جنگ ستارگان جدید رکورد فروش روز کریسمس را شکست

۶ دی ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جنگ ستارگان جدید، فیلمی نیست که در روز کریسمس عرضه شده باشد، اما فروش فیلم هنوز هم متوقف نشده است؛ طوری که فیلم Star Wars: The Force Awakens توانسته است رکورد فروش روز کریسمس را در امریکا بشکند. رکورد قبلی دست فیلم «شرلوک هلمز» بود که دقیقا در روز کریسمس سال ۲۰۰۹ عرضه شده بود. این فیلم در روز کریسمس ۲۴٫۶ میلیون دلار فروخته بود، در حالی که جنگ ستارگان جدید، این رکورد را حدود دو برابر افزایش داده است. فیلم The Force Awakens توانسته است در روز کریسمس، ۴۹٫۳ میلیون دلار بفروشد.

فیلم Star Wars: The Force Awakens توانسته است در روز کریسمس ۵۰ میلیون دلار بفروشد.

این طور که به نظر می رسد، جنگ ستارگان احتمالا به راحتی رکورد فروش Jurassic World را می‌شکند. فیلم «دنیای ژوراسیک» توانسته بود در ۱۷ روز، ۵۰۰ میلیون دلار بفروشد. انتظار می‌رود The Force Awakens این هفته تا ۱۶۰ میلیون دلار بفروشد؛ یعنی احتمالا در ده روز رکورد ۵۰۰ میلیون دلاری را می‌شکند. در حال حاضر، فروش جهانی فیلم از ۸۹۰ میلون دلار گذشته است. در نتیجه به راحتی تا چند روز دیگر از یک میلیارد دلار هم می‌گذرد.

قسمت هفتم مجموعه‌ی جنگ ستارگان توانست هفته‌ی پیش رکورد پرفروش‌ترین فیلم را در اولین فروش آخر هفته‌اش بشکند. این فیلم توانسته بود در امریکا، ۲۳۸ میلیون دلار و در دنیا ۵۲۸ میلون دلار بفروشد.

فیلم Star Wars: The Force Awakens را «جی‌جی آبرامز» ساخته است. این طور هم که از نقدها و نمرات فیلم مشهود است، قسمت هفتم جنگ ستارگان توانسته است دوباره این مجموعه را به خوبی گذشته‌اش زنده کند؛ کاری که خود «جرج لوکاس» هم نتوانست با «سه‌گانه‌ی پیش‌درآمد» (قسمت‌های اول تا سوم) انجام دهد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar sobhan

    با سلام من این فیلمو دیدم بر خلاف این همه تعریف که ازش شده من حدود سه ساعت تو سینما چرت زدم نمیدونم چطور این همه فروش کرده البته کارگردانی عالی ابرامز خیلی خوب بودولی کسل کننده بود فقط نیم ساعت طول کشید داستانو بسازه و بله منم هیچ قسمت قبلی را ندیده بودم البته از سینما باتشکر

  2. Avatar فردین

    جناب آقای امیرحسین میرزایی
    با سلام و احترام
    من تاکنون بدلایلی از طرفداران مجموعه جنگهای ستاره ای (یا همان جنگ ستارگان) نبوده ام، ولی با تعاریفی که از فیلم Star Wars: The Force Awakens میشود راغب به دیدن این مجموهم شده ام.
    خواستم بپرسم آیا برای درک کامل داستان، نیاز به دیدن تمام مجموعه فیلمها از ابتدا تاکنون میباشد (یعنی فیلمها با هم ارتباط دنباله دار دارند)، یا این مجموعه از یک مقطع زمانی ریبوت (بازسازی) شده (مانند مجموعه های اسپایدرمن و چهار شگفت انگیز و …) ؟
    سپاسگزارم

    1. بطور کلی دیزنی فیلم رو طوری ساخته که همه ببینن و لذت ببرن. برای همین هم اسم «قسمت هفتم» رو از تو تیترش ورداشته. که ملت فکر نکن حتما باید دیده باشن شماره‌های قبلی رو. می‌تونی مطمئن باشی که خیلی از اینهایی که الان فیلم رو دیدن، شماره‌های اصلی و قدیمی رو ندیده بودن و باز هم لذت بردن.
      اگه می‌تونی قسمت‌های قبلی رو ببین. اگه وقت نداری، فقط قسمت ۴ و ۵ و ۶ رو ببین. چون قسمت‌های ۱ و ۲ و ۳ فیلم‌های بدردبخوری نیستن؛ البته در مقایسه با قسمت ۴ و ۵ و ۶.
      فیلم در واقع به اسم «قسمت هفتم جنگ‌های ستار‌ه‌ای» شناخته می‌شه. بازیگرهای بزرگ شماره‌های اصلی مثل «هریسون فورد» یا «مارک همیل» توی فیلم هستن. فیلم برای این انقدر بزرگه و مثل چی فروخته چون Star Wars بخشی از فرهنگ دنیاست. یعنی موقعی با فیلم حال می‌کنی، که با دیدن «لوک اسکای‌واکر»، نقش اصلی فیلم‌های قدیمی، اون هم پس از سال‌ها، کلی ذوق کنی.
      در جواب به سوالت: نه فیلم ریبوت نیست؛ دنباله‌ی قسمت ششمه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه