رییس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: تاثیر ویژه دیجی‌کالا بر حوزه صنایع دستی

۳ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی، امروز چهارشنبه یکم شهریورماه در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا هم برای دومین دوره در این نمایشگاه حضوری فعال و موثر دارد. دیجی‌کالا به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین ایران همواره حامی تولید ملی بوده و از صنایع دستی به عنوان یکی از شاخص‌های شکوفایی اقتصاد کشور حمایت کرده است.

علی اصغر مونسان، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که امروز برای افتتاح در محل برگزاری نمایشگاه حضور پیدا کرده بود ضمن بازدید از غرفه دیجی‌کالا در مصاحبه با رسانه آنلاین دیجی‌کالا مگ درباره تاثیر این فروشگاه اینترنتی بر حوزه صنایع دستی گفت: “به شکل کلی فروش اینترنتی می‌تواند در بخش‌های مختلف بسیار کمک کننده باشد؛ فروش اینترنتی در حوزه‌های متفاوتی موفق به ایجاد بازار شده است و وجود فروشگاهی مثل دیجی‌کالا بویژه در بخش صنایع دستی بسیار اثرگذار بوده است. بهترین راه برای بالا بردن فروش و صادرات همین راه است و باید بتوانیم از چنین استارت‌آپ‌هایی کمک بگیریم.” مونسان افزود: “سازمان میراث فرهنگی هم تلاش می‌کند هر مشکلی که در این زمینه وجود دارد رفع شود تا فروش اینترنتی گسترش یابد. دیجی‌کالا می‌تواند در این زمینه و بویژه در حوزه فروش خارج از کشور کمک‌های شایانی بکند.”

رییس سازمان میراث فرهنگی در ادامه بازدید خود از نمایشگاه به دیدن غرفه‌های مختلف رفت و با مسئولین غرفه‌ها و فعالان صنایع دستی کشورمان به گفت‌وگو پرداخت. معاون رییس جمهور ضمن تاکید بر مدون‌سازی برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد که صنایع دستی و میراث تاریخی و فرهنگی دو عنصر مهم برای افزایش پویایی صنعت گردشگری به حساب می‌آیند.

یکی از چالش‌های مهم فعالان بخش صنایع دستی امکان فروش و بازاریابی محصولات این حوزه است. فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا در سال‌های گذشته امکانی را ایجاد کرده تا این فعالان بتوانند آثار خود را از سراسر کشور به مخاطبان معرفی و عرضه کنند.

دیجی‌کالا در این دوره از نمایشگاه صنایع دستی هم حضور یافته و در غرفه خود آثار ارزشمند هنرمندان کشورمان را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

نمایشگاه ملی صنایع دستی از امروز به مدت ۷ روز به کار خود ادامه خواهد داد و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر از این نمایشگاه دیدن کنند.

در ادامه می‌توانید تصاویر مربوط به روز نخست نمایشگاه ملی صنایع دستی را ببینید:


دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه