سامسونگ ساعت هوشمند با سیستم عامل Android Wear عرضه نمی‌کند

۵ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت سامسونگ اعلام کرد که از این به بعد ساعت هوشمند با سیستم عامل Android Wear عرضه نمی‌کند.

سامسونگ به جای استفاده از سیستم عامل Android Wear از سیستم عامل تایزن در ساعت‌های هوشمند خودش استفاده خواهد کرد.

دو سال از زمانی که سامسونگ ساعت هوشمند Gear Live را در Google I/O 2014 معرفی کرد، می‌گذرد. این محصول اولین ساعت هوشمندی بود که از سیستم عامل Android Wear برخوردار بود. از آن زمان به بعد سامسونگ ساعت‌های هوشمند جدید خودش را با سیستم عامل «تایزن» (Tizen) عرضه کرد. البته این شرکت از سال گذشته تولید ساعت Gear Live را متوقف کرد.

سامسونگ یکی از دلایل کنار گذشتن Android Wear را مصرف بالای باتری اعلام کرد و گفت که سیستم عامل تایزن باتری کمتری مصرف می‌کند. همچنین این شرکت امیدوار است که با تایزن بتواند محصولات متفاوتی در مقایسه با دیگر شرکت‌ها که از سیستم عامل Android Wear روی محصولات خودشان استفاده می‌کنند، تولید و راهی بازار کند. سامسونگ با استفاده از تایزن می‌تواند محصولاتی تولید کند که شرکت‌های دیگر قادر به ساخت آن‌ها نیستند و این موضوع می‌تواند برگ برنده‌ی این شرکت کره‌ای باشد.

البته از سمت دیگر سامسونگ مجبور است که هزینه‌ی بیشتری برای تولید برنامه‌های مختلف برای تایزن و توسعه‌ی این سیستم عامل بکند. همچنین زمانی که موضوع به تعداد برنامه‌های عرضه شده برای پلتفرم تایزن برسد، سامسونگ با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد؛ چرا که هم اکنون برنامه‌های زیادتری برای Android Wear و حتی Watch OS تولید شده‌اند.

ساعت‌های هوشمند Gear S2 و Gear S2 Classic شرکت سامسونگ با استفاده از سیستم عامل تایزن تولید شده‌اند که از سرعت قابل قبول و طراحی زیبایی برخوردار هستند. این شرکت مدتی دیگر مچ‌بند Gear Fit 2 را هم با این سیستم عامل راهی بازار خواهد کرد.

Gear S2

ساعت هوشمند Gear S2

‌‌‌‌‌‌‌‌

سامسونگ با سیستم عامل تایزن قصد دارد سومین سیستم عامل مناسب برای گجت‌های پوشیدنی را به وجود بیاورد و به رقیبی برای Android Wear شرکت گوگل و Watch OS شرکت اپل تبدیل شود.

‌‌‌‌‌

منبع: Fast Company

‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. ملودی

    خدا رو شکر…. حداقل اندروید wear را مثل اندروید روی گوشی ها خراب نمیکنه…

  2. علی جوادی

    بهترین سیستم عامل گجتهای پوشیدنی…به امید خدا در آینده برترین سیستم عامل هم خواهد شد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه