پرفروش‌ترین کتاب ترک سیگار در آمریکاست که بر اساس جدیدترین و تازه‌ترین یافته‌های علمی تدوین شده و به کلیه کسانی که میل به ترک این عادت هستند کمک می‌کند که در ۵ مرحله ساده خلاصه شده است.

این پنچ مرحله ترک عبارتند از:

  1. انگیزه ترک سیگار را برای خود مشخص کنید.
  2. سیگارهای مصرفی خود را به نسبت اهمیتی که در سبک زندگی شما دارند درجه بندی کنید.
  3. میزان مصرف سیگار خود را به طور تدریجی کاهش دهید.
  4. سیگار را کاملاً کنار بگذارید.
  5. برای جلوگیری از عدم مصرف مجدد سیگار با استفاده از یک سری راه‌کارهای پیشنهادی از خود محافظت کنید.
  6. طبیعی است که شما برای ترک آگاهانه مصرف سیگار باید سیستم بدنتان را به طور کامل درک کنید.
دانلود کتاب از فیدیبو
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه