سامسونگ گلکسی نوت ۵ از راه رسید + تصاویر نمای نزدیک

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

پس از شنیدن شایعات و حرف و حدیث‌های بسیار، بالاخره در ۲۲ مرداد  راس ساعت ۷:۳۰ شب (به وقت تهران)، روز موعود سامسونگ در نیمه دوم سال میلادی ۲۰۱۵ از راه رسید. سامسونگ که در نیمه نخست امسال، با گلکسی S6 رسم و رسوم جدیدی را در حوزه طراحی محصولاتش آغاز کرده بود، امروز با گلکسی نوت ۵ آن را ادامه داد.

سامسونگ در مراسم ویژه‌ای در شهر نیویورک آمریکا، رسما از گلکسی نوت ۵ رونمایی کرد.

بعد از انتقادات فراوانی که از سامسونگ به دلیل استفاده از پلاستیک در تولید گوشی‌های رده بالایش شده بود، این شرکت در گلکسی S6 از ساختار فلز و روکش شیشه‌ای استفاده کرد. علاوه بر این، طراحی این گوشی نیز شسته و رفته‌تر و به قول برخی “لطیف‌تر” شد و در کنار عاریه‌گرفتن برخی از ویژگی‌های آیفون ۶، شاهد خروجی بسیار زیبایی از سامسونگ بودیم؛ تا جایی که عده‌ای از منتقدین، گلکسی S6 را زیباترین گوشی ساخته‌شده توسط سامسونگ نامیدند. حاصل این طراحی جدید، ضخامتی ۷.۶ میلیمتری و وزنی ۱۷۱ گرمی بوده که در هر دو مورد نسبت به نسل قبل کاهش داشته است.

حالا این زبان جدید طراحی به گلکسی نوت ۵ رسوخ کرده و در جای‌جای آن می‌توان رنگ و بوی‌اش را احساس کرد. البته سیاق جدیدی که سامسونگ در گلکسی S6 در پیش گرفت، با انتقادات فراوانی نیز از سوی طرفداران سنتی‌اش مواجه شد. حذف درگاه microSD و باتری غیرقابل جداشدنی چیزی نبود که مشتریان سامسونگ به آسانی از کنار آن رد شوند. این سیاست کم و بیش در گلکسی نوت ۵ نیز وارد شده، هر چند سامسونگ تهمیداتی نیز حداقل برای رفع مشکل عدم پشتیبانی از حافظه خارجی پیشبینی کرده است.
گلکسی نوت ۵ مانند گلکسی نوت ۴ دارای یک نمایشگر ۵.۷ اینچی و رزولوشنی QHD است. در گذشته خبرهای زیادی از رزولوشن ۴K برای نوت ۵ شنیده می‌شد که همان زمان نیز به عنوان یک شایعه‌ای ضعیف در نظر گرفته شد و در شرایطی که توجیهی برای رزولوشن QHD نیز وجود ندارد، ممکن است حتی در گلکسی نوت ۶ نیز شاهد چنین رزولوشنی نباشیم. از صفحه‌نمایش اینگونه بر می‌آید که حاشیه دور آن بسیار کوچک‌تر از گذشته شده است. کلید Home هم اندکی بزرگ‌تر شده و حالا سنسور اثر انگشت را در خود دارد.
یکی از شایعاتی که بحث‌های زیادی در اینترنت به راه انداخت، حق ثبتی از سامسونگ بود که از مکانیزم خروجی جدیدی برای قلم S Pen خبر میداد. این مکانیزم، «آتوایجکت» (Auto-Eject) یا خروج جهشی اتوماتیک نامیده شد که رویه‌ای کاملا جدید در محصولات سامسونگ بود. ولی قرار نبود آنچه در تصورات ماست، در واقعیت نیز اتفاق بیفتد. سامسونگ تصمیم گرفته که از این قابلیت در نوت ۵ استفاده نکند و احتمالا سال آینده میلادی شاهد به‌کارگیری آن خواهیم بود. اما به هر حال تغییراتی در سیستم قلم نوری ایجاد شده و S Pen جدید با یک فشار کوچک از جا بیرون می‌آید که راهی آسان‌تر برای استفاده از آن است.
همانطور که پیشبینی می‌شد از باتری قابل جداشدنی خبری نیست و سامسونگ کاور پشتی گلکسی نوت ۵ را مهر و موم کرده است. این سیاست در گلکسی S6 آغاز شد و حالا در گلکسی نوت ۵ نیز ادامه پیدا کرده است. از سوی دیگر درگاه کارت حافظه‌ی microSD نیز حذف شده و امکان افزودن حافظه خروجی بیشتری به گلکسی نوت جدید نیست. اما شنیده شده که سامسونگ در مدل دو سیم‌کارته گلکسی نوت ۵، درگاه دوم را برای قرارگیری سیم‌کارت ثانویه و یا حافظه جانبی پیشبینی کرده است. پس احتمالا شاهد استقبال بیشتری از این مدل در بازار خواهیم بود.
گلکسی نوت ۵ دقیقا همانند گلکسی S6 یک تراشه‌ی اگزینوس ۷۴۲۰ است. این تراشه‌ی ۶۴ بیتی و دارای هشت هسته‌ی مرکزی (چهار هسته A57 با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز و چهار هسته A53 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز) است. در ضمن، گلکسی نوت جدید، اولین گوشی هوشمند سامسونگ است که به ۴ گیگابایت رم مجهز است. حافظه داخلی گلکسی نوت ۵ از ۳۲ گیگابایت آغاز می‌شود و دیگر خبری از حافظه‌ی ۱۶ گیگابایتی نیست. این حافظه‌ها که تا حداکثر ۱۲۸ گیگابایت خواهند بود، از نوع UFS 2.0 هستند که سامسونگ به تازگی آن‌ها را به بازار وارد کرده و از سرعت بسیار بالایی در نقل و انتقال اطلاعات برخوردارند. در حقیقت یکی از دلایل حذف درگاه کارت حافظه‌ی microSD هم، ناسازگاری UFS 2.0 با حافظه‌های خارجی ساخته شده با استاندارد eMMC 5.0 عنوان شده است.
سامسونگ در نوت جدید از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره گرفته که حدود ۲۰۰ میلی‌آمپرساعت کمتر از ظرفیت باتری گلکسی نوت ۴ است. اما بهبود مصرف انرژی که اگزینوس ۷۴۲۰ به ارمغان آورده، این کاهش را جبران خواهد کرد. به علاوه، این گوشی هم همانند گلکسی S6، به طور پیش‌فرض از قابلیت شارژ بی‌سیم بهره می‌برد. قابلیت «شارژ سریع» (Fast Charging) که پیشتر تنها هنگام شارژ کردن از طریق کابل وجود داشت، حالا به شارژ بی‌سیم این گوشی هم انتقال یافته. طبق ادعای سامسونگ، باتری گلکسی نوت ۵ می‌تواند به صورت بی‌سیم و در مدت زمان ۲ ساعت، به طور کامل شارژ شود.
دوربین همواره یکی از بخش‌های با کیفیت گوشی‌های رده‌بالای سامسونگ بوده است. سامسونگ برای نوت جدیدش از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در عقب همراه با «لرزشگیر اوپتیکال تصویر» (OIS) و یک سنسور ۵ مگاپیکسل (هر دو با دیافراگم f/1.9) در جلو بهره برده است. در حالی که بیشتر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در حال به‌کارگیری سنسورهای با دقت بالاتر از ۵ مگاپیکسل در دوربین جلوی گوشی‌هایشان هستند، سامسونگ همچنان به استفاده از این رزولوشن بسنده کرده و تنها بر روی کیفیت تصویر خروجی آن کار کرده است.
سامسونگ یک صفحه‌کلید فیزیکی هم برای این گوشی معرفی کرد. مدتی پیش شایعه‌ای درباره اینکه این شرکت قصد دارد یک صفحه‌کلید برای گوشی‌های جدیدش عرضه کند، منتشر شده بود. امشب مشاهده کردیم که این صفحه‌کلید برای گلکسی نوت ۵ طراحی شده است. این صفحه‌کلید نقش کاور را هم برای این گوشی ایفا می‌کند. بر اساس گفته‌های سامسونگ، کاربران با استفاده از این صفحه کلید می‌توانند با سرعت بیشتری یادداشت کنند.
samnote5123
گلکسی نوت ۵ از ۲۱ آگوست فروش خود را در ایالات متحده و کانادا آغاز می‌کند.
samnote5124 samnote5125 samnote5126 samnote5127 samnote5128 samnote5129 samnote51291 samnote51292 samnote51293 samnote51294 samnote51295 samnote51296
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه