ساخت هوآوی P9 با دوربین‌های گران قیمت لایکا

۱۴ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چندی پیش شرکت چینی هوآوی از همکاری خود با لایکا(Leica)، شرکت آلمانی سازنده دوربین خبر داد. بسیاری پیش بینی می‌کردند احتمالا این همکاری به ساخت پرچمدار جدید این شرکت یعنی گوشی P9 هم ربط داشته باشد. حالا مشخص شده که حدس ها درست بوده.

دیروز شرکت هوآوی به شکل رسمی تایید کرد که دو شرکت، در ساخت گوشی P9 همکاری نزدیکی داشته‌اند. تا امروز شایعات بسیاری درباره دو دوربین عقبی این گوشی به بیرون درز کرده است. گرچه هنوز نمی‌دانیم که نقش لایکا دقیقا در فرایند ساخت گوشی چه بوده است اما با توجه به تبلیغات این شرکت درباره تکنولوژی جدید دوربین‌هایش احتمالا باید در انتظار اتفاق هیجان‌انگیزی در مورد دوربین‌های گوشی P9 بمانیم.



leica-huawei

اعلام همکاری هوآوی و لایکا همزمان با اعلام آخرین نتایج مالی سالانه شرکت مشخص شد. براساس آمارهای مالی جدید هوآوی، این شرکت در حال رشد، با ۳۳ درصد افزایش سود خالص سالانه در سال ۲۰۱۵، به سود ۵.۷ میلیارد دلاری رسیده است. بخش تولید گوشی‌های هوشمند این شرکت سال گذشته ۱۰۸ میلیون دستگاه گوشی فروخته است. این شرکت چینی اولین حضور گسترده خود در بازار آمریکا را هم سال گذشته با عرضه Nexus 6P تجربه کرد.



منبع: Android Authority

‌‌
کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. مسیح

    با روند رو به رشدی که این شرکت داره و روند رو به افول شرکت اپل، بعید نیست که پیش بینی سال گذشته این شرکت مبنی بر پیشی گرفتن هوایی بر اپل روزی به واقعیت تبدیل بشه.

  2. حامد

    امروزه، لایکا انچنان برند پرقدرت دوربین نیست که تبلیغ داره میشه. اگر به بهترین دوربین های موجود در همه رده نگاه کنیم از کامپکت تا فول فریم و حرفه ای، یا محصول کانون یا کونیکا و یا سونی است در مواردی هم فوجی فیلم. در ضمن تخصص اصلی لایکا دوربین های موبایل و یا لنز های اون نیست و این همکاری فقط جنبه تبلیغاتی برای هواوی داره تا از زیر بار انتقاد کیفیت پایین دوربین گوشیهاش بیاد بیرون.

    1. بابک

      ایول حامد جان و میشه بپرسم دوربین هواوی رو کدوم شرکت بی کیفیتی میزنه ؟

      1. رضا

        در اکثر قریب به اتفاق موارد از شرکت های بی نام چینی و دیگر شرکت های ضعیف موطن خودش تهیه کرده….. و در مواردیکه نیاز داشته دوربین بهتری داشته باشه خیلی بیشتر هزینه کرده و از سونی کمک گرفته و انرا تهیه کرده…. مثل نکسوس ۶P…..ولی سری به رده بندی دوربین های گوشی ها در DXOMarks بزنیم, می بینیم در این رده بندی خبری از هواوی بجز ۶p که در رده هفتم قرار داره که اونهم به کمک سونی است, هیچ اثر دیگری از یک گوشی هواوی نیست… از آنجاییکه این ضعف بزرگی برای برند هواوی است, متوسل شده به لایکا که اصلا در دنیای دوربین های موبایل نه سابقه داره و نه تجربه و محصوص ویژه و در خور توجه…. حداقل ۴ الی ۵ سال طول میکشه تا این شرکت لایکا بتونه در زمینه دوربین موبایل چیزی در حد دوربین های مطرح بازار در گوشی ها مثل Z5 و S7 و اپل عرضه کنه که قابل رقابت باشه. تازه این در صورتی بود که در کارش خوب پیشرفت کنه…در واقع پاشنه آشیل هواوی الان شده دوربین. البته پسرفت کامل در کارایی با استفاده از Kirin 955 که بسیار پایین تر از استانداردهای گوشی های فلگ شیپ امروز بازار هست نیز اضافه شده (در تست Antutu این چیپ ست حتی نتونسته از مرز ۱۰۰ هزار عبور کنه)… در کل طرح اینکه دوربین با همکاری لایکا ساخته شده, یک ترفند تبلیغاتی بیشتر نیست جهت پوشش ضعف های عمده و اخیر گوشی های هواوی و بخصوص P9… که چینی ها در این زمینه استاد هستند…

      2. بابک

        اقا رضا شما در مورد شرکتی حرف میزنید که طول عمرش به دو رقم نرسیده ! واقعا این جای ستایش یک شرکت نوپا رو میرسونه که تو این چند سال باعث شده شرکت های غول فناوری ازش بترسن ، حتی اگر هم همکاری با لایکا یک تبلیغ باشه که نیست چون فقط کافیه به درصد فروش هواوی در سه سال اخیر نگاه کنید و متوجه بشید که هواوی قصد رقابت داره نه تبلیغ الکی و اینکه دوربین های هواوی رو سونی میزنه اطلاعاتتون کامل نیست چون تا حالا با هواوی کار نکردید !
        و بازم اینو اضافه کنم هواوی اسمشو نمیفروشه مثل بقیه شرکت ها محصولات فوق العاده خوب و بصرفه شو میفروشه .

      3. مرتضی

        خوب به کلمه “به صرفه” اشاره کردی… در ضمن از ۱۰۸ میلیون گوشی فروش رفته در سال گذشته برای هواوی, نزدیک ۱۰۰ میلیون درچین فروش رفته و حدود ۸ میلیون خارج از چین. این عدد ۸ میلیون و در خوشبینانه ترین حالت ۱۰ میلیون گوشی در ساال و خارج از چین یعنی افتضاح کامل برای یک برند که این همه داره روی محبوبیت و فروش خودش پافشاری میکنه. حتی سونی در سال گذشته که بیشتر توجهش به سود دهی بوده تا فروش بالاتر, بیش از ۳۰ میلیون گوشی خارج از کشورش فروخته…. تمام این داستان نشون دهنده پشتیبانی و رانت چین برای هواوی است و البته پوشش ضعف هواوی در خارج از چین با آمار داخل چین…..

      4. Ali

        Mate 8 رو دو رده بندی ندیدی چندم شد
        خود سونی وقتی دوربین گوشی جدیدشو داد گفت این بهترین دوربین کال حاضر ماست که دقیقا اون روی mate8 بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه