سامسونگ ادعا کرده خمیده‌ترین مانیتور دنیا را ساخته است

۸ شهریور ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سامسونگ ویدیویی منتشر کرده از جدیدترین مانیتورهای سری خط تولید سال ۲۰۱۶ که خبر از تکنولوژی جدیدی در مانیتورهای این شرکت می‌دهد: خمیده با عمق زیاد.

مدل CF791 واقعا هم خمیده‌ترین مانیتور دنیاست. به‌‌گزارش Techreport خمیدگی این مانیتور با مقیاس ۱۵۰۰R نشان داده می‌شود که به این معناست که درصورت تشکیل دایره‌ی کامل، اندازه‌ی این دایره ۱۵۰۰ میلی‌متر یا یک‌ونیم متر خواهد بود.

دقت رنگ و نمایش دقیق جزییات زیادی که CF791 دارد، در بیش‌تر تلویزیون‌های‌ HD وجود ندارد و درواقع روی دست آن‌ها آمده است.

مانیتور CF791 هنوز معرفی و عرضه نشده است اما ویدیویی که امروز در یوتیوب منتشر شد، اطلاعات زیادی را درباره‌ی مشخصات فنی آن پیش روی‌مان قرار داده است. این مانیتور که قبل از هرچیز یک ابزار مناسب برای بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود، ۳۴ اینچی است که حداکثر رزولوشن ۱۴۴۰ × ۳۴۴۰ را می‌دهد و به فناوری نقاط کوانتومی (quantum-dot) مجهز شده است. با استفاده از این فناوری دقت رنگ‌ها به حد قابل‌توجهی بالا می‌رود. کنتراست این مانیتور ۳۰۰۰:۱ است.

اما این مشخصات به چه معناست و چرا گفته می‌شود که شگفت‌انگیز است؟ دقت رنگ و نمایش دقیق جزییات زیادی که CF791 دارد، در بیش‌تر تلویزیون‌های‌ HD –البته به‌جز تلویزیون‌های HD با قابلیت ۴K- هم وجود ندارد و درواقع روی دست آن‌ها آمده است.

CF791 یک مانیتور ۴K نیست اما بسیار خمیده است و به‌گفته‌ی سامسونگ از سه سمت خمیدگی کم‌تری دارد تا برای کارهای چندمانتیوری هم انتخاب مناسبی باشد. این مانیتور به‌جای پنل رایج IPS از یک پنل VA LCD زنده استفاده می‌کند تا به‌قول خود سامسونگ تصاویر کم‌نور را به بهترین حالت ممکن نشان دهد.

CF791 از حالت‌های «تصویر در تصویر» پیشرفته‌ای استفاده پشتیبانی می‌کند که به کاربران اجازه‌ می‌دهد تصویر را از دو ورودی مختلف دریافت کرده و در یک صفحه ببینند. از دیگر امکانات مانیتور جدید سامسونگ محافظ‌های پلاستیکی‌ای است که جلوی بدنما شدن فضا با سیم‌های مزاحم را می‌گیرد. مانیتورهای جدید به‌زودی وارد بازار می‌شوند اما فعلا اشاره‌ای به قیمت آن‌ها نشده است.

منبع: Digital Trends

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. علی

    خداییش سامسونگ تو تلویزیون و گوشی رو دست نداره

  2. mahdispd

    کره جنوبی یعنی این
    فقط تو تحقیق و مطالعه و توسعه هستند
    اینو هم تو محصولات سامسونگ و هم ماشین هیوندای و کیا میشه دید
    مقدار پولی ک سامسونگ برای تحقیق خرج کرده حدود دو برابر مجموع هزینه اپل و گوگله.

  3. علی جوادی

    دنیای تکنولوژی بدون سامسونگ معنا و مفهومی نداشته و نخواهد داشت

  4. سامان

    حالا که چی؟ اصلا لوله ای بسازه… صرفا اینکه خیلی خمیده است چه معنی داره؟؟؟

    1. علی جوادی

      دلایل خمیده گی بیشتر صفحه نمایش رو شما دوست عزیز مطالعه کن تا ضرورتش براتون مشخص بشه

      1. کامبیز

        فقط سام کپ ها اهل مطالعه و تحقیقند… خوش بحالشون….

  5. reza ch

    بسیار عالی 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه