دورخیز؛ مسابقه‌ای برای حل چالش‌های کسب‌وکار  توسط استارت‌آپ‌ها

۵ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
دورخیز نوآورانه

رویداد دورخیز نوآورانه از ۱۵ الی ۲۰ بهمن‌ماه در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود. دیجی‌کالا با هدف کمک به پیشرفت‌های علمی و حرفه‌ای و ارتباط نزدیک‌تر دانشجویان با کار و صنعت حمایت مادی و معنوی این رویداد دانشگاهی را به عهده دارد.

دیجی‌کالا پیش از این هم از رویدادهای دانشجویی مختلفی مثل مسابقات برنامه‌نویسی Chillin Wars در دانشگاه علم و صنعت، جشنواره لینوکس در دانشگاه شریف، مسابقات نبرد هوش مصنوعی و نمایشگاه کار در دانشگاه صنعتی شریف حمایت کرده است.

دورخیز نوآورانه چیست؟

دورخیز یک برنامه آموزشی و تجربی شامل مراحل مختلف و جذاب است که در آن چالش‌ها و مسائل سازمان‌ها، کسب‌وکارها و صنایع مختلف مطرح می‌شود. در طول مدت برنامه، تیم‌ها با حضور در کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌های منتورینگ و مشاوره و همچنین کارگروهی با ایده‌های نوآورانه به دنبال حل این چالش‌ها خود خواهند بود.

شرکت کنندگان رویداد دورخیز با ارتباط گرفتن با کسب‌وکارها، چالش‌ها و مشکلات آن‌ها را بررسی کرده و بر این مبنا ایده‌های خلاقانه‌ی خود را به سمت کاربردی شدن پیش ببرند.

واقعی بودن چالش‌ها، شرکت کنندگان دورخیز را به سمت ایجاد کسب‌وکاری کارآمد با ریسکی کمتر سوق می‌دهد. علاوه بر این حضور در ورکشاپ‌های عملی و کاربردی با متد Lean Startup و بهره‌گیری از منتورهای باتجربه، مواردی را خواهند آموخت که نظیر آن را در کمتر جایی خواهند دید.

مسابقه نوآوری

این برنامه در درون خود یک مسابقه دارد و برای برندگان هم جوایزی در نظر گرفته شده است که انگیزه شرکت کنندگان برای تکمیل و ادامه کار در استارتاپ‌شان را بالا می‌برد. درواقع دورخیز رویدادی نیست که فقط به سه روز خلاصه شود بلکه هدف دورخیز ایجاد کسب‌وکاری کاملا اصولی منطبق با چالش‌های موجود در کسب و کار ایران است.

ثبت‌نام در رویداد دورخیز

نحوه برگزاری

مرحله ۱: ابتدا در سایت و شبکه‌های اطلاع‌رسانی دورخیز چالش‌های سازمان‌ها مطرح  می‌شود. شرکت کنندگان باید بر اساس این چالش‌ها، ایده‌های خود را مطرح و ثبت‌نام کنند.

مرحله ۲: در پیش رویداد دورخیز ایده‌های برتر انتخاب می‌شود و تیم سازی و شبکه‌سازی بر اساس ایده‌های نوآورانه منتخب صورت می‌گیرد.

مرحله ۳: تیم‌ها طبق برنامه در ورکشاپ‌های رویداد دورخیز شرکت می‌کنند، منتورینگ و مشاوره تخصصی می‌گیرند و در فضای کاری تعیین شده فعالیت گروهی خود را تا رسیدن به محتوای نهایی مورد نظر آغاز می‌کنند.

مرحله ۴: در روز پایانی طرح نهایی تیم‌ها ارائه و داوری شده و طرح‌های برتر انتخاب می‌شوند. دورخیز به تیم‌های برتر جوایز نقدی و غیرنقدی ارزشمندی اهدا می‌کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و شرکت در این رویداد به وب‌سایت دورخیز  مراجعه کنید.

telegram_ad2_1

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه