سامسونگ تیزهوش یا سامسونگ کپی‌کار؟

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی تب S2

دو روز پیش، سامسونگ دو تبلت جدید را معرفی کرد. «گلکسی تب S2» قرار است در دو مدل ۸ و ۱۰ اینچی به بازار راه پیدا کند. این تبلت‌ها‌ در مقایسه با نسل قبلی، یعنی «گلکسی تب S»، تغییراتی داشته‌اند. خبر مربوط به رونمایی از دو تبلت جدید سامسونگ را پیش‌تر برای‌تان منعکس کرده بودیم. اما با دیدن مشخصات فنی این تبلت‌ها یک مورد بیش از سایرین توجه‌ام جلب کرد: انتخاب نسبت تصویر ۴:۳، آن‌هم برای مشخصات فنی بهترین تبلت‌ سامسونگ، اتفاق جالبی است. جالب‌تر این‌که اپل در ۵ سال اخیر از نسبت تصویر ۴:۳ برای آیپدهای خود استفاده می‌کرد.

دلیل تغییر رویکرد سامسونگ چیست و چرا این شرکت از نسبت تصویر ۱۶:۱۰ دست کشید؟ بیایید ابتدا ببینیم این دو نسبت تصویر چه فرق‌هایی با هم دارند. تبلت‌هایی که نسبت تصویر ۴:۳ دارند (مثل آیپدها و نکسوس۹) برای بازی و وبگردی و خصوصا مطالعه، فضای بیشتری به شما می‌دهند ولی درعین‌حال شما مجبورید برای تماشای فیلم، دو نوار مشکی را در بالا و پایین نمایشگر تحمل کنید. به عبارت دیگر، نسبت تصویر ۱۶:۱۰ که سامسونگ نمایشگر تبلت‌هایش را بر اساس آن می‌ساخت، برای تماشای فیلم مناسب‌تر بود. حالا به این می‌رسیم که چرا سامسونگ یک‌دفعه متوجه شده نسبت تصویر ۴:۳ برای تبلت‌ها بهتر است. دو سناریوی محتمل از این قرار است:

  • سامسونگ پس از مطالعه‌ رفتار کاربران و تحلیل نیازهای‌شان به این نتیجه رسیده که مردم تبلت‌های مربعی را بیشتر از تبلت‌های مستطیلی دوست دارند! به زبانی دیگر، این موضوع برای سامسونگ مسجل شده که مردم کمتر با تبلت‌های‌شان فیلم می‌بینند و بیشتر از آن برای مطالعه و وبگردی استفاده می‌کنند. در ادامه، نقل‌قولی از بیانیه‌ی مطبوعاتی سامسونگ را می‌آورم: «تجربه‌ی دیداری گلکسی تب S2، مشابه رسانه‌های چاپی سنتی است. مطالعه‌ی محتوای دیجیتال از جمله کتاب و مجله، همچنین خواندن صفحات وب در نمایشگر این تبلت بسیار راحت است. این نسبت تصویر برای انجام مطالعه، بهینه شده است.»

 

گلکسی تب S2 و آیپد ایر ۲

شباهتی از جنس رقابت

 

  • سناریوی دوم ممکن است کمی به ذایقه‌ی طرفداران محصولات سامسونگ خوش نیاید. شباهت‌های «گلکسی تب S2» و «آیپد ایر ۲» تنها به نسبت تصویر نمایشگرهای‌شان محدود نمی‌شود. سامسونگ، امسال اندازه‌ی صفحه‌نمایش دو تبلت S2 را به اندازه‎‌ی دو تبلت آیپد مینی و آیپد ایر درآورد. این شرکت همچنین فریم فلزی را برای تبلت‌های جدید خود انتخاب کرد. تبلت‌های سامسونگ بیش از هر زمان دیگری به آیپدهای اپل شبیه شده‌اند.

سامسونگ از باهوش‌ترین شرکت‌های فعال در بازار محصولات الکترونیکی است. تاریخچه‌ی کپی‌کاری‌های این شرکت کره‌ای هم بر کسی پوشیده نیست. این‌بار هم سامسونگ یکی از بهترین تبلت‌های اندرویدی بازار را طراحی و تولید کرده است. چه سامسونگ را تیزهوش بدانیم و چه کپی‌کار، باید اذعان کنیم که بازار موبایل بدون حضور این شرکت و شلوغ‌کاری‌هایش جذابیت فعلی را نداشت.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar دایی علی

    سامسونگ=کیفیت

  2. Avatar علی

    نمیفهمم چرا کسی به کپی های اپل خرده نمیگیره؟
    اصلا مگه اپل نمایشگر با نسبت ۴.۳ و سایز ۹.۷ رو اختراع کرده؟
    چرا وقتی اپل فبلت رو از روی سامسونگ کپی کرد برای این موضوع مقاله های مفصلی ننوشتید؟
    اصلا اگه یکی نخواد کپی کنه باید چی کار کنه؟ موبایل مثلثی بساره؟
    بس کنید دیگه این همه نواوری داره سامسونگ حقش نیست بگیم صرفا کپی کاره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه