ساخت ساعت هوشمند پیکسل توسط گوگل؛ عاقلانه یا احمقانه؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

بر اساس شایعات، احتمالا «گوگل» هم می‌خواهد وارد بازار ساعت‌های هوشمند بشود. البته این تصمیم چندان ساده نیست؛ به خاطر این‌که دلایل خوب زیادی وجود دارد که چرا باید گوگل چنین کاری انجام بدهد و دلایلی که نباید چنین کاری انجام دهد. در ادامه با دیجی‌‌کالا مگ همراه باشید.

تعدد آشپز!

از یک‌طرف، دلیل چندانی برای ساخت ساعت هوشمند به‌وسیله‌ی گوگل وجود ندارد؛ به دلیل این‌که هم‌اکنون ساعت‌های زیادی از سیستم ‌عامل Android Wear استفاده می‌کنند و گوگل با ساخت این ساعت‌ هوشمند، چندان نمی‌تواند نتیجه‌ی نهایی را بهبود ببخشد.

گوگل همین حالا هم با ساخت گوشی‌های «پیکسل» (Pixel)، وارد رقابت با شرکت‌هایی همچون «سامسونگ»، «اچ‌تی‌سی»، «ال‌جی» و «هواوی»  شده است. حالا طبق این شایعات، آیا این شرکت‌ها باید درزمینه‌ی ساخت ساعت هوشمند هم با گوگل وارد رقابت بشوند؟

محصولی نه‌چندان محبوب

بی‌دلیل نیست که شرکت HTC وارد این بازار نشده است؛ برای اینکه ساعت‌های هوشمند چندان پرطرفدار نیستند. این ساعت‌ها بیشتر در بین خوره‌های تکنولوژی و طرفداران «اپل» محبوبیت دارند. هم‌اکنون تمرکز هیچ شرکت بزرگی صرفا بر ساخت ساعت‌های هوشمند قرار نگرفته است، چون این ساعت‌ها بازار چندان خوبی ندارند. درهرصورت به خاطر این‌که چنین محصولی هنوز فراگیر نشده است، لازم نیست که شرکتی مانند گوگل وقت و هزینه‌اش را صرف ساخت آن کند.

Smartwatches-google

با این ‌‌حال…

با وجود تمام حرف‌های که زده شد، شاید اصلا قرار نیست چنین محصولی بازار گسترده‌ای پیدا کند. حالا که گوگل تمرکز ویژه‌ای بر ساخت سخت‌افزار دارد، چرا نباید وارد ساخت دیگر محصولات بشود؟ گوگل هزینه‌ی زیادی را صرف کرده تا به‌عنوان یک سازنده شناخته شود، پس چندان غیرمنطقی نیست که بخواهد ساعت‌های هوشمند را باکیفیت بالا به بازار عرضه کند.

اگر بخواهیم از منظر رقابت به این مساله نگاهی بیندازیم باید به شرکت اپل اشاره‌کنیم. اپل تبلت، موبایل و ساعت هوشمند را با سیستم نرم‌افزاری یکپارچه می‌سازد. اگر اپل می‌تواند چنین کاری انجام دهد چرا گوگل نتواند؟ البته شاید افرادی بگویند رقیب اصلی گوگل، شرکت سامسونگ است که البته مثال اپل برای این مورد هم صدق می‌کند. چون سامسونگ برای ساعت‌های هوشمندش، به‌جای اندروید از سیستم عامل تایزن استفاده می‌کند. این شرکت هم مثل اپل، سیستم عامل ساعت هوشمندش را با نظارت مستقیم تولید می‌کند.

دستیار گوگل وارد می‌شود

شرکت گوگل هم‌اکنون وقت و هزینه‌ی زیادی برای ارایه‌ی برنامه‌ «دستیار گوگل» (Google Assistant) گذاشته و آن را در محصولات زیادی عرضه کرده است. پس منطقی است که این شرکت بخواهد این برنامه، همیشه و در هرلحظه در اختیار کاربرانش قرار بگیرد. با ارایه‌ی ساعت‌های هوشمند گوگل، این شرکت می‌تواند از این برنامه، باکیفیت بالا استفاده کند و آن را در مرکز توجه قرار بدهد.

حالا که گوگل» می‌تواند سخت‌افزار موردنظرش را تولید کند، می‌تواند ساعت‌های هوشمندی مطابق به کیفیت موردنظرش بسازد و شاید در بازار تغییری ایجاد کند. مانند مورد «پیکسل» که کنترل صفر تا صد محصول در اختیار گوگل است.

 

خب نظر شما چیست؟ آیا گوگل با ورود به این بازار نه‌چندان محبوب ریسک زیادی می‌کند؟ یا این‌که فارغ از نوع محصول، این شرکت باید به ساخت تمام وسیله‌های الکترونیکی مهم وارد شود؟ نظر خودتان را زیر همین پست بنویسید.

‌‌‌

منبع: Pocketnow

‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. محمدعلی شرطان

    با سلام و احترام به مطالب و خود شما بسیار از مطالب دلگرم و عالی و سطح بالا از شما تشکر می کنم و زحمت های بسیار زیادی که برای این مطالب می کشید و رایگان در اختیار کاربران قرار می دهید
    خواستم بدانم که آیا می شود تمام مطالب دجیتال شما را همراه با عکس در یک فایل فشرده دریافت نمایم به خاطر وقت بسیار کمی که دارم خواستم اطلاع پیدا کنم ایا می شود از طریق یک لینک دریافت نمایم و کار را اسان وراحت تر بشود اگر امکان را برای من فراهم اورید بسیار متشکر و سپاس گزار هستم.
    یاعلی مدد

  2. ///mahdispd

    به نظرم احمقانه
    چون هنوز این ساعت ها زیاد رونق در میان مردم نیافته اند و مردم ترجیح میدهند مول ان را به یک گوشی هوشمند بدهند چون نسبت به پولش امکانات بیشتری دارد و…

  3. قاسم

    داشتن یک دستگاه کامل که همه چیزو کنترل میکنه ایده خیلی خوبیه
    اینکه بشه وسط یک پیاده روی با ساعت موزیک و عوض کرد در حالی که با هندزفری بیسیم مشغول لذت از موسیقی هم هستیم
    پیام های تلفن و دید گوشی و تنظیم کرد تا جاهایی که حتی کنترل لباسشویی و سیستم تهویه هم از طریق همین دستگاه باشه
    ایده خیلی خوبیه کنترل همه چیز بوسیله یک دستگاه که همیشه روی دست شما است
    حتی میتونه اطلاعات سلامت و پزشکی شما از جمله ضربان قلب فشار خون و میزان انرژی شما رو به هر جای دنیا گزارش بده !!!
    مثلا به پزشک شما و پزشک اطلاعات شما رو به صورت نمودار در طول روز دریافت کنه 🙂
    خب چی از این بهتر
    اما یک سوال؟ آیا واقعا همچین محصولی تولید شده؟
    اگر گوگل با ورود خودش به این حوزه قصد پیشرفت این حوزه رو داشته باشه قطعا موفقیت بزرگی خواهد بود
    من با تمام موانع امنیتی که در این محصولات میبینم اما حتما همچین محصولی رو خواهم خرید

  4. sinaabbasi

    خوب واسه کسی که گوشیه پیکسل گرفته و عاشق برند گوگل هستش دلسرد کننده اس که بخواد ساعتش و از شرکت دیگه بگیره و یکپارچگی رو فدا کنه.
    تولید در مقیاس کم معقولانه هستش و نشان دهنده مشتری مداریه.

  5. عمار اردل

    با سلام، خب گوگل واقعا یه اتاق فکر و تحلیل گرای خوبی رو داره که همین جوری به آب نمیزنن… ولی با اینکه بازار ساعت های هوشمند هم این روزا خیلی داغ نیست و وجودش توی کار های روزمزه واقعا بی تاثیر نیست، حتما گوگل با یه ایده ی جدید و کاربردی تر داره به این قضیه نگاه میکنه که در این صورت میشه ریسکش رو قبول کرد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه