در سال ۲۰۱۷ از هر دو گوشی هوشمند یکی به حسگر اثر انگشت مجهز خواهد بود

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یک گزارش جدید ادعا می‌کند تعداد گوشی‌های هوشمند مجهز به اثر انگشت از سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۱۷ از ۴۰ درصد گوشی‌های موجود در بازار به ۵۰ درصد گوشی‌های موجود در بازار می‌رسد.

براساس بررسی‌های انجام شده تقاضا برای حسگر اثرانگشت از سال ۲۰۱۵ به شکل قابل توجهی رشد کرده است. در سال ۲۰۱۵ نفوذ این گوشی‌ها در بازار فقط در حدود ۲۰ درصد بود. این آمار به سرعت افزایش یافت به شکلی که کم کم حسگر اثرانگشت در گوشی‌های رده پایین‌تر هم به چشم می‌خورند و احتمالا تا مدتی دیگر وجود این حسگرها به یک قابلیت کاملا معمولی بدل می‌شود و احتمالا حتی در گوشی‌ها ارزان قیمت هم دیده خواهد شد.

بخشی قابل توجهی از رقابت و تولید گوشی‌های مجهز به اثرانگشت در چین در جریان است. کشوری که بازار آن تقاضایی در حدود ۵۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۶ داشته است.

طبق آمار و ارقام و پیش‌بینی‌ها عرضه سنسورهای اثرانگشت از طرف تولیدکنندگان چینی و تایوانی در سال ۲۰۱۷ به شکل سالانه ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داشت. برای درک بهتر موضوع باید اشاره کنیم که در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ قیمت تولید این حسگرها به ۳ دلار برای هر دستگاه رسیده و احتمالا سال به سال ارزان‌تر هم خواهد شد.

این قاعده درباره عموم قطعات و محصولات تکنولوژیک کاربرد دارد. در واقع با افزایش میزان تولید و پیشرفت تکنولوژی قادر خواهیم بود قطعات و دستگاه‌ها را هم با قیمتی ارزان‌تر تولید کرد. این همان اتفاقی است که برای حسگر‌های اثرانگشت هم افتاده و احتمالا با شدت بیشتری هم در جریان خواهد بود.

منبع: PhoneArena


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه