آیا سامسونگ با سیستم عامل اندروید خداحافظی می‌کند؟

۲۵ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی است. طی سال‌های اخیر، همواره خبرهایی از احتمال حرکت این شرکت کره‌ای به سمت یک سیستم عامل موبایل دیگر یعنی «تایزن» (Tizen) به گوش می‌رسید. اما گویا این موضوع جدی‌تر از قبل شده است. وب‌سایت KoreanTimes خبر داده که سامسونگ در مورد تایزن و استفاده از آن کاملا جدی است.

وب‌سایت KoreanTimes به نقل از یک منبع ناشناس در سامسونگ می‌گوید: «اگر  اکوسیستم خودتان را نداشته باشید، آینده‌‌ای نخواهید داشت.» تا این لحظه سامسونگ با گوشی‌های اندرویدی‌اش پول خوبی به جیب زده. اما این شرکت همین حالا هم محصولاتی را با سیستم عامل تایزن به بازار عرضه کرده است. گوشی‌های سری Z این شرکت که در هند به فروش می‌رسند از آن دسته‌اند. ساعت هوشمند Gear S2 و تعدادی از لوازم خانگی این شرکت هم تایزنی هستند. با توجه به حضور پرقدرت سامسونگ در بازار تلفن‌های هوشمند، تغییر رویه به سمت استفاده از تایزن به جای اندروید می‌تواند ریسک زیادی را برای این شرکت به همراه داشته باشد.

tizen

یکی از مدیران اجرایی سامسونگ که نامش فاش نشده به وب‌سایت کره‌ای گفته که سامسونگ همین‌حالا هم در توسعه‌ی اکوسیستم اختصاصی‌اش تعلل کرده؛ اما تاکید می‌کند که اکنون این شرکت، خود را در مسیر درستی قرار داده. این مقام شرکت سامسونگ همچنین به تغییر نقش این شرکت از وضعیت B2C (کسب‌وکار به مشتری) به وضعیت B2B (کسب‌وکار به کسب‌وکار) اشاره می‌کند. او می‌گوید این تغییر سیاست درنهایت به گسترش سهم بازار دستگاه‌های تایزنی منتهی می‌شود.

سامسونگ شدیدا در پی استقلال نرم‌افزاری از گوگل است. این شرکت در جبهه‌ی گجت‌های پوشیدنی با معرفی ساعت‌های تایزنی، این نبرد را شروع کرده و حتی به جای سیستم پرداخت Android Pay در گوشی‌هایش، Samsung Pay را به مشتریان توصیه می‌کند.

این مسوول شرکت سامسونگ همچنین در صحبت‌هایش به حضور پرقدرت تلفن‌های هوشمند سری Z در هند اشاره می‌کند و می‌گوید: «سامسونگ در اولین فصل مالی امسال، حدود ۶۴ میلیون گوشی در هند فروخته. این بدان معناست که تایزن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.»

شاید در گام بعدی، پای تایزن به‌طور کامل به دوربین‌ها و تلویزیون‌های سامسونگ باز شود. این شرکت تمهیدات زیادی برای توسعه‌دهندگان پلتفرم سامسونگ اندیشیده است. اما بازار جهانی دغدغه‌های متفاوتی را می‌طلبد. اما ظاهرا این مدیر سامسونگ کاملا خوش‌بین است. او از همکاری سامسونگ با یک شرکت روسی برای توسعه‌ی بیشتر سیستم عامل تایزن خبر می‌دهد. احتمال بازار هدف بعدی سامسونگ برای فروش گوشی‌های تایزنی روسیه خواهد بود.

    ‌

منبع: Phone Arena

Apple_WWDC2016_Banner200
E3_News

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar Saeed

    فقط امیدوارم به سرنوشت نوکیا که الان با نام تجاری مایکروسافت داره نفسای آخرشو میکشه دچار نشه.

  2. Avatar Ali S

    خیلی عالیه ولی باید از میانرده ها شروع کنه
    تجربه ای که با تلوزیون تایزنیم دارم عالیه

  3. Avatar ص

    فکر خیلی خیلی خوبیه ، اماباید خیلی با فکر پیش برن که ضرر ندن

  4. Avatar افشین

    من فکر نمی کنم سامسونگ بتواند رقیبی برای ا شرکت گوگل باشد و در نهایت مجبور خواهد بود که از همان اندروید برای فروش گوشیهایش استفاده کند البته این در صورتی خواهد بود که شرکت سامسونگ یک گروه نرم افزار ی بسیار قدرت مند برای توسعه این سیستم عامل ایجاد کند که خیلی بعید به نظر می رسد همین حالاهم که سیستم عال تایزان تا اینجا پیش رفته بخاطر حمایت شرکت اینتل می باشد وگرنه اصلا بوجود نمی آمد پایه این سیستم عامل هم لینوکس که اونم مربوط به شرکت های آمریکایی است در هر صورت جنگ بین قولهای صنعتی در نهایت بنفع مصرف کننده ها خواهدشد

    1. Avatar سپهر

      چرا چرت و پرت میگی تایزن را سامسونگ داره می سازه نه اینتل و بقیه

      و امیدوارم سامسونگ در این کار موفق به تا ما هم یک سیستم عامل جدید استفاده کنیم.

      بهت ایمان دارم سامسونگ ببینم چی کار می کنیا؟؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه