کاهش ساعات اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در تهران

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کاهش ساعات اجرای طرح ترافیک

اجرای طرح کاهش آلودگی هوای تهران در حالی وارد ششمین ماه خود شده‌است که همچنان ابهامات زیادی پیرامون این طرح وجود دارد. براساس اطلاعات رسمی منتشر شده توسط مسئولین امر، اجرای این طرح تاثیری در حدود ۵ درصدی بر کاهش ترافیک منطقه داشته‌ که با اما و اگرهایی همراه است. آنچه واضح است این است که با نزدیک شدن به ساعاتی پایانی طرح کاهش آلودگی شاهد تجمع خودروها در محدوده‌های ورودی طرح هستیم. حالا مدیران شهرداری برآن شده‌اند تا با کاهش ساعات اجرای طرح ترافیک تهران از شدت این ترافیک بکاهند.

بیشتر بخوانید:
همه آنچه باید درباره‌ی طرح کنترل آلودگی هوا و طرح ترافیک ۹۸ بدانید

در واقع بسیاری از رانندگان با توقف مداخل ورودی محدوده‌های طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی زمان خود را تلف می‌کردند تا سرانجام با پایان یافتن محدوده زمانی در ساعت ۱۹، امکان ورود ایشان به محدوده طرح کاهش آلودگی بدون ثبت جریمه مربوطه فراهم شود. این امر در طی ماه‌های اخیر باعث تشدید ترافیک عصرگاهی پایتخت می شد و حالا شهرداری برآن شده است تا با تغییر زمان پایان یافتن محدودیت ترافیکی به ساعت ۱۸، از شدت این ترافیک خود خواسته بکاهند.

طرح ترافیک

براساس بیانیه شهرداری تهران در این رابطه: «به اطلاع شهروندان محترم می‌رساند؛ از ابتدای آذرماه تا پایان سال جاری، زمان اجرای طرح‌های ترافیکی از ساعت ۱۹ به ساعت ۱۸ تغییر می‌یابد. کاهش یک‌ساعته زمان اجرای طرح شامل هر دو محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا می‌شود.»

این تصمیم با توجه به کوتاه شدن طول روز و به جهت تخلیه سریع‌تر ترافیک بزرگراه‌های شهر در ساعات شبانگاهی، برابر اختیارات قانونی شهرداری تهران و بر اساس هماهنگی صورت‌گرفته با پلیس راهور تهران اتخاذ شده است.»

گفتنی است که اجرای این تصمیم به نوعی می تواند به معنای کاهش تعداد ثبت جریمه‌های ورود غیر مجاز به محدوده طرح‌ها و کاهش درآمد شهرداری از اجرای دو طرح ترافیکی مذکور تلقی شود. اما باید منتظر ماند و دید که در پی کاهش یافتن ساعات اجرای طرح های مذکور، گره ای از بار ترافیکی سنگین تهران گشوده خواهد شد یا خیر؟

منبع:‌ خبر آنلاین

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه