زیمنس، قطار کمپرسور پالایشگاه‌های گاز طبیعی در ایران را تامین می‌کند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت «زیمنس» (Siemens) طی قراردادی با طرف ایرانی، تعداد ۱۲ قطار را برای استفاده در دو پالایشگاه تامین خواهد کرد.حجم این سفارش، در حدود ۱۰۰ میلیون یورو برآورد می‌شود‌. براساس پیش‌بینی‌ها، این پروژه، در زمستان سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

زیمنس می‌گوید به واسطه‌ی کارایی بالا و مطمئن توربین‌های این شرکت، هزینه‌ی عملیاتی مشتری به میزان قابل‌توجهی کاهش می‏‌یابد.

زیمنس در ایران سفارش ۱۲ قطار کمپرسور به‌منظور استفاده در دو پالایشگاه گاز طبیعی در خشکی را برای شرکت پالایش «پارسیان سپهر» پذیرفته است. پیمانکار ای‌پی‌سی (EPC) پروژه، «شرکت مهندسی همپا» است. هر یک از ۱۲ قطار کمپرسور شامل یک کمپرسور عمودی زیمنس از نوع STC-SV است و در دو پالایشگاه گاز طبیعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ۱۰ عدد از ۱۲ قطار متعلق به پالایشگاه بازیابی هیدروکربن +C2 مهر واقع در استان فارس است. ۴ کمپرسور STC-SV با کمک توربین گازی SGT-700 زیمنس کار می‌‏کنند. کمپرسور چهار قطار دیگر پالایشگاه مهر از طریق توربین گازی SGT-100 زیمنس فعال خواهند شد و دو قطار به کمپرسورهایی که با موتور الکتریکی فعالیت می‏‌کنند، مجهز هستند.

Siemens-iran-2017

در کمپرسور ۴ قطار پالایشگاه مهر، از توربین‌های گازی صنعتی SGT-700 زیمنس استفاده خواهد شد

«محسن نایب‌زاده»، مدیرعامل شرکت زیمنس در ایران، در این‌‏باره گفت: «زیمنس مفتخر به اعلام این نقطه‌ی عطف مهم برای حمایت از صنعت نفت ‌و گاز ایران است که با تکیه بر برترین فناوری در نوع خود و تخصص قابل اطمینان زیمنس انجام می‌شود. زیمنس از سال ۱۸۶۸ میلادی در ایران حاضر بوده و آنچه امروز اعلام شد، نمونه‌ی دیگری از تعهد ما به پشتیبانی از توسعه‌ی صنایع کشور، در جهت رسیدن به آینده‌ای پایدار است.»

کارخانه‌ی مهر، گاز طبیعی را به هیدروکربن‌های +C2 فرآوری خواهد کرد. بخشی از این هیدروکربن‌ها از طریق خطوط لوله برای استفاده در بازار گاز داخلی ایران منتقل می‌شود. هیدروکربن‌های زنجیره‌ بلند نیز در خط لوله‌ای به ساحل ایران در فاصله‌ی ۶۰ کیلومتری منتقل خواهند شد و در پالایشگاه عسلویه استان بوشهر، دوباره شکافته می‌شوند. در این بخش، زیمنس دو قطار کمپرسور فراهم می‌کند که هر یک با کمک یک توربین بخار SST-600 زیمنس فعالیت می‌کند. پالایشگاه واقع در عسلویه خوراک مهم و لازم برای صنعت پتروشیمی، از جمله اتان، پروپان و بوتان را تولید خواهد کرد.

«حمید الیاس»، مدیرعامل شرکت مهندسی همپا، در این زمینه گفت: «همکاری با زیمنس فرصت مطمئنی برای استفاده از تکنولوژی اثبات شده و کارامد این شرکت برای پروژه‏‌های ماست. زیمنس شریکی است که تمام توانایی‌های لازم برای تأمین دامنه وسیعی از فعالیت‏ها، مانند ۱۲ قطار کمپرسور برای پروژه بازیابی و فراوری  C2را دارد.»

ایران در حال برنامه‌ریزی برای گسترش قابل‌توجه صادرات انرژی است و در حال حاضر ۱۱ درصد از ذخایر نفت و ۱۸ درصد از ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد.

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه