تیم آلمانی رکورد سرعت در مسابقه هایپرلوپ اسپیس‌ایکس را شکست

۹ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هایپرلوپ

در فینال مسابقه Hyperloop Pod Competition که شرکت اسپیس‌ایکس برگزار می‌کند، تیم WARR Hyperloop از دانشگاه مهندسی مونیخ بار دیگر برنده این مسابقات شد. واگنی که تیم وار هایپرلوپ طراحی کرده بود موفق شد به سرعت ۴۵۷ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و با شکستن رکورد قبلی خود با ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت، عنوان اول این مسابقات را کسب کند.

هایپرلوپ یکی از ایده‌های بلندپروازانه ایلان ماسک برای تحول صنعت حمل‌و‌نقل است. در طرح هایپرلوپ از واگن‌هایی برای حمل‌و‌نقل استفاده می‌شود که درون تونل‌های خلا با سرعتی نزدیک به سرعت صوت حرکت می‌کنند. ایلان ماسک در نظر دارد با راه‌اندازی طرح هایپرلوپ فاصله بین سانفرانسیسکو تا لس آنجلس را در مدت ۳۰ دقیقه سپری کند؛ مسیری که در حال حاضر به وسیله هواپیما در مدت ۹۰ دقیقه طی می‌شود!

مسابقه اسپیس ایکس

مسابقه Hyperloop Pod Competition از سال ۲۰۱۵ با هدف تشویق متخصصان دانشگاهی برای طراحی واگن‌های هایپرلوپ توسط اسپیس‌ایکس برگزار می‌شود. مسابقه امسال در مسیر ۱.۲ کیلومتری در ایالت کالیفرنیا و مقر اصلی اسپیس‌ایکس برگزار شد و تیم «وار هایپرلوپ» موفق شد رکورد سرعت در هایپرلوپ را بشکند. اما سرعت ۴۵۷ کیلومتر بر ساعتی که واگن این تیم به آن رسید هنوز فاصله بسیار زیادی با رویای آقای ماسک دارد. برای طی کردن فاصله سانفرانسیسکو تا لس آنجلس در مدت ۳۰ دقیقه، این واگن‌ها باید بتوانند با سرعتی فراتر از ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنند.

برای طی کردن فاصله سانفرانسیسکو تا لس آنجلس در مدت ۳۰ دقیقه، این واگن‌ها باید بتوانند با سرعتی فراتر از ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنند.

منتقدان این طرح انتقاداتی در خصوص هزینه ساخت یک هایپر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌لوپ طولانی و موانع فنی که پیش روی این طرح وجود دارد مطرح می‌کنند و معتقدند این طرح قابل اجرا شدن نیست اما با شناختی که از ایلان ماسک داریم، او کسی است که ایده‌های بلندپروازانه خود را تا رسیدن به نتیجه رها نمی‌کند. تجربه‌های موفق قبلی ایلان ماسک در اسپیس‌ایکس و تسلا طرفداران او را نسبت به طرح هایپرلوپ هم امیدوار می‌کند.

ایلان ماسک

خود ایلان ماسک هم در این مسابقه حاضر بود و با تیم‌ها گفت‌و‌گو می‌کرد و مسابقه فینال را از نزدیک تماشا کرد. او در حاشیه این مسابقه به خبرنگاران گفت: هایپرلوپ یک فرصت کاهش مدت زمان سفر است و می‌تواند شهرها و چگونگی حمل و نقل مردم را به طور اساسی تغییر دهد.

منبع: BBC

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه